- Waardering
- 1.518
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien is het een idee eens wat rust te nemen van je behoorlijke intensieve routine..?Wat is dit nou weer. Had er gister al wat last van, sta vanmorgen op, pijn bovenaan de voorkant van mijn linker bovenbeen. Geen idee waar het vandaan komt, benen 4 dagen geleden getraind, dus daar kan het niet van komen. Voelt verrekt of iets dergelijks. In rust toestand voel ik helemaal niets, ook niet rechtop staand. Als ik mijn linkerbeen naar achter strek voel ik het goed, echt goed. Dat gebeurt dus bij elke stap, wanneer ik het rechterbeen naar voren zet, en het linker achterlaat. Dus loop ik een beetje debiel. Maar ook als ik zit, en mijn bovenlichaam op mijn bovenbeen leg (dus voorover buig), doet het flink zeer.
Wilde vanavond benen gaan trainen. Misschien toch, maar even uitzoeken met welke oefeningen ik er geen last van heb (kuiten moet kunnen bijv.).

Ja bij de squat wel, dat ging gewoon niet, maar bij de extension/curl geen enkele last. Nu gaat het weer beter, voel het nog wel een beetje maar het trekt langzaam maar zeker weg. Ik geef het nog even de ruimte.Toch nog een degelijke training man!
Goed dat je been niet opspeelde.
Ja bij de squat wel, dat ging gewoon niet, maar bij de extension/curl geen enkele last. Nu gaat het weer beter, voel het nog wel een beetje maar het trekt langzaam maar zeker weg. Ik geef het nog even de ruimte.
Lekker korte training (0h:50m), even met vaste rust gewerkt. Mezelf voorgenomen om dit zo te blijven doen, en de fails te accepteren, pas omhoog in gewicht als ik bijv. 3x8x 101kg druk, etc. Flinke pomp, lekker getraind.

Door die vaste rust aan te houden, is niet elk setje op zichzelf een training, maar wordt het meer een geheel. Zo houd ik ook de trainingsduur in de perken, zodat de oefeningen aan het eind van de training nog effectief zijn. En kan ik de ene training beter tegen de ander meten. Soms heb ik bijv. 5x5x 111 gedaan, maar met een eeuw aan rust ertussen, dat is niet te vergelijken. Ik schijn zo wel meer BB-style te trainen, maar dat doe ik dan maar liever. En trainen moet ook een beetje leuk zijn, ik ben per slot van rekening geen prof; met dit soort trainingen heb ik achteraf een veel fijner gevoel dan na zo'n 1h 45m top weight trainingen met 3 miljoen sets.Met dat been inderdaad beter maar even wat rustig aan doen.
Vaste rusttijden is een idee, ik heb gisteren getraind, en een hartslag van 106bpm aangehouden om weer te beginnen met de volgende set.
Dus: ik doe een set waarbij de hartslag oploppt tot misschien 160bpm, en dan wacht ik tot 'de hartslag op 106bpm komt, en begin ik de volgende set.
Zo zou ik in principe in een "vetverbrandende" range moeten blijven...
Iets wat niet zo slecht is voor me.
Maar het is wel aanpoten, want de hartslag gaat behoorlijk snel terug omlaag.
Dus is misschien mijn conditie nog niet zo heel slecht...
Ik ben geneigd te geloven dat een trainingstijd tussen de 45 en 60 minuten perfect is,dus wat dat betreft was je goed bezig imo.
Waarom druk jij ook al weer 101kg, ipv gewoon 100kg net als ieder ander..?
Heb je zelfgemaakte gewichten ofzo..?
Ik heb geen zin helemaal terug te lezen....
En ja, sommigen zweren bij "de pomp" éh?!
Goed bezig, buffel!![]()
. Deal with it big guy
.Ik ben het helemaal met je eens, kort maar krachtig trainen!Door die vaste rust aan te houden, is niet elk setje op zichzelf een training, maar wordt het meer een geheel. Zo houd ik ook de trainingsduur in de perken, zodat de oefeningen aan het eind van de training nog effectief zijn. En kan ik de ene training beter tegen de ander meten. Soms heb ik bijv. 5x5x 111 gedaan, maar met een eeuw aan rust ertussen, dat is niet te vergelijken. Ik schijn zo wel meer BB-style te trainen, maar dat doe ik dan maar liever. En trainen moet ook een beetje leuk zijn, ik ben per slot van rekening geen prof; met dit soort trainingen heb ik achteraf een veel fijner gevoel dan na zo'n 1h 45m top weight trainingen met 3 miljoen sets.
De stang heb ik van Fitness Seller, die is 16kg, vandaar. Ik ben zo'n mietmeut die dat dan ook zo opschrijft en niet afrond. Deal with it big guy
.
Krijg vandaag visite, maar als het even uitkomt train ik vandaag nog rug en triceps. Zal iets worden van DL, revgrip pulldowns, chins, DB rows, dips, triceps exts en cable extensions.

Ja we zullen zien. Volgende keer weer wat erbij.Aan de sumo, lekkere oefening he. Ben benieuwd naar je progressie daarop.
Ja het zweet brak me uit!Sumo schijnt inderdaad de benen veel meer aan te pakken.
Persoonlijk merk ik daar niets van omdat m'n rug zo beperkend is qua kracht, dat ik m'n benen niet echt zwaar aanpak tijdens de sumo's...
1,5 minuten rust tussen deadlift 8reppers is niet veel hoor...
Goede conditie iig!
Jie beeste!![]()
Lekker hard aan het werk zie ik Paljas! Ik ben gelukkig ook weer hersteld, dus er weer tegenaan!
, maar goed. Squat weer eerste keer na 'blessure', en het ging eigenlijk mis op techniek, anders had ik hem er misschien nog wel uitgeschopt. Na benen kon ik bijna de trap niet meer af/op, dus de fail op MP zie ik ook maar even door de vingers
.