Fitness Seller

de Paljas log

De deadlifts, en de seated triceps extensions vallen me op...
Sterk! :thumb:
Altijd maar doorbuffelen éh?! :cool:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.462
Wij doet ons best :). Beetje op de semi-BB tour. Lekker volpompen die spieren, dat is weer goed gelukt.

• #1.463
Wat is dit nou weer. Had er gister al wat last van, sta vanmorgen op, pijn bovenaan de voorkant van mijn linker bovenbeen. Geen idee waar het vandaan komt, benen 4 dagen geleden getraind, dus daar kan het niet van komen. Voelt verrekt of iets dergelijks. In rust toestand voel ik helemaal niets, ook niet rechtop staand. Als ik mijn linkerbeen naar achter strek voel ik het goed, echt goed. Dat gebeurt dus bij elke stap, wanneer ik het rechterbeen naar voren zet, en het linker achterlaat. Dus loop ik een beetje debiel. Maar ook als ik zit, en mijn bovenlichaam op mijn bovenbeen leg (dus voorover buig), doet het flink zeer.

Wilde vanavond benen gaan trainen. Misschien toch, maar even uitzoeken met welke oefeningen ik er geen last van heb (kuiten moet kunnen bijv.).

Zie je... mexicaanse griep, wist het wel. :jk:

Hmmm vervelend. Zorg in elk geval voor een goede warming-up.

Wat is dit nou weer. Had er gister al wat last van, sta vanmorgen op, pijn bovenaan de voorkant van mijn linker bovenbeen. Geen idee waar het vandaan komt, benen 4 dagen geleden getraind, dus daar kan het niet van komen. Voelt verrekt of iets dergelijks. In rust toestand voel ik helemaal niets, ook niet rechtop staand. Als ik mijn linkerbeen naar achter strek voel ik het goed, echt goed. Dat gebeurt dus bij elke stap, wanneer ik het rechterbeen naar voren zet, en het linker achterlaat. Dus loop ik een beetje debiel. Maar ook als ik zit, en mijn bovenlichaam op mijn bovenbeen leg (dus voorover buig), doet het flink zeer.

Wilde vanavond benen gaan trainen. Misschien toch, maar even uitzoeken met welke oefeningen ik er geen last van heb (kuiten moet kunnen bijv.).
Misschien is het een idee eens wat rust te nemen van je behoorlijke intensieve routine..?
Het beste is zo'n blessure even wat rust te gunnen imo, doe ik ook altijd! :D
Beterschap er mee jongen. ;)

• #1.466
Ja ik laat benen even los voor vandaag. Schouders en nog iets. Ik denk triceps :).

• #1.467
Is schouders en beetje benen geworden:

Date: 2009-07-29
Volume: 12084.6 kg

Military Press............. | 12 x .36.0 | .6 x .56.0 | .1 x .66.0 | .1 x .76.0 | .8 x .56.0 | .8 x .51.0 | .9 x .46.0
Shoulder Press DB.......... | .7 x .23.0 | .7 x .23.0 | .6 x .23.0
Lateral Raise DB........... | 12 x .13.0 | 12 x .13.0 | 12 x .13.0
Front Raise DB............. | 12 x .13.0 | 12 x .13.0 | 12 x .13.0
Leg Extension.............. | 15 x .70.0 | 12 x .80.0 | 15 x .80.0 | 15 x .80.0
Leg Curl................... | 12 x .50.0 | 12 x .50.0 | 12 x .50.0 | 10 x .50.0
Single Calve Raise Standing | 15 x ..0.0 | 12 x .33.0 | 11 x .43.0 | 11 x .43.0

Gek genoeg had ik bij de leg extension geen last van mijn bovenbeen. Squat was werkelijk out of the question, maar zo is het goed.

Toch nog een degelijke training man! :thumb:
Goed dat je been niet opspeelde.

• #1.469
Toch nog een degelijke training man! :thumb:
Goed dat je been niet opspeelde.
Ja bij de squat wel, dat ging gewoon niet, maar bij de extension/curl geen enkele last. Nu gaat het weer beter, voel het nog wel een beetje maar het trekt langzaam maar zeker weg. Ik geef het nog even de ruimte.

Date: 2009-08-01
Volume: 8604 kg

Bench Press BB........ | 12 x .66.0 | .8 x .86.0 | .4 x .96.0 | .8 x 101.0 | .6 x 101.0 | .6 x 101.0
Bench Press Incline DB | .8 x .35.0 | .8 x .35.0 | .7 x .35.0
Lying Fly DB.......... | 10 x .17.0 | 10 x .17.0 | 10 x .17.0
Bicep Curl BB......... | 12 x .38.0 | 10 x .43.0 | .8 x .38.0
Arm Curl Cable OA..... | 10 x .15.0 | 10 x .15.0 | 10 x .15.0

Lekker korte training (0h:50m), even met vaste rust gewerkt. Mezelf voorgenomen om dit zo te blijven doen, en de fails te accepteren, pas omhoog in gewicht als ik bijv. 3x8x 101kg druk, etc. Flinke pomp, lekker getraind.

Ja bij de squat wel, dat ging gewoon niet, maar bij de extension/curl geen enkele last. Nu gaat het weer beter, voel het nog wel een beetje maar het trekt langzaam maar zeker weg. Ik geef het nog even de ruimte.

Lekker korte training (0h:50m), even met vaste rust gewerkt. Mezelf voorgenomen om dit zo te blijven doen, en de fails te accepteren, pas omhoog in gewicht als ik bijv. 3x8x 101kg druk, etc. Flinke pomp, lekker getraind.

Met dat been inderdaad beter maar even wat rustig aan doen.
Vaste rusttijden is een idee, ik heb gisteren getraind, en een hartslag van 106bpm aangehouden om weer te beginnen met de volgende set.
Dus: ik doe een set waarbij de hartslag oploppt tot misschien 160bpm, en dan wacht ik tot 'de hartslag op 106bpm komt, en begin ik de volgende set.
Zo zou ik in principe in een "vetverbrandende" range moeten blijven...
Iets wat niet zo slecht is voor me.
Maar het is wel aanpoten, want de hartslag gaat behoorlijk snel terug omlaag.
Dus is misschien mijn conditie nog niet zo heel slecht...
Ik ben geneigd te geloven dat een trainingstijd tussen de 45 en 60 minuten perfect is,dus wat dat betreft was je goed bezig imo.
Waarom druk jij ook al weer 101kg, ipv gewoon 100kg net als ieder ander..?
Heb je zelfgemaakte gewichten ofzo..?
Ik heb geen zin helemaal terug te lezen.... :o
En ja, sommigen zweren bij "de pomp" éh?! ;)
Goed bezig, buffel! :thumb:

• #1.471
Met dat been inderdaad beter maar even wat rustig aan doen.
Vaste rusttijden is een idee, ik heb gisteren getraind, en een hartslag van 106bpm aangehouden om weer te beginnen met de volgende set.
Dus: ik doe een set waarbij de hartslag oploppt tot misschien 160bpm, en dan wacht ik tot 'de hartslag op 106bpm komt, en begin ik de volgende set.
Zo zou ik in principe in een "vetverbrandende" range moeten blijven...
Iets wat niet zo slecht is voor me.
Maar het is wel aanpoten, want de hartslag gaat behoorlijk snel terug omlaag.
Dus is misschien mijn conditie nog niet zo heel slecht...
Ik ben geneigd te geloven dat een trainingstijd tussen de 45 en 60 minuten perfect is,dus wat dat betreft was je goed bezig imo.
Waarom druk jij ook al weer 101kg, ipv gewoon 100kg net als ieder ander..?
Heb je zelfgemaakte gewichten ofzo..?
Ik heb geen zin helemaal terug te lezen.... :o
En ja, sommigen zweren bij "de pomp" éh?! ;)
Goed bezig, buffel! :thumb:
Door die vaste rust aan te houden, is niet elk setje op zichzelf een training, maar wordt het meer een geheel. Zo houd ik ook de trainingsduur in de perken, zodat de oefeningen aan het eind van de training nog effectief zijn. En kan ik de ene training beter tegen de ander meten. Soms heb ik bijv. 5x5x 111 gedaan, maar met een eeuw aan rust ertussen, dat is niet te vergelijken. Ik schijn zo wel meer BB-style te trainen, maar dat doe ik dan maar liever. En trainen moet ook een beetje leuk zijn, ik ben per slot van rekening geen prof; met dit soort trainingen heb ik achteraf een veel fijner gevoel dan na zo'n 1h 45m top weight trainingen met 3 miljoen sets.

De stang heb ik van Fitness Seller, die is 16kg, vandaar. Ik ben zo'n mietmeut die dat dan ook zo opschrijft en niet afrond ;). Deal with it big guy :P.

Krijg vandaag visite, maar als het even uitkomt train ik vandaag nog rug en triceps. Zal iets worden van DL, revgrip pulldowns, chins, DB rows, dips, triceps exts en cable extensions.

Door die vaste rust aan te houden, is niet elk setje op zichzelf een training, maar wordt het meer een geheel. Zo houd ik ook de trainingsduur in de perken, zodat de oefeningen aan het eind van de training nog effectief zijn. En kan ik de ene training beter tegen de ander meten. Soms heb ik bijv. 5x5x 111 gedaan, maar met een eeuw aan rust ertussen, dat is niet te vergelijken. Ik schijn zo wel meer BB-style te trainen, maar dat doe ik dan maar liever. En trainen moet ook een beetje leuk zijn, ik ben per slot van rekening geen prof; met dit soort trainingen heb ik achteraf een veel fijner gevoel dan na zo'n 1h 45m top weight trainingen met 3 miljoen sets.

De stang heb ik van Fitness Seller, die is 16kg, vandaar. Ik ben zo'n mietmeut die dat dan ook zo opschrijft en niet afrond ;). Deal with it big guy :P.

Krijg vandaag visite, maar als het even uitkomt train ik vandaag nog rug en triceps. Zal iets worden van DL, revgrip pulldowns, chins, DB rows, dips, triceps exts en cable extensions.
Ik ben het helemaal met je eens, kort maar krachtig trainen!
Al is het misschien puur voor kracht wel beter meer rust te nemen...
Zeiksnor over die éne kilo...
Een beetje vent rekent die stang dan als 15kg natuurlijk éh! ;)
En dealen doe ik wel aan de kaarttafel! :D
Succes met de visite en de training...

• #1.473

Date: 2009-08-02
Volume: 10073 kg

Sumo Deadlift.............. | .8 x .66.0 | .8 x .86.0 | .8 x .96.0 | .8 x 106.0 | .8 x 116.0
Rear Latpull............... | 12 x .65.0 | 10 x .75.0 | 11 x .65.0
Chins...................... | .8 x ..0.0 | .7 x ..0.0 | .6 x ..0.0
Dumbbell Row............... | 10 x .33.0 | 10 x .33.0 | 10 x .33.0
Triceps Dip................ | 12 x ..0.0 | 12 x ..0.0 | 12 x ..0.0
Triceps Extension Seated BB | 10 x .38.0 | .8 x .43.0 | .8 x .43.0
Pushdown Cable............. | .8 x .40.0 | .8 x .42.5 | .8 x .45.0

Trainingsduur: 1h3m. Tussen elke set 1m rust, behalve deads, daar 1m30. Sumo deadlifts was eerste keer, dus vandaar wat suffe gewichten. Maar moet wel even wennen die oefening; doet aardige aanslag op de hamstrings! Wel fijne oefening verder, houd ik er in als afwisseling op de reguliere DL.

Aan de sumo, lekkere oefening he. Ben benieuwd naar je progressie daarop.

Sumo schijnt inderdaad de benen veel meer aan te pakken.
Persoonlijk merk ik daar niets van omdat m'n rug zo beperkend is qua kracht, dat ik m'n benen niet echt zwaar aanpak tijdens de sumo's...
1,5 minuten rust tussen deadlift 8reppers is niet veel hoor...
Goede conditie iig! :thumb:
Jie beeste! :D

• #1.476
Aan de sumo, lekkere oefening he. Ben benieuwd naar je progressie daarop.
Ja we zullen zien. Volgende keer weer wat erbij.
Sumo schijnt inderdaad de benen veel meer aan te pakken.
Persoonlijk merk ik daar niets van omdat m'n rug zo beperkend is qua kracht, dat ik m'n benen niet echt zwaar aanpak tijdens de sumo's...
1,5 minuten rust tussen deadlift 8reppers is niet veel hoor...
Goede conditie iig! :thumb:
Jie beeste! :D
Ja het zweet brak me uit!

Lekker hard aan het werk zie ik Paljas! Ik ben gelukkig ook weer hersteld, dus er weer tegenaan!

• #1.479
Nou ik heb het er weer opzitten:

Date: 2009-08-04
Volume: 16073.6 kg

Full Squat BB.............. | 15 x .16.0 | 10 x .66.0 | .8 x 106.0 | .5 x 116.0 | .2 x 126.0 | .0 x 136.0 | 10 x .86.0 | 10 x .86.0
Leg Extension.............. | 15 x .70.0 | 12 x .80.0 | 12 x .80.0 | 12 x .80.0
Leg Curl................... | 12 x .50.0 | 12 x .50.0 | 12 x .50.0 | .9 x .50.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .35.0 | 12 x .43.0 | 12 x .43.0 | 12 x .35.0
Military Press............. | .8 x .46.0 | .6 x .56.0 | .2 x .66.0 | .0 x .76.0 | .8 x .56.0 | .7 x .56.0
Lateral Raise DB........... | 12 x .13.0 | 12 x .13.0 | 12 x .13.0
BO Cable Side Raise........ | 12 x ..7.5 | .9 x .10.0 | 12 x ..7.5

Pittige training al zeg ik hetzelf, zeker met die vloekende hitte. Wel een paar fails :mad:, maar goed. Squat weer eerste keer na 'blessure', en het ging eigenlijk mis op techniek, anders had ik hem er misschien nog wel uitgeschopt. Na benen kon ik bijna de trap niet meer af/op, dus de fail op MP zie ik ook maar even door de vingers ;).

De fails die ik zie in de sets zeggen mij dat je behoorlijk aan het buffelen bent geweest! :thumb:
Ik heb nog al eens de neiging gehad, in het verleden, toen ik ook nog hard rainde, om na een fail maar te stoppen met de oefening, en hopen dat het de volgende keer beter gaat... :o
Maar zo niet onze Paljs, die buffelt gewoon door!
Jie beeste! ":thumb:

Terug
Naar boven