AndroidHealthClinic

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.561
vraagje?
voelde je in je vorige schema op dag2 niet je onderrug
als je de deadlift deed
je deed tenslotte full squats de dag ervoor
of viel het wel mee?
He Ove,

Nee daar had ik weinig last van eigenlijk. Er zat sowieso een dag rust tussen, tegen die tijd was de spierpijn al bijna weg. Bij de squat gebruik je bijna altijd je onderrug wel iets, maar het idee is natuurlijk om zoveel mogelijk uit je benen te halen. Het voor de hand liggende advies is dan ook om op je techniek te letten en er geen verijdelde good-morning van te maken. Met de frontsquat word je daar al toe gedwongen vanwege de verplichte rechte houding.

ik dacht dat je ma/di trainde
wo rust en dan weer do/vrij?
oke dan we gaan het zien
ik heb er al veel zin
eerst nog even op vakantie

• #1.563
Het schema waar jij nu aan sleutelt is mijn vorige schema, toen trainde ik om de dag (dus ma/wo/vr/zo/di/do/za). Nu train ik idealiter 3 dagen achter elkaar en dan 1 dag rust. Maar dat verzandt vaak, prik er nog wel eens hier en daar een dagje rust tussen. Mijn huidige schema is een 3-split, dag 1 benen/schouders, dag 2 borst/biceps, dag 3 rug/triceps, dag 4 rust. Zo zit er altijd een dag tussen rug en benen.

comprende
ik ga gewoon proberen
om op ma/di en do/vrij te trainen
zoals je al zei
goed op de techniek letten
zo'n probleem zal het ook niet zijn
ik pak de deadlift iets meer vanuit mijn rug tegenwoordig
misschien dat ik iets inlever op de schouders vanwege borst de vorige dag
maar dat is speculeren

Normaal gesproken bank ik flat ook meer dan incline hoor, het is gewoon het schema wat ik nu volg, hier piek ik niet echt, puur spierconditie ffies.

• #1.566
Normaal gesproken bank ik flat ook meer dan incline hoor, het is gewoon het schema wat ik nu volg, hier piek ik niet echt, puur spierconditie ffies.

Ok, maar dat was eigenlijk niet mijn punt: vind je echt dat er zo'n gat zit tussen mijn incline en flat? Met barbell zeker, dat weet ik, doe ik te weinig. Maar dumbbells incline doe ik 35kg * 2 = 70kg 8 reps, flat is dat 100kg. Valt toch wel mee?

Ok, maar dat was eigenlijk niet mijn punt: vind je echt dat er zo'n gat zit tussen mijn incline en flat? Met barbell zeker, dat weet ik, doe ik te weinig. Maar dumbbells incline doe ik 35kg * 2 = 70kg 8 reps, flat is dat 100kg. Valt toch wel mee?

Oww maar dan, ja, dat is netjes :D

• #1.568
Oww maar dan, ja, dat is netjes :D
Phew, ben ik even opgelucht! :p

Training van zojuist:

Date: 2009-08-25
Volume: 14704.3 kg

Full Squat BB.............. | 10 x .16.0 | .8 x .66.0 | 20 x .91.0
Leg Extension.............. | 13 x .80.0 | 13 x .80.0 | 13 x .80.0 | 13 x .80.0
Leg Curl................... | 12 x .52.5 | 12 x .52.5 | 11 x .52.5
Single Calve Raise Standing | 12 x .53.0 | 10 x .53.0 | .8 x .53.0 | 20 x ..0.0 (repout)
Military Press............. | .8 x .46.0 | .4 x .56.0 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5
Lateral Raise DB........... | 12 x .15.0 | 12 x .15.0 | 12 x .15.0
BO Cable Rear Raise........ | 12 x ..8.7 | 12 x ..8.7 | 10 x ..8.7
Military Press............. | 15 x .41.0 (repout)

Derde uit de serie 20-rep squats is gelukt, uiteraard weer helemaal de weg kwijt, maar zoals Whitley zegt: "Pain and fear will be there with you, tempting you to stop, telling you to give up. Your body will be screaming for you to listen to them, and the little voice in your head will be begging you to do cease and desist. Tell them to shut up. You've got some growing to do!". Dus dat doen we dan maar.

De calve raises beginnen meer op one-arm deadlifts te lijken. Het wordt steeds onhandiger zo'n éénbenige calve raise met een dumbbell van 50kg+ in je andere hand. Misschien toch maar eens zo'n seated calve raise dinges kopen, hoop dat FS het niet leest, want ik weet dat ze een aanbieding hebben, krijg je dat weer ;).

• #1.570
Hoge reps op de squats, goed voor de spierconditie.
Schouders heb je ook genadeloos aangepakt zie ik 10 single setjes.

• #1.572
Hoge reps op de squats, goed voor de spierconditie.
Schouders heb je ook genadeloos aangepakt zie ik 10 single setjes.
Jup, dat is de komende 2 maanden de aanpak. Squats elke keer 2.5kg erbij, mp singles ook, als ik de vorige keer heb gehaald.

Phew, ben ik even opgelucht! :p

Training van zojuist:

Date: 2009-08-25
Volume: 14704.3 kg

Full Squat BB.............. | 10 x .16.0 | .8 x .66.0 | 20 x .91.0
Leg Extension.............. | 13 x .80.0 | 13 x .80.0 | 13 x .80.0 | 13 x .80.0
Leg Curl................... | 12 x .52.5 | 12 x .52.5 | 11 x .52.5
Single Calve Raise Standing | 12 x .53.0 | 10 x .53.0 | .8 x .53.0 | 20 x ..0.0 (repout)
Military Press............. | .8 x .46.0 | .4 x .56.0 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5 | .1 x .68.5
Lateral Raise DB........... | 12 x .15.0 | 12 x .15.0 | 12 x .15.0
BO Cable Rear Raise........ | 12 x ..8.7 | 12 x ..8.7 | 10 x ..8.7
Military Press............. | 15 x .41.0 (repout)

Derde uit de serie 20-rep squats is gelukt, uiteraard weer helemaal de weg kwijt, maar zoals Whitley zegt: "Pain and fear will be there with you, tempting you to stop, telling you to give up. Your body will be screaming for you to listen to them, and the little voice in your head will be begging you to do cease and desist. Tell them to shut up. You've got some growing to do!". Dus dat doen we dan maar.

De calve raises beginnen meer op one-arm deadlifts te lijken. Het wordt steeds onhandiger zo'n éénbenige calve raise met een dumbbell van 50kg+ in je andere hand. Misschien toch maar eens zo'n seated calve raise dinges kopen, hoop dat FS het niet leest, want ik weet dat ze een aanbieding hebben, krijg je dat weer ;).

You sick bastard! Sjeuzus, wat stauw jij een volume weg man! Als mijn pees nou helemaal is hersteld, wil ik ook ff kijken wat die 20 reppers bij mij uithalen, een gruwelijke pomp van heb ik jou daar natuurlijk heh? ;)

Hard gewerkt weer kerel, dikke respect!

Lekker bezig Buffel!
Even ter info:
Ik vond de 30x80 nog zwaarder dan de 20x100 squats.
Misschien vind je dat ook wel eens geil om te proberen..? ;)
Goed bezig, "Mr. Constant" :thumb:

• #1.575
Lekker bezig Buffel!
Even ter info:
Ik vond de 30x80 nog zwaarder dan de 20x100 squats.
Misschien vind je dat ook wel eens geil om te proberen..? ;)
Goed bezig, "Mr. Constant" :thumb:

Nah. Bedankt voor de tip, geil is het zeker :rolleyes:, maar ik denk dat ik deze 20rep serie afmaak, en daarna weer een multiset squat training opzet.

And I prefer 'Mr. Constant...ly slowly improving' :cool:.

Nah. Bedankt voor de tip, geil is het zeker :rolleyes:, maar ik denk dat ik deze 20rep serie afmaak, en daarna weer een multiset squat training opzet.

And I prefer 'Mr. Constant...ly slowly improving' :cool:.
Note taken "Mr. Constantly slowly improving" ;)

sterk die 9x1x68.5 - mp

• #1.578
idd bruute squats!

ja ik miste er ééntje

Terug
Naar boven