MuscleMeat

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.582

Date: 2009-08-26
Volume: 11084 kg

Bench Press BB........ | 22 x .46.0 | .8 x .81.0 | .8 x .91.0 | .8 x 101.0 | .7 x 101.0 | .7 x 101.0
Bench Press Incline DB | .8 x .35.0 | .8 x .35.0 | .8 x .35.0
Lying Fly DB.......... | 12 x .17.0 | 12 x .17.0 | 12 x .17.0
Bench Press BB........ | 16 x .66.0
Bicep Curl BB......... | 10 x .38.0 | .8 x .43.0 | .8 x .48.0 | .6 x .53.0
Arm Curl DB........... | .8 x .20.0 | .8 x .23.0 | .8 x .25.0

Mooie training weer vent. :thumb:
Als jij eens een wat langere tijd puur op kracht zou gaan trainen, zouden er hier nog wel eens een paar raar kunnen opkijken denk ik.
Jie beeste! ;)

Very nice palleke! Mooi volume op de BP, top kerel!

• #1.585
Tenkjoe tenkjoe. Hoe had je dat voorgesteld dan?
Nou, gewoon meer powerlifting gericht trainen.
Of "powerbuilding" gericht, omdat ik me niet kan voorstellen dat jij je wilt beperken tot de grote drie.
Je weet wel, veel setjes van 3-5 en zelfs 1-3 herhalingen.
Dat volume enigszins terugdraaien, en eens een tijdje puur op kracht gaan trainen.
Ik denk dat je, zeker in relatie tot je lichaamsgewicht, behoorlijk sterk kan worden.

• #1.587
Nee ik zie mezelf zo snel niet alleen de grote 3 pakken. Ik betwijfel of ik wel het juiste lichaam heb voor power setjes. Ik heb gemerkt dat ik snel in de blessures geraak als ik me in die richting begeef. Misschien doe ik het dan wel verkeerd hoor, maar het doet me een beetje twijfelen tussen KT/BB. Ik denk dat ik eerst nog maar eens goed moet nadenken over wat ik wil bereiken de komende tijd, dan wat ik daar voor zou moeten doen, en als laatste dan of ik verwacht daar problemen mee te krijgen of niet.

Laat maar zo, gaat lekker, toch :)

Nee ik zie mezelf zo snel niet alleen de grote 3 pakken. Ik betwijfel of ik wel het juiste lichaam heb voor power setjes. Ik heb gemerkt dat ik snel in de blessures geraak als ik me in die richting begeef. Misschien doe ik het dan wel verkeerd hoor, maar het doet me een beetje twijfelen tussen KT/BB. Ik denk dat ik eerst nog maar eens goed moet nadenken over wat ik wil bereiken de komende tijd, dan wat ik daar voor zou moeten doen, en als laatste dan of ik verwacht daar problemen mee te krijgen of niet.
Fair enough.
Blessures liggen idd altijd op de loer, maar dat is ook met jouw manier van trainen wel hoor.
Voor krachttraining hoef je niet echt vaak tot het uiterste te gaan hoor, ook niet tijdens d 1-reppers schijnt.
Ik dacht/vond altijd van wel, maar het schijnt niet nodig te zijn, dus dan blijft het wel wat "veiliger".

Jij bent gewoon bang voor extra concurrentie Sanca san... ;)
:jk: as usual, jij sportieve broeder.

• #1.590
Ik ga wel lekker, maar als ik naar de maxes kijk, is er het afgelopen jaar weinig verbeterd.
Fair enough.
Blessures liggen idd altijd op de loer, maar dat is ook met jouw manier van trainen wel hoor.
Voor krachttraining hoef je niet echt vaak tot het uiterste te gaan hoor, ook niet tijdens d 1-reppers schijnt.
Ik dacht/vond altijd van wel, maar het schijnt niet nodig te zijn, dus dan blijft het wel wat "veiliger".

Jij bent gewoon bang voor extra concurrentie Sanca san... ;)
:jk: as usual, jij sportieve broeder.
Nah, die Sanca gaat me even te hard op het moment, met zijn Stoerste Man oefeningen in zijn tuin :D.

Maar goed. Zoals ik al zei, ik moet nog even goed bekijken wat ik wil. Ik gaf eerder aan dat ik eigenlijk mijn benen een groeispurt wil verkopen, en de rest een beetje constant wil houden. Dat geldt eigenlijk nog steeds. Ik moet nog even verzinnen hoe ik dat voor elkaar wil krijgen. Tot die tijd wil ik de 20-rep squats een kans geven, kijken of die MP singles mij misschien over de 80 willen helpen, blijf ik de 186kg DL aanvallen en hopelijk nog over de 190kg, en houd ik de rest even BB style met progressieve gewichten zodra ik de reps haal.

Ik denk dat ik bij een vervolgschema mij stiekem toch meer op de compounds ga richten, 5x5 style, of een variatie, waarbij ik dan bij de keuze van oefeningen verhoudingsgewijs meer oefeningen toewijs aan de benen.

Sounds like a plan to me, maar om je benen een groeispurt te geven, zou ik zelf niet het aantal oefeningen te veel verhogen.
Ik zou eigenlijk liever de intensiteit verhogen, en alle "er niet toe doenende herhalingen" zoveel als mogelijk vermijden.
Je traind natuurlijk alleen, dus zijn "forced reps" e.d. wat moeilijk te doen, maar als je echt wilt kun je best iets verzinnen om de intensiteit te verhogen.
Aan de andere kant is een paar maanden krachttraining ook weer goed om daarna zwaarder te kunnen gaan tijdens de hogere rep sets, en zo een groeispurt in te zetten.
Ik zie wel wat je er mee gaat doen. :thumb:
Succes jongen! ;)

Nou moe? Elke keer als ik een abo op een logje neem lees ik weer dat de krachttraining op de loer ligt en bb wellicht op de 2e plaats kan gaan komen. Damn ik heb niks tegen die bikkels hoor no offence maar ik wil bb logjes:(

• #1.593
Sounds like a plan to me, maar om je benen een groeispurt te geven, zou ik zelf niet het aantal oefeningen te veel verhogen.
Ik zou eigenlijk liever de intensiteit verhogen, en alle "er niet toe doenende herhalingen" zoveel als mogelijk vermijden.
Je traind natuurlijk alleen, dus zijn "forced reps" e.d. wat moeilijk te doen, maar als je echt wilt kun je best iets verzinnen om de intensiteit te verhogen.
Aan de andere kant is een paar maanden krachttraining ook weer goed om daarna zwaarder te kunnen gaan tijdens de hogere rep sets, en zo een groeispurt in te zetten.
Ik zie wel wat je er mee gaat doen. :thumb:
Succes jongen! ;)
Het alleen trainen is geen punt, ik heb een rack met safety bars, met squats wel eens lastig, omdat je dan toch op de een of andere manier de stang weer moet racken. Of bedoel je dat niet met forced reps?
Nou moe? Elke keer als ik een abo op een logje neem lees ik weer dat de krachttraining op de loer ligt en bb wellicht op de 2e plaats kan gaan komen. Damn ik heb niks tegen die bikkels hoor no offence maar ik wil bb logjes:(
He Yin ;). Uiteindelijk wil ik massa op de benen. Maar ik denk dat het goed is om eerst een knappe squat te boeken, en dan de stelten wat vorm te geven. Verder is het denk ik goed om af te wisselen. Een echte powerlifter zal ik toch nooit worden. Als ik echt zou moeten kiezen, zou ik voor BB gaan.

He Yin ;). Uiteindelijk wil ik massa op de benen. Maar ik denk dat het goed is om eerst een knappe squat te boeken, en dan de stelten wat vorm te geven. Verder is het denk ik goed om af te wisselen. Een echte powerlifter zal ik toch nooit worden. Als ik echt zou moeten kiezen, zou ik voor BB gaan.
Gelukkig, maar je hebt gelijk de strongmans weten als geen ander hoe je die massa erop moet gooien dat moet ik ze nageven.

• #1.595
Precies, het lijkt me een goede combinatie/afwisseling: beetje groeien door PL, en dan bijschaven door BB. En ik vind het ook zo lam om amper door de deur te passen, maar geen kgs te kunnen verzetten :rolleyes:. Ik kan mij nog herinneren een tijd geleden op een sportschool, waren twee mannen met enorme lijven, de borstspieren zo'n beetje tegen de kin aan gegroeid, armen werden horizontaal gedrukt door de opgeblazen latissimus, etc. jeweetwel, maar op de bank hield het op bij 110kg, en de BB curl bij 50. Dat oogt imo een beetje sneu :D. Maar alles goed en wel, toegegeven, ik weet gewoon niet wat ik wil ;).

Had gister een beetje last van mijn schouder, beetje veel geweest; borst de dag na schouders. Niets ernstigs, maar genoeg reden om rug en triceps even uit te stellen. Wilde toch iets doen, ben gaan hardlopen. Slechts 5km. Tussenin wel 5x 10 explosieve kikkersprongen gedaan en 3x 10 hurksprongen op een bankje. Dat is weer even geleden en dat merk ik, ik loop nu als een houten hark. Benen zijn kapot :thumbup:.

dat vind ik zelf het ook het mooiste aan kracht-training
af en toe eens lekker maxen op de grote compounds
en af en toe een heerlijke bb-training erop los laten
ach als je maar lekker bezig bent nietwaar

• #1.597
dat vind ik zelf het ook het mooiste aan kracht-training
af en toe eens lekker maxen op de grote compounds
en af en toe een heerlijke bb-training erop los laten
ach als je maar lekker bezig bent nietwaar
Ja zo is het bij mij ook altijd geweest, maar soms wil je iets meer ;). Vanavond eindelijk de 186kg gelukt! Techniek? Laten we het daar maar niet over hebben ;)!

Date: 2009-08-28
Volume: 11736.6 kg

Deadlift................... | .5 x 106.0 | .3 x 136.0 | .2 x 156.0 | .1 x 176.0 | .1 x 186.0 | .1 x 186.0 | .5 x 156.0
Reverse Grip Pulldown...... | 10 x .65.0 | 10 x .95.0 | 10 x .95.0 | 10 x .95.0
Dumbbell Row............... | 10 x .48.0 | .8 x .58.0 | .8 x .58.0
Triceps Dip................ | 12 x ..0.0 | 12 x ..0.0 | 12 x ..0.0
Triceps Extension Seated BB | .8 x .38.0 | .8 x .48.0 | .3 x .53.0
Pushdown Cable............. | 12 x .40.0 | .8 x .45.0 | .4 x .50.0 | 16 x .27.5

Al met al een beste lading PRs, ik voel me goed! Heb nog filmpjes, zal kijken of het de moeite van posten waard is.

Harde deadlift pr :)

Wanneer gaat de 200 deadlift eraan komen?

Erg sterke training, mooi hoog volume & congrats met je PR!

Terug
Naar boven