XXL Nutrition

de Paljas log

Ja ik denk dat je gelijk hebt. Toch heb ik zelden spierpijn van schouders. Ik vermoed eigenlijk eerder dat er iets aan de hand is met mijn BP techniek oid. Of ik ben gewoon brak. Maar ik wil niet vooruit lopen op de zaak; het lijkt vooralsnog niets ernstigs. Ga denk wel anders indelen komende tijd. Zit alleen beetje in tweestrijd, wil eigenlijk een nieuw schema opstellen, maar wel eerst de 20-reppers afmaken. Denk dat ik mijn huidige schema maar even reviseer.
die 20 reppers.. Ik zag net een filmpje van levrone, die superset 20 reppers deed, eerst BP 20x100 kilo, daarna front raises gevolgd door een tricep pushdown ofzo, killing :eek:

ik zal maar geen skippycrunch flimpjes meer posten gezien de reacties

vraagje t.a.v. de front squats?
heb jij de stang kruislings vast of laat je de stang gedeeltelijk op je handen/polsen rusten
ben even benieuwd want ik heb hem vandaag bij de eerste drie sets op mijn handen laten rusten en mijn polsen hielden dat niet vol

heb jij de stang kruislings vast of laat je de stang gedeeltelijk op je handen/polsen rusten
ben even benieuwd want ik heb hem vandaag bij de eerste drie sets op mijn handen laten rusten en mijn polsen hielden dat niet vol
Als ik dat probeer kom ik niet eens bij mijn schouders in de buurt...
Crossgrip lukt natuurlijk wel.

@Paljask'n,
Doe anders liever eens een push-pull split.
Full body 3x/week zie je zeker niet zitten éh?!;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.645
die 20 reppers.. Ik zag net een filmpje van levrone, die superset 20 reppers deed, eerst BP 20x100 kilo, daarna front raises gevolgd door een tricep pushdown ofzo, killing :eek:
Gekkenhuis. Wel lachen voor een keer ;). Zal het eens opzoeken.
whahaha.... Ik zie al een heleboel creatieve dingen die je kan doen met je ballen ehhh bal.... :D
Kwark toch, foei! :P

Ik begon ooit met crossgrip, maar nu olympic grip. Vereist wel een beetje handigheid, maar uiteindelijk is het fijner. Maar dan rust de baar niet bepaald op je handen hoor. Je raakt de baar zachtjes aan met je vingertoppen, in principe rust de baar op je bovenkant borst. Kijk eens op mijn youtube filmpjes, staat er een tussen waar ik olygrip doe. Soms ook cleangrip genoemd. Zijn ook diverse filmpjes op joetoep met tutorials.
Als ik dat probeer kom ik niet eens bij mijn schouders in de buurt...
Crossgrip lukt natuurlijk wel.

@Paljask'n,
Doe anders liever eens een push-pull split.
Full body 3x/week zie je zeker niet zitten éh?!;)
Push/pull als in 1 training push, volgende pull? Fullbody... ik zit toch nog steeds met de gedachte te spelen iets van HST te doen, da's ook FB.

Yep, horny bastard as ever.... Ik begin zo'n beetje de sleaziest mother****er te worden die er rondloopt op DBB :D

• #1.647
Ieder zijn sT ;).

Training van vanavond:

Date: 2009-09-02
Volume: 15099.4 kg

Deadlift............. | .5 x 106.0 | .5 x 136.0 | .3 x 156.0 | .1 x 166.0 | .1 x 176.0 | .4 x 166.0 | .5 x 156.0 | .5 x 146.0 | .8 x 136.0
Reverse Grip Pulldown | .8 x .75.0 | 10 x .97.5 | 10 x .97.5 | 10 x .97.5
Dumbbell Row......... | .8 x .53.0 | .8 x .63.0 | 10 x .53.0
Pushdown Cable....... | 15 x .25.0 | 15 x .30.0 | 12 x .35.0 | 10 x .40.0 | .8 x .45.0 | .7 x .45.0

Netjes gewerkt! Sterke kerel!

ik heb hem gevonden
en even in mijn log geplaatst
ik had hem idd teveel op mijn handen liggen
ik zal eens kijken of ik hem zover kan krijgen op mijn vingers
goed filmpje trouwens

• #1.650
Thanks, ik ga em binnenkort ook weer opnemen in mijn schema.

Paljas, nog steeds op zoek naar een nieuw schema? Een tijdje geleden wilde je je meer op bb dan op PL gaan richten, in dat geval kom je gauw op een split uit... Wel eens gekeken naar de split-schema's van Frank Mcgrath? Hoorde er veel goeds over.

• #1.652
Ja ben nog wel op zoek, maar ga denk ik de komende tijd even beetje anders trainen; ik voel de schouder nog, dus die wil ik even met rust laten voorlopig. Denk dat ik aan schouders en borst maar even een rust of deload inschuif, benen wat meer aandacht geef, plus rug, en verder beetje BB-style arm. Zal zoiets worden als:

ma: benen
wo: rug
vr: benen

Gecombineerd met 2-split voor schouder+triceps / borst+biceps, waarvan borst en schouders dus beetje highrep low-weight zullen zijn voorlopig.

• #1.653
Ben er voor de komende 16 trainingen (ong. 6 weken) wel even uit:

Ma: Benen
Wo: Rug
Vr: Benen

Verder om-en-om:
D1: Schouders+triceps
D2: Borst+biceps

Schouders en borst op een laag pitje vanwege 'blessure'. Ik kijk wel even aan de komende tijd, superlow-weight voorlopig, tot ik merk dat ik weer wat kan doen. Zie bijlage voor indruk.

legs_back.jpg

rest.jpg

IS aardig gekke shit Palleke ;)

Waarom doe je niet de deadlifts ook hoger in de reps? Is misschien wel goed om daarmee een hoger 1RM te halen? ;)

• #1.655
IS aardig gekke shit Palleke ;)

Waarom doe je niet de deadlifts ook hoger in de reps? Is misschien wel goed om daarmee een hoger 1RM te halen? ;)

Dat wil ik later weer doen. Maar ik denk juist dat 5-reps voor DL een goed middel zijn (voor mij) om vooruit te komen. Ik kan wel 8-12 reppers doen, maar dan kom ik in de 125-145 range, en dan raak ik nooit gewend aan de 'echte' gewichten. Bovendien is het maar 6 weken, daarna kijk ik weer verder. Thanks voor de input.

leuk schemaatje
blijf je ook daadwerkelijk in die gewichten
of verhoog je progressief

Yo palleke, doet es ffies nieuwe piccies laten zien dan? Ben benieuwd hoe je fysiek erbij staat een jaar na de andere foto's ;)

• #1.658
leuk schemaatje
blijf je ook daadwerkelijk in die gewichten
of verhoog je progressief
Progressief, de squats sowieso elke keer 2.5kg erbij. Andere oefeningen volgende keer gewicht erbij zodra ik de reps haal. Behalve dan de leg extension, daar doe ik reps erbij als ik 4xreps haal dan doe ik volgende keer 4xreps+1 (kan max 80kg aan hangen).
Yo palleke, doet es ffies nieuwe piccies laten zien dan? Ben benieuwd hoe je fysiek erbij staat een jaar na de andere foto's ;)
Denk niet op korte termijn. Misschien weer een keer maar nu geen zin in.

• #1.659
Date: 2009-09-04
Volume: 15475 kg

Full Squat BB.............. | .8 x .66.0 | 20 x .96.0
Leg Extension.............. | 14 x .80.0 | 14 x .80.0 | 14 x .80.0 | 14 x .80.0
Leg Curl................... | 12 x .52.5 | 12 x .52.5 | 12 x .52.5
Single Calve Raise Standing | 12 x .45.0 | 12 x .55.0 | 10 x .55.0 | 22 x ..0.0
-- schouders revalidatie --
Military Press............. | 20 x .26.0 | 20 x .26.0 | 20 x .26.0
Lateral Raise DB........... | 20 x ..6.0 | 20 x ..6.0 | 20 x ..6.0
Triceps Extension Seated BB | 12 x .38.0 | 12 x .38.0 | 12 x .38.0
Pushdown Cable............. | 12 x .35.0 | 12 x .35.0 | 12 x .35.0

Bevalt me goed deze opzet. Focus op benen. De 20-repper ging dit keer echt maar net aan, stang begon te zakken, dat stond de ademhaling in de weg, wat sowieso al op zijn einde liep, en onderrug begon te zeuren. Toch nog kunnen uitzingen, had bij de 10e al zoiets van omg dat gaat nooit lukken. De extensions en curls gingen dit keer netjes, dus volgende keer kunnen die omhoog. Ondanks rehab sissyweights toch nog redelijke pomp in de schouders, eigenlijk erg lekker, toch pomp/verzuring, zonder pijntjes. Eerste paar reps nog wel een beetje het gevoel, maar daarna draaide de boel goed warm en ging het prima. Ik blijf met schouders even op hetzelfde gewicht tot ik niets meer van blessure voel.

14 reps op je leg extension? Ik neem aan dat je nog steeds geen oplossing hebt gevonden ivm
je toestel om je extension mee te doen?

Ziet er trouwens super bruut uit zo'n hoge reps (zeker met die kg's) ... en zeker op je squat

Terug
Naar boven