AndroidHealthClinic

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.681
20x100 reppen is heftig, I know! :thumb:

Ik denk dat ik zelf maar eens lichtjes met 5 3 1 ga beginnen volgende week...
Ben benieuwd!
Niet slecht voor een kantoormannetje.gaat het al beter met je schouder?
Nou het is nog pijnlijk, vnl bij banken. Dus ik blijf deze rehab setjes er gewoon zo in houden tot ik van de pijn af ben. Niet te vroeg starten, dat heb ik in het verleden nog wel eens verkeerd gedaan. Heb toch alle tijd om daarna weer omhoog te werken.
ga ik zeker doen, zoals je gezien hebt wellicht, ben ik de setjes al geleidelijk aan het verhogen... Ik ga denk ik volgende week es kijken of het er in zit 20 reppertjes te maken, lachen man... kwark op een brancard de gym uit omdat ie niet meer op z'n benen kan staan whahaha :D
:) Nou in het begin zal het wel meevallen. Althans, bij mij was het zo, zeker de eerste keer, dat vnl. de ademhaling/uithouding een probleem begint te worden, en op een gegeven moment begin je ook de continuspanning op de onderrug te voelen, terwijl de benen zelf mss nog wel eens rep extra kunnen. Daarom doe ik ze ook juist, om de spierconditie, vormbehoud, en belasting te leren dragen over een langere periode. Na deze reeks ga ik denk weer een pyramide doen op de squat, maandag regulier, en vrijdag frontsquats. Waar ik dan extra op ga letten is tempo, proberen zsm weer omhoog te komen, en niet weer wachten, maar gelijk ook weer naar beneden, spanning houden, dan blijft de focus op de benen.

goeie, ik ga um toepassen, ik ben de laatste tijd toch al niet te stoppen hehehe :D Moet ik meteen gebruik van maken eh?

Maar ik hou jouw trainingen in de gaten, ik spiegel me een beetje aan jou ;)

• #1.683
goeie, ik ga um toepassen, ik ben de laatste tijd toch al niet te stoppen hehehe :D Moet ik meteen gebruik van maken eh?

Maar ik hou jouw trainingen in de gaten, ik spiegel me een beetje aan jou ;)
Je gaat inderdaad knetterhard de laatste tijd. Leuk om te zien dat we nog wat aan elkaar hebben.

Training van zojuist:

Date: 2009-09-14
Volume: 19441.5 kg

Full Squat BB.............. | .6 x .66.0 | .6 x .66.0 | .6 x .66.0 | 20 x 103.5
Leg Extension.............. | 15 x .80.0 | 15 x .80.0 | 15 x .80.0 | 15 x .80.0
Lunges BB OL............... | 12 x .51.0 | 12 x .51.0 | 12 x .51.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .55.0 | 12 x .55.0 | 12 x .55.0 | 23 x ..0.0
-- shoulder rehab --
Military Press............. | 18 x .36.0 | 18 x .36.0 | 20 x .36.0
Lateral Raise DB........... | 16 x ..8.5 | 16 x ..8.5 | 16 x ..8.5
Triceps Extension Seated BB | 12 x .40.5 | 12 x .40.5 | .9 x .40.5
Pushdown Cable............. | 12 x .40.0 | 12 x .40.0 | .9 x .40.0

Nu worden de squats wel erg zwaar. Het is weliswaar weer gelukt, maar deze was krap. Maar we blijven gewoon doorgaan. Ging verder wel lekker, de 15 reps gehaald op alle drie de sets leg extension, dus die gaat volgende keer naar 16. Nieuwe benenbankje is in het vooruitzicht.

Tip voor anderen; ik heb vroeger altijd schijt gehad aan elebogen bij elkaar bij de triceps extension, maar ik merk nu dat dat de oorzaak is van een jarenlang pijntje bij de aanhechting. Ik ben het levende bewijs van het feit dat zo'n houding je op de lange termijn kan nekken. Bovendien is de focus op de tricep veel beter als je de elebogen bij elkaar houdt, voor zover mogelijk uiteraard. Even een stapje terug in gewicht, maar net zoveel, zij het niet meer effect.

Respect voor die 20x fullsquat op 100+ kilo....!!!!!!!!!!

Pff die squats , waar haal je het vandaan? Knap natuurlijk . Goeie mededeling t.a.v triceps . Ik hou ze soms ook te wijd . Even het ego opzij zetten .

Palleke beescht! Wat een training weer man! Ik hoop dat ik um woensdag ook lekker brutaal doe als jij!

Idd, de tri push down kun je beter met armpies strak langs de romp uitcvoeren ;)

Laatst bewerkt:
Beestig bezig, 20 repper!

Setjes van 12 lungen ... respect dat je dat zonder omvallen kunt :D

Goede training kerel ... sterk veel reps.

Sterke lunges man! :thumb:
Dat van die ellebogen..?
Kweenie hoor...
Aanhechting krijgt natuurlijk meer op z'n donder doordat je zwaarder gaat, als je ze wat minder strikt doet.
Maar zou de houding van de armen er zo veel invloed op hebben..?
I misschien ook iets persoonlijks.
Maare, goed bezig man!

Zo lang geleden dat ik heb gekeken hier ;)
gaat echt super met je trainingen, laatste keer dat ik keek deed je 1x136kg squat, nu al 20x103.5kg :)
hoeveel is je max nu?

je heb wel strak Fysiek, nog erger dan eerst.

• #1.691
Respect voor die 20x fullsquat op 100+ kilo....!!!!!!!!!!
Pff die squats , waar haal je het vandaan? Knap natuurlijk . Goeie mededeling t.a.v triceps . Ik hou ze soms ook te wijd . Even het ego opzij zetten .
Thx ;)!
Palleke beescht! Wat een training weer man! Ik hoop dat ik um woensdag ook lekker brutaal doe als jij!

Idd, de tri push down kun je beter met armpies strak langs de romp uitcvoeren ;)
Ben benieuwd Kwark.
Setjes van 12 lungen ... respect dat je dat zonder omvallen kunt :D

Goede training kerel ... sterk veel reps.
Omvallen? Nah, het is even wennen in het begin, maar dan is het gewoon een kwestie van goed gaan staan, juiste afstand, en gecontroleerd zakken. Ik ben ervan overtuigd dat het een van de beste oefeningen is om je reet te trainen.
Sterke lunges man! :thumb:
Dat van die ellebogen..?
Kweenie hoor...
Aanhechting krijgt natuurlijk meer op z'n donder doordat je zwaarder gaat, als je ze wat minder strikt doet.
Maar zou de houding van de armen er zo veel invloed op hebben..?
I misschien ook iets persoonlijks.
Maare, goed bezig man!
Ja goed, een ander heeft er misschien geheel geen last van. Maar er is in mijn geval wel degelijk een verklaring voor; door de elebogen te ver uit te spreiden probeer je extra druk/spanning uit te oefenen en voelt de oefening 'sterker', maar als je de beweging zelf analyseert, roteert die om een horizontale as, als je je elebogen naar buiten draait verbuig je die denkbeeldige as. Aangezien dat fysiek onmogelijk is, omdat je handen verankerd zijn aan de baar, krijgen je pezen het te verduren. Ik heb ook lang gedacht zoals jij doet, en dacht, en heb toen gewoon minder gewicht genomen, maar het 'pijntje' bleef aanhouden, zelfs met goede warming up, opbouwend gewicht, etc. maar het hielp niet. Dit wel.

• #1.692
Date: 2009-09-16
Volume: 17593 kg

Deadlift.............. | .5 x 106.0 | .5 x 106.0 | .5 x 106.0 | .5 x 161.0 | .5 x 161.0 | .5 x 161.0
Reverse Grip Pulldown. | 10 x 100.0 | .8 x 100.0 | .7 x 100.0
Dumbbell Row.......... | .9 x .63.0 | .9 x .63.0 | .7 x .63.0
Bench Press BB........ | 20 x .36.0 | 20 x .36.0 | 20 x .36.0
Bench Press Incline BB | 20 x .36.0 | 20 x .36.0 | 20 x .36.0
Bicep Curl BB......... | 12 x .40.5 | 12 x .40.5 | 10 x .40.5
Arm Curl DB........... | 12 x .20.0 | 12 x .20.0 | 12 x .20.0

Zo die DB row zit ook al stevig in de 60's. Je bent de laatste tijd toch weer mooi progressie aan het boeken.

Deze trainingen zullen je tevens een heerlijke pomp geven met die 20 reppers erbij.

zwaar gebullfeld weer maat! :bow:

Zware training weer . Hou je bij de db row je knie op de bank of doe je hem met 1 hand vanaf de bank?

brutale dumbbell bors! Ik vroeg me af hoe jij terug kijkt op je jaartje trainen, van fotosessie 1 ==> naar 2. Dus je eigen evaluatie, mbt je vooruitgang...

• #1.697
Zo die DB row zit ook al stevig in de 60's. Je bent de laatste tijd toch weer mooi progressie aan het boeken.

Deze trainingen zullen je tevens een heerlijke pomp geven met die 20 reppers erbij.
Ja de DB rows gaan goed vooruit, maar dat is meer omdat ze nu meer aandacht krijgen. Die 20-reppers blijven killing :).
Thx, je weet nu zelf hoe het is ;).
Zware training weer . Hou je bij de db row je knie op de bank of doe je hem met 1 hand vanaf de bank?
Knie op de bank.
brutale dumbbell bors! Ik vroeg me af hoe jij terug kijkt op je jaartje trainen, van fotosessie 1 ==> naar 2. Dus je eigen evaluatie, mbt je vooruitgang...
Pff, terugblik op een jaar, lastig. Ik ben aan spiermassa wel een paar kgs aangekomen. Maar mijn focus is meestal op de kracht geweest. Met borst ben ik wat achteruit gegaan, door wat blessures aan de schouder/borst. MP is wel vooruit gegaan, en rug over het algemeen. Maar ik heb al een tijd voorgenomen meer aandacht te besteden aan de benen. De oefeningen heb ik nu eindelijk onder controle. De kracht begint er nu ook in te komen, nu de massa nog.

Knie op de bank.

Pff, terugblik op een jaar, lastig. Ik ben aan spiermassa wel een paar kgs aangekomen. Maar mijn focus is meestal op de kracht geweest. Met borst ben ik wat achteruit gegaan, door wat blessures aan de schouder/borst. MP is wel vooruit gegaan, en rug over het algemeen. Maar ik heb al een tijd voorgenomen meer aandacht te besteden aan de benen. De oefeningen heb ik nu eindelijk onder controle. De kracht begint er nu ook in te komen, nu de massa nog.

Klinkt goed toch iig? Veelbelovend voor aankomend jaar..

• #1.699
Joa, ik ben ook wel tevreden ;). Ik hoop komend jaar de benen een schop vooruit te kunnen geven.

Training van zojuist:

Date: 2009-09-18
Volume: 19549.1 kg

Full Squat BB.............. | .6 x .66.0 | .6 x .76.0 | .6 x .86.0 | 20 x 106.0
Leg Extension.............. | 16 x .80.0 | 16 x .80.0 | 16 x .80.0 | 16 x .80.0 | 16 x .50.0
Leg Curl................... | 12 x .55.0 | 12 x .55.0 | 10 x .55.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .63.0 | 12 x .63.0 | 10 x .63.0 | 22 x ..0.0
-- shoulder rehab --
Military Press............. | 20 x .36.0 | 20 x .36.0 | 20 x .36.0
Lateral Raise DB........... | 17 x ..8.5 | 17 x ..8.5 | 17 x ..8.5
Triceps Extension Seated BB | 12 x .40.5 | 12 x .40.5 | 11 x .40.5
Pushdown Cable............. | 12 x .40.0 | 12 x .40.0 | 12 x .40.0

De 20-repper squat was flink afzien, heb ook een paar lange adempauzes moeten nemen. Ik twijfel aan de effectiviteit bij dat soort lange pauzes, maar ik maak het programma wel af tot fail. Verder veel volume-PRs, maar meeste zijn high-rep low-weight/revalidatie. Mooi wel bijna de 3x12 op de tri extension. Volgende keer hopelijk. Calve raise wordt nu vervelend met dumbbell vasthouden. Ga denk een plaatje maken voor tegen de paal van het rek, zodat ik er met de stang langs kan schuiven voor een BB calve raise.

Terug
Naar boven