XXL Nutrition

de Paljas log

haha, palleke weer aan de beademing, heerlijk :D

ik krijg altijd waanzinnig veel zin om te knallen als ik jouw trainingen zie Pal! ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.702
:rolleyes: Je hebt je benen afgelopen jaar al een schop vooruit gegeven, vergelijk beginstats maar es met je huidige niveau.. Toch?
Dat is waar, maar ik blijf kritisch, want het moet van ver komen. In vergelijking met mijn UB moeten de benen nog flink uitscheuren.
haha, palleke weer aan de beademing, heerlijk :D

ik krijg altijd waanzinnig veel zin om te knallen als ik jouw trainingen zie Pal! ;)
Huffin' & puffin' ;). Jij bent ook lekker bezig, ik heb al moeitje met 1 20-repper, jij doet gewoon series... dat redt deze jongen niet hoor.

Dat is waar, maar ik blijf kritisch, want het moet van ver komen. In vergelijking met mijn UB moeten de benen nog flink uitscheuren.

Huffin' & puffin' ;). Jij bent ook lekker bezig, ik heb al moeitje met 1 20-repper, jij doet gewoon series... dat redt deze jongen niet hoor.

haha... maja, ik ben een graten pakhuis, Jij hebt zo te zien meer massa dan ik bro ;)

Trouwens, so what? Jij pakt meer gewicht dan ik maatje :rolleyes:

EDIT: hahaha, "huffin' & puffin'" doet me hieraan denken:

Green Jelly

Dat is waar, maar ik blijf kritisch, want het moet van ver komen. In vergelijking met mijn UB moeten de benen nog flink uitscheuren..
Voor je motivatie helpt het ook om te kijken naar wat je al wel bereikt hebt, te kritisch zijn kan averechts werken huh?

Laatst bewerkt:
  • #1.706
Voor je motivatie helpt het ook om te kijken naar wat je al wel bereikt hebt, te kritisch zijn kan averechts werken huh?
Dat geldt alleen als je je daar door laat demotiveren. Zelfkritiek geeft mij alleen maar weer extra drive om er iets aan te doen ;).
haha... maja, ik ben een graten pakhuis, Jij hebt zo te zien meer massa dan ik bro ;)

Trouwens, so what? Jij pakt meer gewicht dan ik maatje :rolleyes:

EDIT: hahaha, "huffin' & puffin'" doet me hieraan denken:

Hehehe dat is lang geleden, helemaal in een deuk gelegen toen dat nummer uitkwam. Goed bedacht ook. :D
Ja, die is te gek ;).

• #1.707
Date: 2009-09-21
Volume: 23015.35 kg

Full Squat BB.............. | .6 x .76.0 | .6 x .76.0 | .6 x .76.0 | 17 x 108.5
Leg Extension.............. | 17 x .80.0 | 17 x .80.0 | 17 x .80.0 | 17 x .80.0
Lunges BB OL............... | 12 x .66.0 | 12 x .66.0 | 12 x .66.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .63.0 | 12 x .63.0 | 10 x .63.0 | 24 x ..0.0
Bench Press BB............. | 20 x .36.0 | 20 x .36.0 | 20 x .36.0
Bench Press Incline BB..... | 20 x .36.0 | 20 x .36.0 | 20 x .36.0
Bicep Curl BB.............. | 12 x .40.5 | 12 x .40.5 | 12 x .40.5
Arm Curl DB................ | 12 x .22.0 | 12 x .22.0 | 12 x .22.0

Helaas, mijn eerste fail op de 20-rep squat. De 18e rep ging halverwege, toen zakte ik weer terug. Was weer lekker bezig met de lunges; had een tikkie moeite met balans, en was flink buiten kracht na de tweede set, even 2 minuten pauze genomen en de laatste set gedaan om erachter te komen dat ik er 66kg op had ipv 56kg...

Ik vind zo'n fail helemaal niet erg om te lezen. Wil zeggen dat je echt tot je grens bent gegaan. Ik doe je deze sterke trainingen nog steeds niet na.

wat blijf je toch hoog in de reps liggen
dat is het echt bb-werk

Sjeuzus! Mooie training Palleke! Joh **** it, je pakt um echt al zwaar genoeg man!

Je extensions zijn trouwens ook awesome. Met de lunges heb ik ook moeite balans te houden. Je kan je wellicht beter op blote voeten doen, of doe je dat al?

Dat noem ik geen echte fail! Sterk dat je bent! Moet wel afzien zijn zo hoog in reps. Nice

Tsja, wat moet je daarop zeggen buiten hetgeen wat al gepost is ... aardig sterk kerel !

• #1.713
Ik vind zo'n fail helemaal niet erg om te lezen. Wil zeggen dat je echt tot je grens bent gegaan. Ik doe je deze sterke trainingen nog steeds niet na.
Thanks :), ik had eigenlijk ook niet verwacht dat ik zover zou komen, maar het blijft toch jammer de eerste keer dat je tegen je fail aan loopt. Maar ik gooi er de volgende keer gewoon 2.5kg bij op en zie wel wat er gebeurt.
wat blijf je toch hoog in de reps liggen
dat is het echt bb-werk
Ja, dat zal wel, maar zo kijk ik er meestal niet tegenaan wanneer ik een schema opstel. Hoofdcomponent is benen in mijn huidige schema, hoofdoefening de 20-rep squat. Andere beenoefeningen doe ik in hoge rep-range omdat ik denk dat de staat waarin mijn benen verkeren dat momenteel even de beste aanpak is om vooruitgang te boeken, en tot nu toe klopt dat gelukkig ook. Ik denk zelf eigenlijk dat setjes van 5 reps op de leg extension en curl eigenlijk niet veel zin hebben. Andere spiergroepen zit ik ook in de wat ze noemen BB rep-range, maar dat kan ik beter uithouden dan high-weight low-rep setjes als ik bijv. al benen achter de rug heb. Verder is het ook voor de afwisseling. Na dit schema gaat het weer over een andere boeg, komen er weer pyramides in etc.
Sjeuzus! Mooie training Palleke! Joh **** it, je pakt um echt al zwaar genoeg man!

Je extensions zijn trouwens ook awesome. Met de lunges heb ik ook moeite balans te houden. Je kan je wellicht beter op blote voeten doen, of doe je dat al?
Thx, nee niet op blote voeten, ik heb boven vloerbedekking, dan glis ik weg. Maar daar zit het ook niet in hoor, het is meer dat met 60+kg een kleine afwijking je al uit balans kan brengen. Dan ben je geneigd om je voeten iets uit elkaar te zetten in de breedte, maar dat probeer ik te voorkomen, dat schijnt niet goed voor je knieen te zijn, en daar ben ik zuinig op. Maar het klinkt allemaal erger dan het is hoor, was gewoon omdat ik 15kg erbij had gedaan t.o.v. vorige training ipv. 5kg, dat was gewoon even wennen.
Dat noem ik geen echte fail! Sterk dat je bent! Moet wel afzien zijn zo hoog in reps. Nice
Ja dat is echt afzien, probeer maar eens, leuke oefening ;)!
Tsja, wat moet je daarop zeggen buiten hetgeen wat al gepost is ... aardig sterk kerel !
Thx Rob!

isolatieoef met 5 reps aanpakken heb je ook niks aan
die moet je gewoon met veel reps aanpakken
ga zo door paljas

Date: 2009-09-21
Volume: 23015.35 kg

Full Squat BB.............. | .6 x .76.0 | .6 x .76.0 | .6 x .76.0 | 17 x 108.5
Leg Extension.............. | 17 x .80.0 | 17 x .80.0 | 17 x .80.0 | 17 x .80.0
Lunges BB OL............... | 12 x .66.0 | 12 x .66.0 | 12 x .66.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .63.0 | 12 x .63.0 | 10 x .63.0 | 24 x ..0.0
Bench Press BB............. | 20 x .36.0 | 20 x .36.0 | 20 x .36.0
Bench Press Incline BB..... | 20 x .36.0 | 20 x .36.0 | 20 x .36.0
Bicep Curl BB.............. | 12 x .40.5 | 12 x .40.5 | 12 x .40.5
Arm Curl DB................ | 12 x .22.0 | 12 x .22.0 | 12 x .22.0

Helaas, mijn eerste fail op de 20-rep squat. De 18e rep ging halverwege, toen zakte ik weer terug. Was weer lekker bezig met de lunges; had een tikkie moeite met balans, en was flink buiten kracht na de tweede set, even 2 minuten pauze genomen en de laatste set gedaan om erachter te komen dat ik er 66kg op had ipv 56kg...

Die full squats kun je gewoon lekker zo door blijven doen man.
Gewoon blijven verhogen, evt wat zakken in reps de eerstkomende trainingen, en dan als je bijv. een gewicht hebt dat je "maar" 5x kan doen, bij dat gewicht blijven, en de reps weer terug omhoog brengen, tot 20!!! :eek:
Super intensief, dat zou pas een squat cycle zijn!
Misschien af en toe wel eens even een deloadje er inlassen... ;)
Leg extensions heb ik het niet zo op eigenlijk...
Waarom iemand ze doet, beats me! :D
Die lunges zijn ook moordend denk ik, en doe je "gewoon" je setjes met 10kg teveel erop!
SuperDude! :sd:
De barbell curls vallen niet zo op, maar ik verdenk je er van dat je die héél strikt uitvoerd, en dus eigenlijk ook heel goed zijn.
De dumbbell curls vind ik dan in verhouding weer sterker! :thumb:
Hoe komt dat denk je..?
Meestal kan je toch (veel) meer gewicht pakken, ook in verhouding, als je een barbell neemt tov een dumbbell.
Of doe je de dumbbell curls wat "losser"..? ;)
Ik zou trouwens na (of eigenlijk liever er voor...) de barbell curls, liever incline dumbbell curls doen, of preacher/scott dumbbell curls, om de biceps net even wat anders aan te pakken als met de barbell curls.
Ik blijf trouwens het idee hebben dat je je een beetje inhoud... :hamer:
Goede training, zoals meestal, Mr. Consequent! ;)

• #1.717
Thx Lennart, Ove.

Hummer, van 5 naar 20 reps kan wel eens een nogal lange cycle worden. Ik zou bijvoorbeeld dan eerst 4x 5 = 20 kunnen doen, en dan gewoon setjes doen tot een totaal van 20 tot ik het in 1 set red, maar dat zou wel eens een lang proces kunnen zijn, en ik vraag me af of er geen betere manieren zijn om te squaten. Ik heb artikels gelezen waarin stellig wordt beweerd dat het om het aantal reps gaat, en niet hoe je die reps verdeeld over setjes. Maar goed, dat is voor latere zorg, maar ik houd het idee in het achterhoofd. Ik wil dit schema uitzingen, en dan kijk ik hoe ik verder wil. Tot nu toe had ik besloten hierna maandag fullsquat, en vrijdag frontsquat te gaan doen, en dan ipv. de 20-reppers weer pyramide.

Leg extensions zijn voor je benen van een tricep extension is voor de armen, zie je daar het nut ook niet van in? Als ik klaar ben met squaten, dan zit er voorlopig even geen setje squats meer in, maar kan ik nog wel leg extension doen om de quads te trainen.

Bb curls zijn redelijjk strict inderdaad. Maar de DB curls gaan me beter af; ik draai ze in, en de beweging voelt natuurlijker dan de BB curl. Ik heb geen preacher bankje, anders had ik de BB curl denk ik zittend gedaan, dat maakt ook uit. DB curl doe ik ook vrij netjes, loop niet te maaien, maar ik doe ze wel om-en-om, dus dat scheelt ook.

Inhouden doe ik alleen met de borst/schouders, nog steeds rehab. Maar met armen houd ik niet echt in, blijf wel in hogere rep-range dan anders, maar that's it. Waar houd ik in denk je?

Ik denk dat je "gedoseerd" traint.
Dus wat inhoud om de volgende oefening ook nog goed te kunnen doen.
Dat doe je niet bij alles natuurlijk.
Bij de squats doe je dat niet zo te zien, maar ik heb dat idee soms als ik je verslagen lees.
En ik zeg niet dat het verkeerd is hoor!
Het schijnt het beste te zijn om altijd nog een repje of twee in "de tank" te houden.
Het gaat natuurlijk altijd ook om "tijdelijke" uitputting éh, en ik verdenk jou er van een goede conditie te hebben, dus is tijdelijk bij jou "echt" tijdelijk, terwijl ik bijvoorbeeld, als ik uitgeput ben, dan een paar uur moet herstellen voor ik zelfs maar m'n tanden kan poetsen... :o
Als ik zie staan 3x12x, dan vermoed ik dat die eerst twee setjes "redelijk" makkelijk waren, en hooguit de laatste set een echte "harde" was.
Daarom spreekt, op de blessuregevoeligheid er van na, het HIT principe me wel aan.
Maar ik ben er van overtuigd dat jij goed bezig ben hoor, begrijp me niet verkeerd!
Zo bezien ben je eigenlijk echt een Beest éh..?
Je wat inhouden, en toch zulke trainingen neerzetten! :thumb:

---------- Toegevoegd om 12:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:26 ----------

Ik heb artikels gelezen waarin stellig wordt beweerd dat het om het aantal reps gaat, en niet hoe je die reps verdeeld over setjes.

Die artikels heb ik misschien anders gelezen, want ik heb begrepen dat "ze" wel rekening houden met een bepaalde reprange.
En dat is wat ik bedoelde.
Als je steeds zwaarder gaat met de squats, gaat de reprange omlaag.
Wanneer je dan besloten hebt niet lager te willen gaan qua reps, ga je de reps omhoog brengen terwijl je het gewicht (nagenoeg) hetzelfde laat.
Zo doorloop je alle repranges, en heb je een heel volwaardige cycles gedaan, waarin je wel eens enorm sterk geworden zou kunnen zijn.
Am I making sense..?

Ik weet trouwens niet of ik he zelf zou kunnen hoor, ik ben niet zo van de lange termijn planning.
Ik heb altijd op instinct getraint, en zie wat het me heeft gebacht... :o
Hahaha, nooit iets er mee bereikt, en hier wat advies zitten geven aan jou! ;)

• #1.719
Onzin, je hoeft zelf niets bereikt te hebben om een ander te kunnen adviseren. Maar het helpt natuurlijk wel ervaring te hebben met hetgeen je voorstelt ;). Iig, alle suggesties zijn welkom!

Wat je zegt is gedeeltelijk waar; als ik 3x12 doe, gaat de eerste set redelijk makkelijk en stop ik ook bij 12 als er 14 in hadden gezeten. Als ik de derde set de 12 weer haal, pak ik de volgende training meer gewicht, dan duurt het weer even voor ik de 3x12 haal en ga ik weer verder. Ik houd met dat soort setjes wel een constante rustpauze aan, anders klopt de vergelijking niet tussen de trainingen. Maar wat betreft de oefeningen ten opzichte van elkaar houd ik niet in. Als ik te uitgeput ben na een oefeningen neem ik iets meer rust voor ik de volgende weer in ga, vooral tussen spiergroepen in.

Je kunt je altijd afvragen wat nou 'de beste' manier is. Ik probeer af te wisselen, en te luisteren naar hoe mijn lichaam reageert. Neem nou de triceps extension. Daar heb ik een poosje opbouwende setjes gedaan, 12-8-5. Maar dat stagneerde op de een of andere manier, kreeg ook wat last van de eleboog, dus de oorzaak is wat vertroebeld. Maar ik heb het gevoel dat nu ik 3x12 doe, ik beter vooruit ga in gewicht. Zo ook de arm curl; had niet gedacht dat ik nu al de 12x22 zou halen en dan ook nog vrolijk 3x achter elkaar. Nu zal die aanpak ook niet altijd blijven werken, dus ga ik hierna weer anders aan de slag.

Verder vind ik het leuk om er een beetje afwisseling in te houden, niet altijd maar hetzelfde, maar wel doelgericht trainen. Dus ik stel telkens relatief korte-termijn doelen, en stel dan een programma van een maand of twee op, opbouwend, en schakel daarna weer om. Beetje schommelen tussen BB/KT/PL, net wat op dat moment, vaak om andere redenen dan BB/KT/PL zelf, mij het beste lijkt. Vandaar dat ik soms PL-achtige training doe, vaker BB, en veelal ook mengelmoesjes. Misschien zie je me ooit nog eens een paar weken compounds only doen, wie weet ;).

Oh ja, wat betreft je verhaal over die reprange, is best een goed idee, soort twee-fase systeem: eerst opbouwen in gewicht tot fail, en tot 5-reps, dan in tweede fase gewicht constant houden en rep-range opschroeven. Enige bezwaar dat ik daarmee heb is dat de cycles nogal lang kunnen duren; stel dat ik op 5x130kg uitkom, zie ik het nog niet gebeuren dat ik in twee maanden op 20 reps zit... maar er is misschien wel een middenweg te vinden, bijv. 15->8 of 12->5. Het idee is wel aardig eigenlijk.

Onzin, je hoeft zelf niets bereikt te hebben om een ander te kunnen adviseren. Maar het helpt natuurlijk wel ervaring te hebben met hetgeen je voorstelt ;). Iig, alle suggesties zijn welkom!

Wat je zegt is gedeeltelijk waar; als ik 3x12 doe, gaat de eerste set redelijk makkelijk en stop ik ook bij 12 als er 14 in hadden gezeten. Als ik de derde set de 12 weer haal, pak ik de volgende training meer gewicht, dan duurt het weer even voor ik de 3x12 haal en ga ik weer verder. Ik houd met dat soort setjes wel een constante rustpauze aan, anders klopt de vergelijking niet tussen de trainingen. Maar wat betreft de oefeningen ten opzichte van elkaar houd ik niet in. Als ik te uitgeput ben na een oefeningen neem ik iets meer rust voor ik de volgende weer in ga, vooral tussen spiergroepen in.

Je kunt je altijd afvragen wat nou 'de beste' manier is. Ik probeer af te wisselen, en te luisteren naar hoe mijn lichaam reageert. Neem nou de triceps extension. Daar heb ik een poosje opbouwende setjes gedaan, 12-8-5. Maar dat stagneerde op de een of andere manier, kreeg ook wat last van de eleboog, dus de oorzaak is wat vertroebeld. Maar ik heb het gevoel dat nu ik 3x12 doe, ik beter vooruit ga in gewicht. Zo ook de arm curl; had niet gedacht dat ik nu al de 12x22 zou halen en dan ook nog vrolijk 3x achter elkaar. Nu zal die aanpak ook niet altijd blijven werken, dus ga ik hierna weer anders aan de slag.

Verder vind ik het leuk om er een beetje afwisseling in te houden, niet altijd maar hetzelfde, maar wel doelgericht trainen. Dus ik stel telkens relatief korte-termijn doelen, en stel dan een programma van een maand of twee op, opbouwend, en schakel daarna weer om. Beetje schommelen tussen BB/KT/PL, net wat op dat moment, vaak om andere redenen dan BB/KT/PL zelf, mij het beste lijkt. Vandaar dat ik soms PL-achtige training doe, vaker BB, en veelal ook mengelmoesjes. Misschien zie je me ooit nog eens een paar weken compounds only doen, wie weet ;).

Oh ja, wat betreft je verhaal over die reprange, is best een goed idee, soort twee-fase systeem: eerst opbouwen in gewicht tot fail, en tot 5-reps, dan in tweede fase gewicht constant houden en rep-range opschroeven. Enige bezwaar dat ik daarmee heb is dat de cycles nogal lang kunnen duren; stel dat ik op 5x130kg uitkom, zie ik het nog niet gebeuren dat ik in twee maanden op 20 reps zit...
Tnx.
Ik denk dat je wel goed bezig bent.
Trouwens dat is te zien ook éh?! :thumb:
Variëeren is de juiste manier denk ik, en heel blijven! ;)
En ik denk dat je wel een beetje hoger uitkomt, danop 5x130.

Terug
Naar boven