MuscleMeat

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.741
Waar zit je met je BOR dan met vergelijkbare reps?
Rond de 80kg. De BOR is bij een ondergeschoven kindje, al die jaren niets aan gedaan. Pas een paar maanden geleden een keer enigszins serieus opgenomen in een schema. Ben van plan in volgende schema BOR af te wisselen met DR.
ik heb nog je front-squat filmpje bekeken t.a.v gripp
en het viel me op dat je ook bij deze squatvariant gewoon diep squat
ik dacht al - lekker parrallel
maar niet dus
morgen moet ik eraan geloven
Ik vind de frontsquat bij uitstek geschikt om full te doen; je rug staat een stuk rechter omhoog, waardoor je onderaan ook minder in de knoei komt om te voorkomen dat je 'staartje' gaat bollen wanneer je net door het laagste stuk zakt. Ik heb er wel weer zin in om hem weer in het schema op te nemen!
:wl:

• #1.742
Date: 2009-09-25
Volume: 20075 kg

Full Squat BB.............. | .6 x .66.0 | .6 x .76.0 | .6 x .86.0 | 15 x 111.0
Leg Extension.............. | 18 x .80.0 | 18 x .80.0 | 18 x .80.0 | 15 x .80.0
Leg Curl................... | 12 x .55.0 | 12 x .55.0 | 10 x .55.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .63.0 | 12 x .63.0 | 11 x .63.0
Bench Press BB............. | 20 x .36.0 | 20 x .36.0 | 20 x .36.0
Bench Press Incline BB..... | 20 x .36.0 | 14 x .56.0 | 14 x .56.0
Bicep Curl BB.............. | 12 x .43.0 | 12 x .43.0 | 10 x .43.0
Arm Curl DB................ | 12 x .23.0 | 12 x .23.0 | 10 x .23.0

Squat viel beetje tegen, vorige keer eerste fail 20x106->17x108.5, nu 15x111, had gedacht wel weer 17 reps te halen, maar dat feestje ging helaas niet door, 16e zakte ik in. Misschien volgende keer beter, blijf het gewicht gewoon opkrikken. Was weer lekker bezig met dumbbell curl; had er 5kg teveel op, begon aan mijn set en dacht gvd wat gaat dat slecht zeg, even een helder moment en dacht ho eens even hier klopt iets niet :D. Ik merkte dat de schouder bij de incline press geen problemen gaf, dus heb voorzichtig weer wat op de baar geslingerd. Flat nog steeds een ongemakkelijk gevoel, ik houd me nog even in.

Je kan niet altijd in topvorm zijn Pal! Ik vind ze anders erg netjes, maar idd had leuker geweest als de reps geen geweld waren aangedaan. Volgende keer beter vriend ;)

hahaha.... lekker wakker Palleke? Neem een bakkie koffie tijdens de training, blijf je wakker bij ! ;)

Hoe zit het met je eten? Heb je het gevoel dat je tijdens de trainingen goed hersteld bent?

Werkt dat nog wat dat benchen na zo'n shitload aan reps te squatten ?

• #1.746
Je kan niet altijd in topvorm zijn Pal! Ik vind ze anders erg netjes, maar idd had leuker geweest als de reps geen geweld waren aangedaan. Volgende keer beter vriend ;)

hahaha.... lekker wakker Palleke? Neem een bakkie koffie tijdens de training, blijf je wakker bij ! ;)
Nah beter zo dan minder te pakken :).
Hoe zit het met je eten? Heb je het gevoel dat je tijdens de trainingen goed hersteld bent?
Ja dat wel, eten gaat goed zo. Slapen/werk zit de training nog wel eens tegen, maar goed dat zij zo.
Werkt dat nog wat dat benchen na zo'n shitload aan reps te squatten ?
Nou dit soort benches wel ja ;), zit in de revalidatie van de schouder, en dat soort gewicht is meer een intermezzo dat een deel van de training :). Maar wanneer ik weer ga opbouwen zal ik er rekening mee moeten houden, maar tegen die tijd doe ik ook geen 20 reppers meer.

wat gebruik jij aan sup paljas
of ben je daar niet zo van?
ikzelf pak de gewone dingen
whey+dextrojuice pro
+ wat creatine en wat nightprotein
that's it
oh ja mooie squat natuurlijk

whey+dextrojuice pro
that's it

Het zijn niet de poedertjes en pillen die je gains veroorzaken.

• #1.749
whey+dextrojuice pro
that's it
Ik ben helemaal niet van de sups. Heb begin dit jaar whey proteine gekocht, en daar voelde ik me al eigenlijk helemaal niet prettig bij. Na lang lezen was ik toch zeker dat het een goede aanvulling zou zijn op mijn eten, zodat ik meer uit de training haal, zonder absurde hoeveelheden eiwitrijk voedsel hoef lopen te bunkeren. Ik neem dat enigszins regelmatig, ik denk 30gr per dag als ik neem, en dan 4 a 5 dagen in de week. Verder gewoon goed eten. Daar let ik gewoon op dat ik voldoende 'goed' vreten binnen krijg, en dan lust ik zo nu en dan nog wel eens wat 'lekkers' ;). Creatine zul je me niet zien eten. Ik denk dat ik goed zonder kan, en ik zie sommige jongens wel eens fanatiek creatine schuiven, en die worden dan vnl. papperig, slaan veel vocht op. Nou moet ik zeggen dat ik er wel een hoop over gelezen heb, en ik denk dat wanneer je erg intensief traint, en ik denk dat jouw huidige schema wel kwalificeert, het wel een verantwoord nut kan dienen. Maar nogmaal, ik pas.
Dat zou ik niet willen zeggen. Het is zeker niet het enige, en ik denk ook niet het voornaamste, bij mij in ieder geval niet, maar kan helpen. Het belangrijkste vind ik dat je dat soort dingen alleen gebruikt wanneer je in ieder geval het gevoel hebt dat je uit je training haalt wat erin zit.

Date: 2009-09-28
Volume: 19445.4 kg

Full Squat BB.............. | .6 x .76.0 | .6 x .86.0 | .6 x .96.0 | 16 x 113.5
Leg Extension.............. | 18 x .80.0 | 18 x .80.0 | 18 x .80.0 | 18 x .80.0
Lunges BB OL............... | 12 x .61.0 | 12 x .61.0 | 12 x .61.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .63.0 | 12 x .63.0 | 12 x .63.0 | 20 x ..0.0
Military Press............. | 15 x .36.0 | 10 x .46.0 | .7 x .56.0
Pushpress.................. | .3 x .66.0
Lateral Raise DB........... | 16 x ..8.5 | 16 x ..8.5 | 16 x ..8.5
Triceps Extension Seated BB | 10 x .43.0 | .9 x .43.0 | .8 x .43.0

Was extreem moe voor ik al begon, en twijfelde eigenlijk of ik wel zou gaan trainen. Daarom was ik best blij met de squat; 2.5kg meer dan de vorige keer en een rep meer. Pushpress is een 'valse' PR; eerste keer dat ik hem doe, maar het was meer een gecheate MP, omdat ik even die 66kg weer wilde voelen. Cable pushdowns laten schieten, ik was volledig door de voorraad heen. Nu eerst eens knappe nachtrust pakken.

lekker weer Palleke! Wat heb jij een discipline man, :bow:

ja toch nog harde squats, 13 full x 113.5 kg pffff. dat kost je ook al een hoop energie

Lekker gesquat ... zou het trouwens geen meerwaarde zijn om indien je je 20 reps niet hebt
gehaald, de rest er in een volgende set uit te persen? Zoals je nu bv 16 reps hebt gedaan,
dan even een rustje en die laatste 4 er nog proberen uit te krijgen

• #1.755
lekker weer Palleke! Wat heb jij een discipline man, :bow:
Thanks, voel me anders schuldig ;). Jij bent ook lekker bezig, om de spam heen dan :P.
ja toch nog harde squats, 13 full x 113.5 kg pffff. dat kost je ook al een hoop energie

16x maarliefst. Ode aan de sterke brabo

ernaast gekeken, nog 3 extra zware reps erbij dus. ik zou niet meer kunnen lopen.
Nou, ik kon nog wel lopen, maar tegen het eind van de lunges was het goed te merken!
Lekker gesquat ... zou het trouwens geen meerwaarde zijn om indien je je 20 reps niet hebt
gehaald, de rest er in een volgende set uit te persen? Zoals je nu bv 16 reps hebt gedaan,
dan even een rustje en die laatste 4 er nog proberen uit te krijgen
Ja iets dergelijks had ik al een keer eerder bedacht, maar ik heb mezelf voorgenomen dat als ik dat doe zodra ik onder de 15 reps kom. En verder heb ik op maandag ook de lunges nog, dat zijn weliswaar geen squats, maar een goede aanvulling zullen we maar zeggen.

klopt in sommige gevallen
in sommige gevallen ook niet
want als jij over pilletjes gaat praten dan kan er een hoop gebeuren
maar daar had ik het niet over???
de sups die ik gebruik zijn toch vrij basic dacht ik

Goeie training Paljas.. veel herhalingen maak je trouwens, groei je daar beter op dan op minder herhalingen of train je op spierconditie ?

wil je iets laten gebeuren qua spieren
dan moet je dat zoeken in de hoge en veel reps
met weinig reps gebeurt
er niet zoveel

vb met 16 x113.5 gebeurt er meer in het lichaam
dan bijv 3x150

• #1.759
Goeie training Paljas.. veel herhalingen maak je trouwens, groei je daar beter op dan op minder herhalingen of train je op spierconditie ?
Ik probeer een beetje af te wisselen. Dit schema doe ik 20-reppers op de squat, en redelijk constante en vrij hoge rep-ranges op andere oefeningen. Volgend schema is dat weer anders. De reden dat ik de high-rep squats doe heb ik al meerdere malen gepost in dit log; spierconditie, gewenning aan ademhaling en belasting over een langere aaneengesloten set. Door de reprange van mijn 50%-80%RM te verhogen hoop ik mijn 1RM weer een boost te kunnen geven.
wil je iets laten gebeuren qua spieren
dan moet je dat zoeken in de hoge en veel reps met weinig reps gebeurt er niet zoveel. vb met 16 x113.5 gebeurt er meer in het lichaam dan bijv 3x150
Dat is misschien een beetje kort door de bocht; conditioneel zeker, maar ik denk dat PL-ers toch wel hebben kunnen bewijzen dat je met low-reps sneller je 1RM verhoogt dan 15+ reppers.

Dat is misschien een beetje kort door de bocht; conditioneel zeker, maar ik denk dat PL-ers toch wel hebben kunnen bewijzen dat je met low-reps sneller je 1RM verhoogt dan 15+ reppers.
Heerlijk politiek correct ;) Kort gezegd, ove, je praat poep

Terug
Naar boven