XXL Nutrition

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.881
Nice menneke! nu kan je lekker de poten mishandelen!
Jup, is wel even wennen hoor, het zware gedeelte van de beweging is volledig anders op deze. Eerste keer zal wel intrainen worden.
Damn bro je kan een fitness centrum gaan beginnen zo onderhand bij jou thuis. Kunnen de betonnen vloeren al die weights nog houden.
Ja ziet er wel zo uit. Dit ding staat op de overloop en heeft een redelijke voet die het gewicht verdeelt. Het powerrack staat over een dragende muur heen als het ware, en de kalk is nog niet van het plafond af komen brokkelen ;).
Vooral met die DL van je, zodirect lig je met barbell en al benee... :D
Gaan we beneden gewoon verder natuurlijk...

www.youtube.com/watch?v=QuFhUpJ9Wbo

hehehehe die kendie ik nog niet:roflol:

ze blijven goed die Apeldoorn reclame`s.

whahahaha,,,,en Apeldoorn bellen natuurlijk :D Veel plezier en gains met je nieuwe aanwinst! Is natuurlijk wennen ja, maja doe je ff toch ;)

Prettig weekend makker, ik ben naar Duitsland !

• #1.884
hehehehe die kendie ik nog niet:roflol:

ze blijven goed die Apeldoorn reclame`s.
Ja geweldig zijn die, ik lach me telkens een scheur. Die met die torenklok, en die van die leeuw op het dak...
whahahaha,,,,en Apeldoorn bellen natuurlijk :D Veel plezier en gains met je nieuwe aanwinst! Is natuurlijk wennen ja, maja doe je ff toch ;)

Prettig weekend makker, ik ben naar Duitsland !

Ja, had je dat niet eerder kunnen zeggen, had je mijn leg extension kunnen ophalen. Maar goed hij staat nu :P. Wennen gaat wel lukken natuurlijk. Het is sowieso een grote stap voorwaarts t.o.v. dat vorige prutsel, díe heb ik pas mishandeld. Daar begon het gewicht onderaan, dus die ging zeg maar van 6 uur naar 3 uur, dus begint licht, kun je snelheid maken. Deze begint zeg maar half 5 tot half 2. Met de leg-curl helemaal vreemd; dan begint het heel zwaar, en bovenaan heel licht, en als je te snel gaat krijg je hem zelfs over het kantelpunt ;).

:roflol: Da's idd een prutsel hahaha jij blij nu natuurlijk hehe
Hmmm, ik kom qua stats nu aardig bij jou in de buurt, Palleke ;)

• #1.887
:roflol: Da's idd een prutsel hahaha jij blij nu natuurlijk hehe
Hmmm, ik kom qua stats nu aardig bij jou in de buurt, Palleke ;)
Jazeker, daar ga je wel een keer overheen. Wie weet nog wel in je natural fase, of is die al over? ;)
mooi dingetje
100 kg-tjes kan hij wel hebben
denk ik zo - of meer
Ja, en hij is flink zwaarder door de hoek en de grotere arm. Pakt vnl. de hams veel beter aan. Ben ook maar even opnieuw begonnen met PRs voor dat apparaat, want dat is niet meer te vergelijken, dus negeer maar even de PRs:

Date: 2009-10-16
Volume: 16781.8 kg

Full Squat BB.............. | .8 x .66.0 | .6 x .86.0 | .3 x 106.0 | 11 x 121.0
Leg Extension.............. | 15 x .25.0 | 15 x .35.0 | 15 x .55.0 | 11 x .65.0 (nieuw apparaat)
Leg Curl................... | 13 x .25.0 | 12 x .30.0 | 12 x .30.0
(nieuw apparaat)
Single Calve Raise Standing | 13 x .63.0 | 13 x .63.0 | 11 x .63.0
Bench Press BB............. | 18 x .36.0 | .8 x .66.0 | .8 x .76.0 | .8 x .88.5 | .8 x .88.5 | .8 x .88.5
Bench Press Incline BB..... | .8 x .66.0 | .8 x .66.0 | .8 x .66.0
Bicep Curl BB.............. | 12 x .43.0 | 12 x .43.0 | 12 x .43.0
Arm Curl DB................ | 12 x .23.0 | 12 x .23.0 | .9 x .23.0

En dan ging die laatste leg curl echt met moeite ???! :D Goed apparaat dus.

Hahahaha, ja het éne apparaat is het andere niet éh..? ;)

Ik heb dat een jaartje of twintig geleden eens een keer gehad met de leg press.
Ik deed toen als laatste set altijd ergens rond de 600kg op de leg press in de sportschool waar ik trainde.
Dat was een gewone incline, je weet wel, een bak op wieltjes waar je de gewichten op hangt, en die onder 45 graden omhoog geduwd moet worden.
Toen gingen we eens naar een andere sportschool (Freddy's Gym in Zelzate) en daar hadden ze horizontale leg press met steekgewichten.
Ik dacht, ik prik 'm op z'n max. 300kg (warming up hadden we al voldoende gedaan) en duw even een flinke set weg.
Man, ik verongelukte haast!!! :eek:
Ik lock 'm uit, en zet 'm los, en dan komt dat ding me daar toch naar beneden donderen!!! :o
Was veel zwaarder dan wat ik gewend was op de incline...
Misschien had het feit dat 300kg het max. was, en dat daar jongens trainden die meer dan 300kg konden kniebuigen, me een heads up kunnen geven, maar ik was toen ook al een beetje dwars...
Ik moet nog altijd grinniken om die stomme dingen die ik mijn leven uitgehaald heb. :D
Gelukkig wel! ;)

Goed bezig Paljask'n! :thumbs:

• #1.889
He wil je dat soort exorbitante gewichten niet posten in mijn log, daar raak ik van in de war hoor :D. Kijk je moet natuurlijk altijd die 600kg in beweging brengen, maar op een rail van 45° is een groot deel van de zwaartekracht opgeheven door de normaalkracht op de stellage. Dat feestje gaat niet op bij een verticale gewichtstapel :P.

• #1.892
Nou, het programma is afgewerkt. Weekje deload inlassen, suggesties/tips/urls zijn welkom.

11x 120....., netjes man :thumbs:
(ik blijf steeds op die 100 steken, k*t benen)

ik ga over een weekje ook de deload in
ik hanteer dan een fb - schema
ik ga uit van benen/borst/rug/schouders/biceps/triceps
ik pak elke dag 1 spiergroep redelijk pittig aan
en de rest pak ik aan met 3 setjes licht gewicht
daarnaast wil ik binnen 40 min klaar zijn
dus de intensiviteit gaat omhoog + verhoog ik de cardio
na een 30 min per training ( dit weer t.a.v het defineren )

• #1.895
En met 'pak ik redelijk pittig aan' bedoel je 3 oefeningen, 3 setjes per oef oid?
Dus bijv.
Borst 9 setjes over 3 oefeningen, en verder 3 setjes lichtweight per elke andere spiergroep. Zoiets? Als ik een spiergroep pittig aanpak ben ik al zo'n 30 minuten kwijt eigenlijk. Ik zie mezelf geen 12 setjes in 10 minuten doen...???

En met 'pak ik redelijk pittig aan' bedoel je 3 oefeningen, 3 setjes per oef oid?
Dus bijv.
Borst 9 setjes over 3 oefeningen, en verder 3 setjes lichtweight per elke andere spiergroep. Zoiets? Als ik een spiergroep pittig aanpak ben ik al zo'n 30 minuten kwijt eigenlijk. Ik zie mezelf geen 12 setjes in 10 minuten doen...???

met redelijk pittig bedoel ik rond de 75 %
bijv
legextenions 4 sets op 75%
db press 3 setjes 50%
cable rows 3 setjes 50 %
front raises 3 setjes 50 %
bb curls 3 setjes 50 %
triceps extenions 3 setjes 50 %

ik doe die week geen squats en deadllifts / rackpulls
die komen daarna genoeg aanbod

jou voordeel is dat je thuis traint
dus je zou van te voren al een aantal
stangen+gewichten kunnen samenstellen
zodat je snel kan overstappen
je zou ook gebruik kunnen maken
van trisets / supersets
ligt er natuurlijk wel aan
hoeveel stangetjes je hebt:D

• #1.897
Met 75% bedoel je 75% van 1RM of van dezelfde rep-range als je van plan bent te doen?

Ik had zelf zoiets opgesteld, niet FB, maar 3-split, zie bijlage. Commentaar = welkom!

deload.jpg

Laatst bewerkt:
kan ook natuurlijk
er zijn meer deload-trainingen
richting rome

70% is bij dus de intensiteit verlaging. Zelf vind ik die nog best wel hoog maar ook dit is een deload.

• #1.900
Terug
Naar boven