MuscleMeat

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.921
Mijn boodschap was eigenlijk dat als je puur wilt isoleren op de lateral delts, dan moet je niet cheaten. Als je hem als soort van compound wilt beschouwen, en er zoveel mogelijk spieren tegelijk mee wilt aanspreken, vooral doen. De ene uitvoering, noch de andere is een betere, het is een kwestie van wat je ermee wilt bereiken.

jup, khad het niet beter kunnen verwoorden Palleke. Jij wil ze specifiek isoleren, ik wil rossen haha ;)

• #1.923
jup, khad het niet beter kunnen verwoorden Palleke. Jij wil ze specifiek isoleren, ik wil rossen haha ;)
Nou ja, in de deload zat ik met zulke idioot lage gewichten, als ik daarmee ga lopen 'rossen' dan vliegen ze zo hard omhoog dat ik mogelijk loskom van de grond, dat lijkt me ook wat onzinnig. Wanneer ik de sideraise weer in een serieus programma duw, zal ik ook weer wat zwaarder gaan, en ik vermoed er weer een beetje tussenin.

Ook zo, als je met zware gewichten gaat lopen smijten, komt er ook meer nadruk te liggen op het begin van de concentrische beweging ipv. de contractie aan het einde. Nog meer keuzemogelijkheden ;).

inderdaad, nice

Ik wissel mijn side laterals af. één week doe ik ze staand, redelijk strikt en de andere week
doe ik ze zittend héél strikt. Zittend laat sowieso al minder ruimte om te foefelen imo.

dit is misschien een keuze om goed over na te denken
strict en iets minder strict
je geeft jezelf qua mogelijkheden iets meer ruimte

• #1.925
Laatste deload:

Date: 2009-10-23
Volume: 7827 kg

Bench Press BB........ | 12 x .16.0 | 10 x .66.0 | .5 x .81.0 | .6 x .91.0 | .6 x .91.0 | .6 x .91.0
Bench Press Incline DB | 20 x .14.0 | 20 x .14.0 | 20 x .14.0
Lying Fly DB.......... | 20 x .10.0 | 20 x .10.0 | 20 x .10.0
Bicep Curl BB......... | .8 x .35.5 | .8 x .35.5 | .8 x .35.5
Arm Curl DB........... | 20 x .10.0 | 20 x .10.0 | 20 x .10.0

Dit zou voor mij nog best een zware training kunnen zijn, zeker die bench.

Voelen deze trainingen lekker licht voor je? Ik weet dat jij heel strict de oefeningen uitvoert, blijf je met deze trainingen op dezelfde wijze de oefeningen uitvoeren? Ik bedoel hiermee dat ik met lichtere gewichten toch altijd iets mooier de oefeningen uitvoer, op die manier zijn lichtere gewichten toch weer wat zwaarder omdat er iets minder cheat in de oefening zit. Als je begrijpt wat ik bedoel.

• #1.927
Ja dit voelt erg licht, maar soms toch nog wel verzurend, precies om de reden die je geeft. Daarnaast is het zo dat je met lichte gewichten toch vaak een andere verdeling hebt van kracht over de beweging, omdat je anders de dumbbells te veel vaart geeft in het begin waardoor je halverwege te weinig spanning houdt.

nou hehe, dat zit er op Palleke!

Maar jemig man, hoe kom je toch zo kk sterk man... en dat vind ie een deload....

Ik ga me maar vreselijk schamen :sad:

• #1.929
Thx... maar de bench is op 70% van geschatte huidige 1RM, dat gaat makkelijk 8x, dus 6x is op 75% van volgas. Maar bench ben ik verhoudingsgewijs redelijk sterk op, de rest stelt toch niet zoveel voor? Die incline dumbbell press was helemaal een lachertje.

PS: enige waar jij je voor moet schamen is schelden met ziektes Kwarkske ;)!

Mag wel wezen, maar als ik je grote 3 bekijk, godskolere man.

Paljas, ik ben jaloers op je discipline man. :bow:
Goed bezig hoor, ben benieuwd na je deload! :thumbs:

• #1.932
Mag wel wezen, maar als ik je grote 3 bekijk, godskolere man.
Nou met je squat en de DL zit je er niet ver af toch? Ik heb een SQ van 138.5 en een DL van 186.
Paljas, ik ben jaloers op je discipline man. :bow:
Goed bezig hoor, ben benieuwd na je deload! :thumbs:
Dankje Hum, ja discipline heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad. What's next is nog de vraag. Ik had eigenlijk een BB style training in mijn hoofd. Toen dacht ik dat ik eigenlijk eerst mijn squat nog maar eens een schop moest verkopen. Wil toch een keer die 160kg raken. Dat moet ook wel lukken, maar de vraag is even hoe, en hoe snel. Ik had even zitten browsen naar schema's en kwam Smolov schema tegen. Die is wel pittig en draait ook vnl. om de squat, waarbij gezegd wordt dat je van je prestaties op de rest van je lifts niet veel aan moet trekken. Nu heb ik daar sowieso een beetje moeite mee; ruim 2 maanden vnl. op squat richten, en voor je ego de rest enigszins verwaarlozen, daar moet je wel even een mindset voor aanwenden. Verder heb ik het idee om in december een keer op vakantie te gaan. Dat zou het programma onderbreken en dat lijkt me niet wat. Dus ik denk dat ik toch iets anders opstel en na de vakantie met frisse moed eens zo'n Smolov squat programma aankleed.

Ja, die komt steeds vaker boven water, die Smolov cycle.
Enkelen hier doen 'm al, toch..?
Het lijkt me pittig, en jij wilt altijd voor de rest ook nog een hoop doen éh..?
Ik ben benieuwd! ;)

• #1.934
Ja ik ken hem niet van hier, maar van andere site. En ja, compromissen altijd lastig :).

Rocket science! Wat kan ik zeggen...alles is hier perfect geregeld schema etc.
Goed bezig Pal...

Dit zou voor mij nog best een zware training kunnen zijn, zeker die bench.

Voelen deze trainingen lekker licht voor je? Ik weet dat jij heel strict de oefeningen uitvoert, blijf je met deze trainingen op dezelfde wijze de oefeningen uitvoeren? Ik bedoel hiermee dat ik met lichtere gewichten toch altijd iets mooier de oefeningen uitvoer, op die manier zijn lichtere gewichten toch weer wat zwaarder omdat er iets minder cheat in de oefening zit. Als je begrijpt wat ik bedoel.

ik denk zelfs dat je in een deload op een bepaalde manier
je spieren moet belasten met intensieve oef
alleen maar met lichte gewichten werken voegt weinig toe
ondanks de uitvoering en no cheats:)

Je kan ook de korte cycle van Smolov doen (basic cycle) die is 3 weken en de week erop maxen!
JBBREMERS is nou bezig met smolov in de powerliftsectie...
Dit is het logje van starter20 die heeft ook de basic cycle gedaan. http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/smolov-log-214396/

Heb hem zelf nog nooit gedaan maar komt er zeker een keer van!

ik denk zelfs dat je in een deload op een bepaalde manier
je spieren moet belasten met intensieve oef
alleen maar met lichte gewichten werken voegt weinig toe
ondanks de uitvoering en no cheats:)
Wat moet er volgens jou aan een deload toegevoegd worden dan?

• #1.939
Rocket science! Wat kan ik zeggen...alles is hier perfect geregeld schema etc.
Goed bezig Pal...
Doen ons best ;).
Je kan ook de korte cycle van Smolov doen (basic cycle) die is 3 weken en de week erop maxen!
JBBREMERS is nou bezig met smolov in de powerliftsectie...
Dit is het logje van starter20 die heeft ook de basic cycle gedaan. http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/smolov-log-214396/

Heb hem zelf nog nooit gedaan maar komt er zeker een keer van!
Als ik hem doe wil ik em gewoon volmaken. Als ik nu een korte doen wil ik straks nog een keer vol, maar dan waarschijnlijk niet meteen erachteraan.
Wat moet er volgens jou aan een deload toegevoegd worden dan?
Ik heb er wel e.e.a. over gelezen inmiddels, zijn verschillende benaderingen voor, maar het idee is eigenlijk dat je niet tot fail traint, maar een bepaald percentage daarvan. Of dat percentage nu van je gewichten, van je reps, of een combinatie is, moet je zelf weten.

Terug
Naar boven