Fitness Seller

de Paljas log

Paljas wat is je top bij Mp, van 76 naar 86 is wel veel verhoogt e.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.962
Mijn top is 76. Ik wou gewoon eens voelen hoe dat was om 86kg uit te moeten stoten.

• #1.964
" Who Dares Wins " S.A.S. mentality for the win! :thumbs:
En dan vaak als je weer een stapje terug neemt, voelt die ineens heel licht.

Ik heb nog spierpijn in de benen van maandag. Het is zo'n spierpijn in fases, en die via verschillende spieren langs je benen loopt, eerst de hamstrings, dan de dijen, etc.

Training van net:

Date: 2009-10-28
Volume: 19546.8 kg

Bench Press BB........ | 12 x .66.0 | .8 x .86.0 | .8 x .91.0 | .7 x .86.0 | 10 x .86.0
Bench Press Incline DB | .8 x .33.0 | .8 x .33.0 | .8 x .33.0
Lying Fly DB.......... | 12 x .15.0 | 12 x .17.0 | 12 x .19.0
Rear Latpull.......... | 12 x .55.0 | 10 x .70.0 | .8 x .80.0 | .4 x .90.0 | 10 x .75.0
Bent Over Row......... | 10 x .46.0 | .8 x .66.0 | .8 x .76.0 | .8 x .86.0 | .8 x .86.0
Deadlift.............. | .5 x .96.0 | .8 x 136.0 | .8 x 136.0 | .8 x 136.0
Bicep Curl BB......... | 12 x .28.0 | 10 x .38.0 | .8 x .43.0 | .8 x .48.0
Arm Curl Cable OA..... | 10 x .17.5 | 10 x .17.5 | 10 x .17.5

Flink volume weer eens. Borst weer een beetje op niveau getraind, sinds tijden weer eens een dumbbell press (altijd gehannes met opzetten DBs, moet weer eens wat schijven kopen). Paar dingen geëxpirimenteerd: volgorde van rug oefeningen, biceps op dezelfde dag als rug. Deadlift als laatste rugoefening beviel me goed, althans als 3x8x. Ik denk dat als je op hoger gewicht en lagere reps gaat, dat het misschien wat lastiger wordt. Was ook wel verrast dat biceps nog aardig uit de voeten kwam ondanks rug ervoor.

Ziet er weer uit als een knappe training, moet trouwens ff zeggen dat ik vind dat je een heel overzichtelijk schema hebt om te lezen :thumbs:

• #1.966
ziet er goed uit in mijn ogen.
kan misschien iets explosiever?

Netjes palleke! Kan geen rarigheid ontdekken eigenlijk, je houd je rug ook netjes stabiel. Verrrrrry good :thumbs: Karma back atcha!

---------- Toegevoegd om 21:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:21 ----------

enneh, hard gewerkt trouwens ook weer. Top gozer!

Weer een hele strikte vorm in je oefening, netjes.

• #1.971
Thanks. Veel explosiever krijg ik em niet, dan ga ik em vanuit de onderrug trekken...

Dat zie ik wel eens op joetoep, dan trekt iemand eerst zijn romp omhoog met de onderrug, buigt dan zijn armen en trekt als het ware zijn bovenlichaam naar de stang toe ipv andersom.

Nou nou nou, dat is aardig wat werk verricht. Je doet me weer gaan twijfelen of mijn low
volume wel the way to go is :D

Ivm je BOR: ik doe hem dus ook zo :p Maar je doet hem net nog wat strikter denk ik :o

Knappe training kerel, en je BOR is helemaal niets op aan te merken.
Snelheid kun je natuurlijk nooit te veel ontwikkelen in een beweging als kracht en massa je doel is, maar je hebt het voldoende imo.
Je rug hou je ook goed.
Wat zwaarder, en wat minder mooi zie ik persoonlijk graag hoor, maar jij bent nogal van de techniek, en je doet het er goed op, dus wie ben ik om.... ;)
Goed bezig Paljask'n! :D

• #1.975
Nou nou nou, dat is aardig wat werk verricht. Je doet me weer gaan twijfelen of mijn low
volume wel the way to go is :D

Ivm je BOR: ik doe hem dus ook zo :p Maar je doet hem net nog wat strikter denk ik :o
Thanks, ja volume is vaker een hekelpunt. Ik slinger ook heen en weer. Ik heb ook een tijdje low(er) vol high(er) intensity gedaan. Mensen beweren dat voor kracht en groei dat een betere benadering is. Het verschil bij mij is een beetje het gevoel achteraf. Je zou het misschien niet verwachten, maar na een zo'n training als gister voel ik me daarna veel lekkerder dan een kortere hevigere training. In het laatste geval voel ik me gewoon uitgeput. Maar met zo'n training als gister voel ik wel dat ik 'op' ben, maar het voelt niet naar de klote.
Knappe training kerel, en je BOR is helemaal niets op aan te merken.
Snelheid kun je natuurlijk nooit te veel ontwikkelen in een beweging als kracht en massa je doel is, maar je hebt het voldoende imo.
Je rug hou je ook goed.
Wat zwaarder, en wat minder mooi zie ik persoonlijk graag hoor, maar jij bent nogal van de techniek, en je doet het er goed op, dus wie ben ik om.... ;)
Goed bezig Paljask'n! :D
Hahaha, welnee alle kritiek of uiting van persoonlijke voorkeur is welkom :D. Ik had de rugoefeningen zo uitgedokterd: een voor de breedte (pull), een voor de dikte (bor) en een voor de onderrug (dl). Als ik nu ga lopen smijten op de bor, dan wordt het in mijn beleving een soort hybride dl/bor waarbij minder nadruk komt op de bovenrug. Kost uiteraard ook meer energie, omdat je meer spiergroepen aanspreekt. Tis een keuze.

Ik had de rugoefeningen zo uitgedokterd: een voor de breedte (pull), een voor de dikte (bor) en een voor de onderrug (dl).

Ik hoor wel vaker dat je niet kunt kiezen of je je breedte of dikte traint. Het enige waardoor je rug dikte
kan ontbreken zou zijn dat je je ellebogen nooit ver genoeg naar achteren trekt en dus niet genoeg
contractie maakt bij je bewegingen.

Maar dat is dan weer wat ik hier en daar heb gelezen :p Zelf denk ik er ook in de breedte en dikte :p

Ik weet dat ik vroeger een pull up freak was. Kon setjes van 50 reps maken met mijn BW. Mijn rug had, mede door een smalle taille, een flinke v-vorm. Maar ik had geen enkele dikte. Deed de rows dan ook niet zo vaak en zo zwaar als de pull up beweging. Dus vanuit de praktijk is dat duidelijk een bewijs dat je wel specifiek op wijdte (breedte) van je rug kunt trainen.

Nu ik de laatste tijd veel BOR's en DB row heb gedaan is de dikte van mijn rug flink toegenomen, deadlift zal hier ook een bijdrage aan geleverd hebben. Je ziet ook op foto's dat de dikte aanzienlijk is toegenomen maar de wijdte van mijn rug vrijwel gelijk is gebleven.

Ik denk dat dit deels is toe te wijden aan de spierlagen waaruit een rug is opgebouwd. Net als bij de soleus, die onder de gastrocnemius ligt, is het mogelijk via de soleus de kuit meer dikte te geven omdat deze de bovenliggende spier omhoog drukt. Waarschijnlijk belast een row en een deadlift op een andere wijze deze spierlagen dan een pull up waardoor de rug meer dikte krijgt.

• #1.978
+1 Chick. Wide latpulls concentreren (nog geen isoleren) op de buitenkant van de latissimus dorsi. Krijg je mooie brede vleugeltjes van. BORs en rows kruipen verder naar het midden van de bovenrug. De bewegingsrichting is ook 90 graden gedraaid. Met breedte bedoel ik ook eigenlijk dat de oefening is geconcentreerd op de zijkant lats, en met dikte bedoel ik meer op de binnenkant van de lats en traps/romboids etc.

Terug
Naar boven