MuscleMeat

Dedication is the magical word

als je lang wacht met het meten van je kilo's kan het zo zijn dat je door iets niet meer groeit en dat je dan fout doorgaat tot 2010
je hoeft niet elke dag te meten,maar elke week is toch al beter

• Topic Starter Topic Starter
als je lang wacht met het meten van je kilo's kan het zo zijn dat je door iets niet meer groeit en dat je dan fout doorgaat tot 2010
je hoeft niet elke dag te meten,maar elke week is toch al beter
Als ik niet groei, zal dat niet aan de training liggen, maar aan de voeding :-)
Als ik mij prima aan mijn voeding houd is het in mijn opinie niet mogelijk om niet te gaan groeien (met een dagelijkse calorie inname van 4000kcal).

Op zich heb je overigens wel een punt hoor, maar hiervoor zijn de spiegels en foto camera's ontwikkeld :D

Laatst bewerkt:
Ja klopt, alles kan veel meer.

Met een maandje zit jij ook op deadlift 100kg. De gewenning van de oefening is het lastigst, daarna zul je keihard vooruit schieten.

Ik ben net begonnen met dit schema, in combinatie met uithoudingsvermogen, welke erg slecht is. Dus ik volgde het schema (welke 75% zei) en niet mijn lichaam, vanaf volgende week ga ik gewoon weer knallen.

Shrugs kan ik inderdaad veel meer pakken, echter gaan de dumbbells maar tot 26kg.
75% van 26kg = 19,5kg -> 20kg :-)

En elke week doe ik andere oefeningen (probeer ik aan te denken) dus waarschijnlijk doe ik volgende keer barbell shrugs, dan kan ik zwaarder gaan!

Ik ben benieuwd met de DL, ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt!

Volgens mij (geen expert) moet je gewoon gaan knallen ;) En goede rust tussendoor nemen.
Ja, dan kun je beter barbell shrugs doen. Maar ik zou niet elke week van oefening wisselen. Meestal als ik een nieuwe oefening doe, schiet ik vooruit in gewicht. Maar ik zou dan pas een andere oefening gaan doen als je niet meer vooruitschiet.
Maar ik ben een newbie, dus de kans is groot dat ik er ver naast zit.

Vandaag biceps+triceps+onderarm getraind. Niet echt goed vooruit gepland, morgen kan ik dus geen borst doen, dan maar benen.

1 km roeien. Was wel grappig, pakten een roei apparaat die boven stond, identiek aan die beneden, zo op het eerste gezicht. Die van beneden kon makkelijk op max en dan nog was 't licht. Dus ook nu op max. Na 300 meter hadden ik en mijn trainingsmaat allebei iets van, hmm, dit gaat wel vrij zwaar! Maar gewoon doorgeknald naar de 1km.

Bicep en tricep oefeningen om en om.

Uiteraard elke oefening opwarmen en 75% 7RM.

Close grip bench press: 5x5x 45kg
Dumbbell Bicep Curl (met draai): 5x5x 14kg (per hand)

Rope Pushdown: 5x5x 20kg
21'en: 3x21x 25kg

Dippen: 3x10x bodyweight
Pull up: 3x10x bodyweight

Onderarmen:
Reverse grip bicep curl: 5x5x 25kg
Geen idee: 5x5x 25kg (je pakt de stang vast met handpalmen naar boven, je rolt de stand als het ware naar beneden totdat de stang nog net in je vingers ligt en dan weer omhoog)

Ging allemaal wel vrij easy. Eerste keer dat we Close Grip Bench Press hebben uitgevoerd overigens.
Vanaf morgen echt knallen, ik verwacht niet veel zwaarder met Squaten te kunnen gaan, vanwege de full squat.

Ik heb mijn streeffysiek gevonden, van een DBB lid!
[Link niet meer beschikbaar]

Omg, wat een fysiek! Zeker iets om naar te streven!

Vandaag schouders getraind, weer vol 100% er tegenaan.

Eerst 1km geroeid (zwaar weer) en ik was na 500m helemaal kapot. Toch doorgeknald naar de 1km.

Alles uiteraard eerst goed opwarmen.

Schouders
Military press: 5x5x 45kg
Dumbbell shoulder press: 5x5x 26kg (per hand, 52kg totaal)
Front raises: 5x5x 12kg (per hand, 24kg totaal)
Side raises: 1x5x 10kg (per hand, 20kg totaal) + 4x5x 12kg (per hand, 24kg totaal)

Buik
Abdominal: 1x5x 70kg + 1x5x 75kg + 1x5x 80kg (apparaat waarop je sit ups kunt doen met gewicht, geen raar gedoe)
Leg raises: 5x5 (hangen aan een (helaas te dikke) stang en je benen gestrekt omhoog)

Erg lekkere training! Ik moet echt sterker worden in mijn schouders, deze limiteren mij ook bij het bankdrukken en enkele andere oefeningen. Mochten jullie nog echte aanraders hebben om de schouders aan te pakken, kom met je suggesties!

Military press ging echt zwaar (staand), na de 3e serie was ik helemaal kapot en kon ik niet verder. Mijn maat pushte mij en ik heb alles (zelf) afgemaakt. Het kon dus toch, ik moet gewoon boos worden.

Voor het eerst dat ik overigens 5 setjes @ 45kg deed. En voor het eerst dat ik 5 setjes db shoulder press @ 26kg deed. Ook voor het eerst dat ik side raises (staand) met 12kg deed.

Buik heb ik voor het eerst op 80kg getraind, ging lekker. Volgende keer wat dieper om echt kapot te gaan.

Mijn schouders branden als een gek, ik ben lekker op weg met eten en ik blijf knallen! Kortom, lekkere training voor mij...

Lekker hoor! Die MP! Zwaaaar, helemaal staand.. goed dat je hem hebt afgemaakt! KARAKTER!!!

Mwah, als ik alleen was geweest was ik gekapt denk ik! Maar pushen, het was gewoon een kwestie van dat ik bang was dat het fout zou gaan!

MP was niet echt zwaar, ik wil knallen met mijn schouders, mijn schouders moeten voller, groter en sterker worden. Dan kan ik ook weer met BP e.d. omhoog gaan! Thanks voor je post :D

Vandaag rug en traps getraind en uiteraard weer voluit.

Eerst 1km geroeid, iets rustiger aan gedaan dan voorheen, alsnog afgelegd in 4 minuten en 20 seconden, vond ik wel prima.

Rug
Deadlift: 3x5x 125kg (ging me goed af)
Latpulldown (voor): 1x5x 60kg; 1x5x 70kg; 2x5x 75kg; 1x5x 80kg. (heerlijk zwaar voor mij)
Barbell bent over row: 5x5x 55kg (kan zwaarder)
Straight Arm Pulldowns: 5x5x 27,5kg (pittig)

Traps
Barbell shrugs: 2x5x 70kg; 3x5x 85kg (kan zwaarder)
Cable pull ups: 1x5x 25kg; 1x5x 30kg; 2x5x 35kg; 1x5x 40kg

Ronduit 1 van de lekkerste trainingen ooit, veel pr's gezet (op niet belangrijke oefeningen tho :( )
PR:
Latpulldown voor (was voorheen 65kg, al 3 maand niet meer gedaan)
Straight arm pulldowns (was voorheen 25kg)
Barbell shrugs (was voorheen 70kg, kan nog wel zwaarder)
Cable pull ups (was voorheen 30kg :S )

Ik weet niet wat er aan de hand was, maar ik voelde mezelf een hulk en heb veel dingen zwaarder kunnen doen.
Als dit nou ook eens gebeurd bij een borst training ... ben ik tevreden!

Ik heb foto's geplaatst in mijn beginpost:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/dedication-the-magical-word-201749/

Binnenkort probeer ik een side tricep foto te posten.

Je vraagt je waarschijnlijk af waarom ik ondertussen geen nieuwe borstfoto heb. Heel simpel, mijn borst is nog niet genoeg gegroeid om op een foto te mogen staan, dan ga ik jullie er ook niet mee lastig vallen.

Trusten!

Vandaag ook best wel lekkere training, borst. Vergeten op te warmen dmv cardio, ik doe toch genoeg opwarmsetjes dus geen probleem.

Borst
Incline bench press: 3x5x 65, 1x5x 70, 1x5x 75kg
Bench press: 1x5x 65kg, 1x5x 70kg, 2x5x 80kg (laatste kon niet zelf), 1x4x 95kg *
Incline dumbbell press: 5x5x 26kg (per hand, 52kg totaal, is helaas zwaarste dumbbell)
Standing cable fly: 4x5x 17.5kg (per hand, 35kg totaal) + 1x4x 17.5kg (per hand, 35kg totaal)

* mijn maat hielp de stang omhoog en liet mijzelf zakken, kan het helaas nog niet helemaal zelf.

Voor mij een erg lekkere training. Incline benchpress even lekker geknald.

Soms heb je een dag dat het wat minder gaat, vandaag was er zo'n 1. Ik zat overigens wel aan het max. gewicht dat ik normaal ook doe. Alleen voelde het niet zo fijn.

Eerst hardlopen (wel vrij hard), 5 minuten, bekaf.

Benen
Full Squat: 1x5x 55kg, 1x5x 95kg, 3x5x 105kg (pr met fullsquat)
Leg press: 5x5x 200kg (max. gewicht)
Leg curl: 5x5x 80kg (max. gewicht)
Leg extension: 5x5x 80kg (max. gewicht)

Kuiten
Sitting calve raises: 5x5x 40kg
Standing calve raises: 5x5x 115kg

Het ging allemaal zwaar, erg zwaar. Wellicht door het hardlopen (ben met hardlopen nog nooit zo bekaf geweest!), misschien dat ik conditie helemaal door ga strepen. Conditie kan ik ook doen als ik ga cutten, voorlopig dus nog niet.

Ik heb overal spierpijn, mijn lichaam niet voldoende rust gegeven. Ik moet in het weekend andere dingen doen, waardoor ik niet kan trainen. Deze week train ik dus maandag t/m vrijdag. Overigens wel goed uitgezocht, zodat ik de spiergroepen niet achter elkaar belast. Alsnog voel je 't echt. En dan komt er nog een 5e dag!!

Bicep + Tricep + Onderarmen op vrijdag 13 Maart getraind.

Ging wel lekker, niet bijzonder. Geen cardio.

Ik heb foto's geplaatst in mijn beginpost:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f...l-word-201749/

Binnenkort probeer ik een side tricep foto te posten.

Je vraagt je waarschijnlijk af waarom ik ondertussen geen nieuwe borstfoto heb. Heel simpel, mijn borst is nog niet genoeg gegroeid om op een foto te mogen staan, dan ga ik jullie er ook niet mee lastig vallen.

Trusten!

Damn, wat een rug. Ik snap dat je je niet weegt, iedereen kan gewoon zien dat het goed is!
Ben erg benieuwd naar die borstfoto's!

Damn, wat een rug. Ik snap dat je je niet weegt, iedereen kan gewoon zien dat het goed is!
Ben erg benieuwd naar die borstfoto's!

Thanks, goed is het nog lang niet. Dat woord mag ik nog niet eens aan denken. Eerst maar 90kg aan het eind van dit jaar wegen, dan mag ik van een goede prestatie spreken.

Borstfoto's laat ik nog iets langer op zich wachten. Ziet er nog steeds niet uit!

Vandaag borst gedaan, geen warmlopen meer en we doen nu 4x6. Dit hebben we eerder gedaan en zijn we vrij hard gegaan. Dit willen we dus weer doen.

Borst
Incline BP: 1x6x 65kg; 2x 6x 70kg; 1x6x 75kg
Incline Dumbbell Press: 4x6x 26 kg (per hand)
Wide gripp BP (wijd mogelijk): 1x6x 45kg; 1x6x 55kg; 1x6x 60kg; 1x6x 65kg
Cable fly (bovenkant borst): 4x6x 17.5kg (per hand)

Zoals te zien is willen we de nadruk leggen op bovenkant borst. Wide Grip BP laten we zakken tot aan borstbeen. Stang zo breed mogelijk pakken. Bovenkant borst raakt dan erg vermoeid. Wat vinden jullie van deze oefening?!

Vandaag benen.

Squat (fullsquat): 1x6x 95kg; 1x6x 105kg; 1x6x 115kg; 1x6x 125kg
Leg press: 4x6x 200kg
Leg curl: 4x6x 80kg
Leg extension: 4x6x 80kg

Sitting calves: 4x6x 40kg
Standing calves: 4x6x 140kg

Erg lekkere training.

Schouders gedaan vandaag. Ging lekker. Buik erbij gedaan (altijd schouders+buik).

Niet bijzonder, lekker branden.

Neck press (zittend) 2x6x60kg gedaan.

Ik heb waarschijnlijk een blessure bij mijn knie (quadricep binnenkant aanhechting ofzo). Door een onbenullig iets. Ik ging door m'n enkel, gek genoeg geen last van m'n enkel. Het leek alsof mijn bovenbeen de klap opving. Ik vond 't maar raar en hield mezelf voor dat ik een jankerd was. Schijnt toch niet helemaal goed te zijn. Tijgerbalsem erop en ik haal even verband morgen.

Deadlift rustig aan gedaan. Opgewerkt naar 115kg en weer netjes naar beneden. Ging niet goed ivm mijn knie.

Verder ging de training lekker, zwaar gepakt.

Ik kreeg te horen dat ik een scheur op mijn onderrug zou hebben. Even een foto'tje getrokken en jawel... 1 scheur van zo'n 10cm lengte in mijn huid en een iets kleinere scheur. Hier baal ik wel behoorlijk van.

Ik hoop dat er nog enige kans is dat dit wegtrekt.

Terug
Naar boven