AndroidHealthClinic

Dedication is the magical word

Okok. Je hebt gelijk, niet naturel all the way. Maar als hij aangeeft dat hij 10 kg is aangekomen, 10 kg is verloren, en vanaf dan 15 jaar naturel heeft getraind, lijkt het mij dat hij de meeste massa aan zijn naturel tijd te danken heeft.

Maar om je punt duidelijk te maken, hij is niet naturel all the way inderdaad.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb mijn voorste schouderkop aan de rechterkant geblesseerd gehad, ooit, en volgens de huisarts niet genoeg laten herstellen. Deze laat ik nu dus herstellen, volgens de huisarts moest ik deze wel blijven trainen maar voorlopig BP e.d. vermijden en alles (behalve benen) lichter doen.

Laat ik dus maar eens niet eigenwijs zijn en het advies opvolgen.

Gister borst gedaan, erg licht gewicht en barbell vervangen door dumbbells. Vandaag rug, deadlift niet zwaarder gedaan dan 105kg.

Allemaal niet het vermelden waard. Ik doe dit 2 weken denk ik, je zult dus alleen been trainingen zien voorlopig. En dan hoop ik weer voluit te kunnen gaan! :D

Ik heb mijn voorste schouderkop aan de rechterkant geblesseerd gehad, ooit, en volgens de huisarts niet genoeg laten herstellen. Deze laat ik nu dus herstellen, volgens de huisarts moest ik deze wel blijven trainen maar voorlopig BP e.d. vermijden en alles (behalve benen) lichter doen.

Laat ik dus maar eens niet eigenwijs zijn en het advies opvolgen.

Gister borst gedaan, erg licht gewicht en barbell vervangen door dumbbells. Vandaag rug, deadlift niet zwaarder gedaan dan 105kg.

Allemaal niet het vermelden waard. Ik doe dit 2 weken denk ik, je zult dus alleen been trainingen zien voorlopig. En dan hoop ik weer voluit te kunnen gaan! :D

Das k*t man, wel goed dat je het volledig laat herstellen anders heb je kans dat je het compleet op fokt.:D

Heb echt geluk dat ik nooit een blessure heb gehad, ik zou dat echt niet kunnen laten herstellen dan, zou waarschijnlijk eigenwijs zijn en het toch gaan trainen.:o

Das k*t man, wel goed dat je het volledig laat herstellen anders heb je kans dat je het compleet op fokt.:D

Heb echt geluk dat ik nooit een blessure heb gehad, ik zou dat echt niet kunnen laten herstellen dan, zou waarschijnlijk eigenwijs zijn en het toch gaan trainen.:o

Precies dat had ik ook. Maar ik ben nu al een half jaar mijn bench aan het afbouwen... Daar klopt dus iets niet. Ik kan met moeite (nu helemaal niet meer) mijn eigen lichaamsgewicht benchen!

Vandaag de ranzigste maaltijd ooit naar binnen gewerkt. Ik was vergeten spinazie uit de vriezer te halen en te verwarmen... Ik had er geen tijd meer voor dus heb ik de spinazie bevroren gegeten. Echt BAH!

Ik ga overstappen van schema (is nu weer tijd om over te stappen), naar 3 dagen in de week + 1 dag zwemmen. Dit omdat ik de nadruk op schouders wil leggen.

Vanaf deze week nieuw trainingschema!

Dag 1: zwemmen
Dag 2: Voorkant lichaam (excl. benen)
Dag 3: Achterkant lichaam (excl. benen)
Dag 4: Zijkant lichaam + Benen

Ik ben benieuwd wat dit voor mij gaat doen. Uiteraard met de benodigde rust ertussen. Vandaag heb ik gezwommen en dit bevalt mij erg! Ik ben kapot en mijn schouders/rug/armen branden mega!

Was wel grappig, het zwembad was aardig vol, helemaal stokvol met oudjes, 2 lekkere dames, 2ok dames en 1 milf. Wij komen binnen, springen in het water en beginnen fanatiek met zwemmen, wat er dus uitzag als... 3 lompe lui (ik en 2 trainingskameraden) die keihard hun best doen, absoluut niet kunnen zwemmen en lomp door het water rossen. Iedereen zwemt heel netjes en spat niet, wij proberen af te kijken en hen na te doen, maar dat ging niet goed. Na 3 banen was ik al kapot, jeetje! In totaal heb ik 650m gezwommen. Weinig, ik had gehoopt op meer.
Ik dacht dat ik wel kon zwemmen, maar ik bakte er niets van. Na vrij zwemmen was er waterpolo, ik vroeg dus eventjes of zij wilden voordoen hoe het dan moest. Die lui razen een keer door het water! Vroegen ze nog of wij mee wilden doen... Nah, volgende week wel :D

Volgende week ga ik voor die 1 km en die 2 mooie dames! Dat was mijn verslag wel zo'n beetje.

Vanaf deze week nieuw trainingschema!

Dag 1: zwemmen
Dag 2: Voorkant lichaam (excl. benen)
Dag 3: Achterkant lichaam (excl. benen)
Dag 4: Zijkant lichaam + Benen

Ik ben benieuwd wat dit voor mij gaat doen. Uiteraard met de benodigde rust ertussen. Vandaag heb ik gezwommen en dit bevalt mij erg! Ik ben kapot en mijn schouders/rug/armen branden mega!

Was wel grappig, het zwembad was aardig vol, helemaal stokvol met oudjes, 2 lekkere dames, 2ok dames en 1 milf. Wij komen binnen, springen in het water en beginnen fanatiek met zwemmen, wat er dus uitzag als... 3 lompe lui (ik en 2 trainingskameraden) die keihard hun best doen, absoluut niet kunnen zwemmen en lomp door het water rossen. Iedereen zwemt heel netjes en spat niet, wij proberen af te kijken en hen na te doen, maar dat ging niet goed. Na 3 banen was ik al kapot, jeetje! In totaal heb ik 650m gezwommen. Weinig, ik had gehoopt op meer.
Ik dacht dat ik wel kon zwemmen, maar ik bakte er niets van. Na vrij zwemmen was er waterpolo, ik vroeg dus eventjes of zij wilden voordoen hoe het dan moest. Die lui razen een keer door het water! Vroegen ze nog of wij mee wilden doen... Nah, volgende week wel :D

Volgende week ga ik voor die 1 km en die 2 mooie dames! Dat was mijn verslag wel zo'n beetje.

Zolang je kapot bent weet je dat je het goed doet.:D Ik zwem tegenwoordig ook steeds vaker na de sauna en moet zeggen dat ik diezelfde zaterdagavond maar al te graag om middernacht in mn bed plof.:)

succes met je nieuw schema,
klote van die schouder blessure heb er van tijd ook last van vooral op incline mijt deze voorlopig.

succes met je nieuw schema,
klote van die schouder blessure heb er van tijd ook last van vooral op incline mijt deze voorlopig.

Dankje. Ik hoop dat het met zwemmen wat minder wordt. Met dumbbells heb ik er minder last van. Maar deze zijn helaas te licht in mijn sportschool :(

Leuk, zo een nieuw schema, Toch tijd dat je in Apeldoorn komt trainen broeder! ;)

Leuk, zo een nieuw schema, Toch tijd dat je in Apeldoorn komt trainen broeder! ;)

Haha, inderdaad. Ik wil ook wel, echter is 't vrij duur voor mij. 20km heen, 20km terug. Auto rijdt 1 op 10, 4 liter benzine per keer. 4*1,3*3(op dit moment 3x in de week)*4=62,40 eur... per maand aan benzine. En als ik 5 dagen in de week ga trainen, kom ik op 100+ :P

En daar nog bijkomend loopt mijn contract op deze k*t sportschool pas eind oktober af!

Vandaag voorkant lichaam.

Chest
Flat bench press (dumbbell)
Incline bench press (dumbbell)

Schouder - Anterior
Front lateral raises

Biceps
EZ curl (wide)
Hammer curl

Buik
Abdominal Crunch machine

Nog steeds rustig aan vanwege mijn blessure. Ik zit eraan te denken om een vijfde dag te maken. Hier pak ik dan alle achterlopende spiergroepen.
Even nadenken of ik dat echt ga doen, ivm rust e.d.

5 dagen is pittig :O

Vandaag was het tijd voor achterkant bovenlichaam. Eindelijk weer eens een lekkere training, zonder ergens last van te hebben.

Altijd opwarmen natuurlijk, dat laat ik achterwege.

Rug
Deadlift: 5x 115kg (ging erg easy, was ik verbaasd over)
Deadlift: 5x 135kg (ging lekker)
Deadlift: 5x 145kg (PR! :D)

Wide Pull Ups: 3x 8x BW

Cable Row: 8x27,5kg
Cable Row: 8x30kg
Cable Row: 8x30kg

Schouders
Military Press: 3x 8x 50kg (isoleert niet de achterkant schouder, weet ik, maar toch wilde ik 'm doen en wegens tijdgebrek geen isolatie kunnen doen). Ik heb 55kg geprobeerd, maar daar voelde ik mijn schouder weer opspelen, niet doen dus!

Triceps
Close Grip BP: 3x 8x 45kg (voelde ik mijn schouder nog wel, vandaar het lage gewicht)
Rope Pushdown: 2x 8x 20kg; 1x8x 25kg (ook weer vanwege mijn schouder)

Traps
Barbell Shrug: 1x 8x 65kg, 2x 8x 75kg (ik kan redelijk veel zwaarder, maar met dit gewicht voel ik 'm 't lekkerst, waarom dan zwaarder doen?!?!)

Al met al ben ik wel tevreden, vooral met DL en met MP.

Zow, stevig gestoeid met die gewichten vandaag :p. Schön gemacht.

nette deadlift man!

Terug
Naar boven