Fitness Seller

Diverse trainingen

Ja, dat zijn wel goeie oef. voor de borst, maar ik zocht juist bodyweight only oefeningen.
Das lastig inderdaad.. op internet kom je dan niet verder dan allerlei push up varianten.
Mogelijk kan je een decline push up ervan maken. (voeten op een stoel oid) Dat maakt het wel iets zwaarder.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.122
Das lastig inderdaad.. op internet kom je dan niet verder dan allerlei push up varianten.
Mogelijk kan je een decline push up ervan maken. (voeten op een stoel oid) Dat maakt het wel iets zwaarder.

Misschien decline wijde pushups, zal het eens proberen :thumb:

Calisthenics. Week 4 dag 1

27 sep-3 okt 76.8 kg

Cardio: fietsen 774 kCal, 28.7 km

zo: benen + schouders

Deep squat jumps: 20-20-20x
1 legged stiff deadlift 2x11kg: 20-14-10x L+R (totaal 88x)
deep face-to-wall overhead squats met 2x4.5kg: 3x45 sec
static handstands (tegen deur): 2x45 sec
handstand scapula pushups (tegen deur): 3 x 10x
rotator cuff w elastic band (int+ext rotation, backward pull, dislocations)
decline narrow pushups: 5 x 5x

Opm: rotator cuffs met een handdoek rol onder de arm geklemd tegen het cheaten, dat scheelt flink :(

morgen ochtend: static plank: 190 sec

Interessante workout weer Neet! Is dat een beetje bevredigend al die bodyweight shit?

• #2.124
Interessante workout weer Neet! Is dat een beetje bevredigend al die bodyweight shit?
Zeker, gisteren was bv lekker vermoeiend. Je doet af en toe heel explosieve dingen (squat jumps) of juist statisch (overhead squat vasthouden) en dat is weer een heel andere uitdaging voor het bewegingsapparaat dan het 5 tot 8x op en neer met een gewicht. En ook weer heel andere spiergroepen. Het laatste wat ik wil is een beach boy look, met enorme biceps en chest, geen rug, kromme schouders en met lucifer beentjes.

Ik vind je oefeningen echt leuk als ik ze telkens zo lees, maar ik zie ze zelf nog niet zo heel vlug doen. Toevallig vorige week ook wat meer bezig geweest met pullups (normale en negative) en dips en ik vind het beste leuke oefeningen om te doen. Je bent in ieder geval bewust bezig met de juiste spiergroepen zo te lezen! Welke look wil je eigenlijk wel? :D

Flinke cardio ook weer trouwens.

Zeker, gisteren was bv lekker vermoeiend. Je doet af en toe heel explosieve dingen (squat jumps) of juist statisch (overhead squat vasthouden) en dat is weer een heel andere uitdaging voor het bewegingsapparaat dan het 5 tot 8x op en neer met een gewicht. En ook weer heel andere spiergroepen. Het laatste wat ik wil is een beach boy look, met enorme biceps en chest, geen rug, kromme schouders en met lucifer beentjes.
Zijn er uberhaupt mensen die dat nastreven dan?

• #2.127
Ik vind je oefeningen echt leuk als ik ze telkens zo lees, maar ik zie ze zelf nog niet zo heel vlug doen. Toevallig vorige week ook wat meer bezig geweest met pullups (normale en negative) en dips en ik vind het beste leuke oefeningen om te doen. Je bent in ieder geval bewust bezig met de juiste spiergroepen zo te lezen! Welke look wil je eigenlijk wel? :D
Goeie vraag, beetje fit eruit zien en beetje functionele kracht. Maar dat zijn allebei vage begrippen natuurlijk.
Zijn er uberhaupt mensen die dat nastreven dan?
Misschien niet bewust, maar wel door heel eenzijdig trainen.

• #2.130
Je bedoelt: sterke, fitte, goed uitziende en jonger ogende vijftiger. :)
He he.... zo iets ja. Maar vooral jonger voelend. Ik zie zoveel leeftijdsgenoten die zich met 2 armen omhoog moeten drukken uit een stoel, of steunen als ze iets van de vloer moeten oprapen.... man..man..man... :(

Ja...? Dat is wel erg. Neehoor lekker trainen en fit blijven zolang het kan!
Al moet ik zeggen dat ik als veertiger bovenstaande ook wel eens heb, maar dan juist door het trainen... :D

• #2.132
  • #2.134
Calisthenics. Week 4 dag 2

Cardio: 310 kCal
fietsen + hardlopen interval (50-60-70-80-80-70-60-50 stappen sprints)

di: rug + borst

pronated grip pull-ups: 7-7-6-6-6x
neutral grip pull-ups: 7-7-7-7x
clean deadlift bb 8x 78 kg; 8-8-8-8x 98 kg
static lat hangs: 3x40 sec
inverted rows ss inclined wide (chest) dips:
3 x (rows-14x ss dips-12x)
loosely tucked lever: 3x12 sec
icecream-makers: 6-6x
breed opdrukken 18-18-18x -> volgende keer decline van maken

morgenochtend:
static plank: 190 sec

flinke training!
En nice die wijde push ups! Ben benieuwd hoe ze decline gaan volgende keer.

die zijn er maar zat :roflol:

ik zie ze elke dag weer, beetje aan machines trekken

Hier in Taiwan is het pas ernstig. Ik heb simpelweg medelijden met de meeste mensen in de gym. Ze hebben werkelijk geen idee waar ze mee bezig zijn.
Als ik vervolgens met mijn squats en deadlifts e.d. begin staat de halve gym mij aan te staren, iedere set weer :roflol:.

OT: Ik vind het echt tof dat je je eigen weg volgt qua trainingen. Er is hier op 't forum volgens mij niemand die iets soort gelijks doet. Voor de 'fitte' look is het bovendien hel effectief lijkt mij. Goed voor je houding en gericht op hypertrofie i.p.v. puur kracht.

lekkere plank rene, ik zit op 100 seconde nu, ik kom eraan :cool:

• #2.138
Zo, plank zit er ook weer op.
flinke training!
En nice die wijde push ups! Ben benieuwd hoe ze decline gaan volgende keer.
Ik ook ;)
Hier in Taiwan is het pas ernstig. Ik heb simpelweg medelijden met de meeste mensen in de gym. Ze hebben werkelijk geen idee waar ze mee bezig zijn.
Als ik vervolgens met mijn squats en deadlifts e.d. begin staat de halve gym mij aan te staren, iedere set weer :roflol:.

OT: Ik vind het echt tof dat je je eigen weg volgt qua trainingen. Er is hier op 't forum volgens mij niemand die iets soort gelijks doet. Voor de 'fitte' look is het bovendien hel effectief lijkt mij. Goed voor je houding en gericht op hypertrofie i.p.v. puur kracht.
Lopen daar dan ook mensen met zo'n handdoekje over hun nek en een interessant flesje in hun hand? lekker laten staren ;)

Thanks, ik zie er iig fitter uit dan een paar jaar terug toen ik hiermee begon.

Heb je enig idee hoe je mensen zoals ik kunt motiveren toch echt te gaan planken, Neet? :p

Terug
Naar boven