XXL Nutrition

Diverse trainingen

Niet echt. Maar zat te denken om iets van non-linear periodisation erin te doen, dus met een week in pomp-range, in kracht-range en in groei-range. En ik probeer er een paar back-to-front supersets in te verwerken, dus bv een biceps tegen een triceps set zetten, etc.

Neuu, de compound lifts maar gewoon op en neer doen, toch :o

Klinkt goed. Heb je hiervoor toevallig wat inspiratie opgedaan in @Kevin95 zijn log? Als ik het goed begrijp ga je nu in ieder geval wekelijkse periodisatie toepassen, waar je eerder eens DUP hebt gedaan, toch?

Dat laatste is meer een vorm van Cardio Rene ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.063
Calisthenics. Week 6 dag 3

do: benen + buik + biceps 80 min
Deep squat jumps:
18-18-16-16x

Swiss ball hamstring bridge:
14-14-12-12x x 2 sec

Full pistol squats:
3x 6L + 6R (totaal 36) BW+5 kg los

bulgarian goblet squats:
21.5 kg 3x 7R + 7L (totaal 42) -> zweet me gek :o

Hip flexor stretch:
2 x 40 sec L+R

Slow sissy squats:
20-20 x 2 sec BW+15kg -> 3 kg extra

Chin-ups:
10-10-8-8x BW+5 kg

AB-wheel roll-outs:
12-12-12x

3 x (12x rows ss. 10x leg raise) supersets:
12x Inverted rows to face, supinated grip
10x Leg raises from dip (iets hoger dan horizontaal)

Opm:
de zuster skwatten gingen lekker
volle biceps aan het eind

Laatst bewerkt:
pistol squats <3 <3

Lekker intense training wel zeg. Wat een volume! Ben je daar trouwens niet onwijs lang mee bezig ?

• #4.066
yups....pistols zijn gaaf!
heb nog moeite met die flinke sets daarvan

Ik had deze opgeslagen: http://www.ergogenics.org/elke-week-krachttrainen-met-andere-gewichten-werkt-het-snelste.html maar had destijds wel meer over die non-linear gelezen, klonk wel goed :)
Wat was DUP ook al weer?

Daily undulating periodisation. Dat is wat ik tot 2 weken geleden heb gedaan: alle trainingen in de week in een andere intensiteitsrange, in mijn geval 3 ranges. Werd er beresterk van, maar ik denk dat de studies 1 ding over het hoofd zien: je zakt weer wat terug zodra het volume ook weer inzakt. Maar je houdt nog veel gains over.

• #4.069
Daily undulating periodisation. Dat is wat ik tot 2 weken geleden heb gedaan: alle trainingen in de week in een andere intensiteitsrange, in mijn geval 3 ranges. Werd er beresterk van, maar ik denk dat de studies 1 ding over het hoofd zien: je zakt weer wat terug zodra het volume ook weer inzakt. Maar je houdt nog veel gains over.
OK, dat is het wel denk. Heb er nog geen ervaring mee. Maar zie vraagje in jouw log :)

• #4.071
Heb geprobeerd het goed uit te leggen :)

Zou het leuk vinden als je mijn DUP-opzet kopieert, alleen al om te kijken hoe jij erop reageert.
Snap het denk ik wel :)
Ik zat zelf al aan een schema te werken dat ook meer oefeningen voor antagonisten bevat, dan kom ik op meer isolatie oef. uit. Jouw schema is bijna puur compounds. Moet hier nog aan schaven....

Snap het denk ik wel :)
Ik zat zelf al aan een schema te werken dat ook meer oefeningen voor antagonisten bevat, dan kom ik op meer isolatie oef. uit. Jouw schema is bijna puur compounds. Moet hier nog aan schaven....

Het is zelfs alleen maar compounds ;) Only way to fly, my friend!

Pak je squat + deadlift, bench + rows, oh press + pullups en in feite belast je je hele lichaam helemaal symmetrisch. Alleen je kunt die nooit allemaal in 1 training doen als je nog een beetje volume wilt pakken. Dus DUP'en gaat dan niet.

• #4.073
Ik ga meer WUP'en denk ik.

Weekly zie je ook vaak, zoals bij Wendler.

• #4.075
Calisthenics. Week 6 dag 4

Cardio: 890 kCal
fietsen 33.9 km

Gewicht gemiddeld 75.7 deze week. Ietsje omhoog deze week (+0.3 kg).
Goeie BBQ gehad en uit eten bij the Bishop in Leiden.

zo: triceps + borst + buik 50 min

straight tucked (triceps) dips supersets met bicycles
4 x (1x12 BW dips ss. 1x26 bicycles) -> 8 reps bicycles extra

diamond pushups: 18-18-18-18x BW -> 2 reps extra

side bridge pushups: 2x 18L+18R (BW, totaal 72x)

supinated pushups X twisting leg raises from dip:
4 x (1x20 pushups ss. 1x12 leg raises) -> oef... zweten... :o

Opm:
En dit sluit de calisthenics periode van 6 weken weer af.
Komende week naar Duitsland, beetje wandelen en zo en daarna weer onder het ijzer :D

Diamond push ups zijn pittig! En yes: volgende week weer gewichten!

Lekker veel bier und bratwurst, das ist toll!

geniet van de bier, bratwurst en serveersters ;)

Duitsland? Nu al oktoberfest :scratch:

Terug
Naar boven