XXL Nutrition

Diverse trainingen

Komt allemaal weer goed. Duurt alleen wat langer dan je wil. Ach misschien kom je er wel sterker uit

Braaf de oefeningen doen en afwachten René! Fijn dat t fietsen in ieder geval weer n beetje gaat joh :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.203
Komt allemaal weer goed. Duurt alleen wat langer dan je wil. Ach misschien kom je er wel sterker uit
Nou sterker weet ik niet. Misschien wel iets wijzer, in die zin dat ik meer aandacht aan warm up en met tussenstapjes opbouwen van lifts moet besteden.
Braaf de oefeningen doen en afwachten René! Fijn dat t fietsen in ieder geval weer n beetje gaat joh :thumb:
Zekers. Ben ik ook erg blij mee ja.

• #4.204
Even therapeutisch wezen wandelen. Kilometer of 3. Ging best lekker weer, en was mooi met afwisselend zonnetje, donkere wolken en regenboog :)

Das lekker he! Hier ook hoor... nek werkte niet mee en kon niets.. maar rondje (ca 5,5 km) meer deed wonderen.
we hadden mazzel.. teruglopend naar de auto begon het te regenen. Maar wel mooi die knal grijze lucht met de zon erop! Maar geen regenboog.

• #4.206
Das lekker he! Hier ook hoor... nek werkte niet mee en kon niets.. maar rondje (ca 5,5 km) meer deed wonderen.
we hadden mazzel.. teruglopend naar de auto begon het te regenen. Maar wel mooi die knal grijze lucht met de zon erop! Maar geen regenboog.
:thumb:
die mazzel had ik ook, ook regen gehad :p

• #4.208
Rustig aan..rustig aan!

Blij dat het droog bleef..anders mocht je rennen..:rolleyes:
Nee, het bleef niet droog. Maar weet je, daar ga je niet dood aan bleek maar weer eens :)
Ja helaas moet het rustig aan, maar kracht en beweeglijkheid nemen langzaam gelukkig toe.

Je smelt niet van regen he! ;)
alleen plakt die kleding zo als je doorweekt bent. :roflol:

Wel goed te horen dan kracht en beweeglijkheid weer wat toenemen!

• #4.210
Herstel training 3 ma 70 min

sit-ups
frog crunches BW: 4 x 5 @ 5sec

adductor isometric pushes.
zitten op puntje van stoel en foamrol tussen mijn knieen vasthouden
4 x 4 @ 6sec met ietsje kracht zetten

SLDL 2 x 13 kg DB
4 x 8x

rotator cuff met rode+groene elastic band
int rotatie 2 x 18L + 18R
ext rotatie 2 x 16L + 16R
backward pull 2 x 14L + 14R
dislocations 3 x 12x

pull ups BW
4 x 8x

dumbbell biceps curls (standing)
4 x 8x 13 kg

Opm:
we gaan nog steeds vooruit! crunches zijn ook weer een verbetering.
een beetje allegaartje van oefeningen, maar bezig zijn is het belangrijkst :)

Netje allemaal, Neet. Gewoon zoveel mogelijk om je blessure heen trainen en bezig zijn is belangrijk als je er straks weer vol in kan gaan. Je hebt natuurlijk al het voordeel van een gezond en getraind lichaam, dus herstel zou beter moeten gaan dan bij de gemiddelde couch potato denk ik.

Netje allemaal, Neet. Gewoon zoveel mogelijk om je blessure heen trainen en bezig zijn is belangrijk als je er straks weer vol in kan gaan. Je hebt natuurlijk al het voordeel van een gezond en getraind lichaam, dus herstel zou beter moeten gaan dan bij de gemiddelde couch potato denk ik.

Maar hij is wel al oud, dus met herstel dient daar terdege rekening mee te worden gehouden...

Wel wat extra rekening mee houden denk ik ja. Goed bezig.

Goed opwarmen he Neet.. pas op ...voor je het weet ...:o :)

• #4.215
Herstel training 4 do 70 min

adductor isometric pushes.
zitten op puntje van stoel en foamrol tussen mijn knieen vasthouden
4 x 6 @ 6sec met ietsje kracht zetten -> gaat beter, aantal reps erbij gedaan

abs
frog crunches BW: 4 x 5 @ 5sec

rotator cuff met rode+groene elastic band
int rotatie 2 x 18L + 18R
ext rotatie 2 x 16L + 16R
backward pull 2 x 14L + 14R
dislocations 3 x 12x

standing side raises 2x9 kg
8-8-8-8x

standing rear raises 2x8 kg
8-8-8-8x

dumbbell bench press
15-15x 2x13 kg
10-12-12x 2x18 kg
kan nog niet mijn benen wijd doen en op de grond zetten, daarom voeten op het
stangetje van de bench gezet

overhead press 2x13 kg
8-8-10-10-10x
ging een stuk beter dan de eerste keer (ruim een wk terug) -> 2 sets erbij

Toch weer even bezig geweest Neet! Hoe gaat het met de pijn?

er is weer aan gewerkt zie ik
wat meer reps en meer wat kilo's
langzaam wat beter al?

• #4.218
Toch weer even bezig geweest Neet! Hoe gaat het met de pijn?

er is weer aan gewerkt zie ik
wat meer reps en meer wat kilo's
langzaam wat beter al?
Ik mag niet tot de pijn doortrainen, en dat doe ik ook niet. Heel rustig allemaal. Alleen dingen als schoenen en sokken aantrekken doen pijn omdat ik dan wel mijn been zover moet buigen dat het eigenlijk nog niet gaat.
Verder zit er wel langzaam progressie in. Vanmorgen voor na-controle bij dokter geweest. Die had wel een verhaal wat ik me nog niet gerealiseerd had: alle spiervezels die zijn doorgescheurd ben je voor altijd kwijt en verdwijnen langzaam. Het 'herstel' bestaat eruit dat de vezels die nu nog wel vastzitten, langzaam sterker worden en gaan hypertrofieren, en de spieren naast de spier die is aangetast gaan langzaam sterker worden en de taak overnemen. Uiteindelijk moet de kracht en beweeglijkheid met de nieuwe spiervezels wel weer even goed worden. Dat is het goede nieuws.
Die 6-8 weken die genoemd worden is de tijd waarop topsporters met deze blessure weer voor het eerst met een training mogen meedoen. Maar dat het nog 3-6 maanden duurt voor zij weer op wedstrijd nivo zitten. Dus tel daar voor een 50+er nog maar wat bij op.
Die chirurg had alleen die 6-8 weken genoemd, maar dit is een realistischer verhaal. Helaas :(

• Like
Waarderingen: Inb4
Ik mag niet tot de pijn doortrainen, en dat doe ik ook niet. Heel rustig allemaal. Alleen dingen als schoenen en sokken aantrekken doen pijn omdat ik dan wel mijn been zover moet buigen dat het eigenlijk nog niet gaat.
Verder zit er wel langzaam progressie in. Vanmorgen voor na-controle bij dokter geweest. Die had wel een verhaal wat ik me nog niet gerealiseerd had: alle spiervezels die zijn doorgescheurd ben je voor altijd kwijt en verdwijnen langzaam. Het 'herstel' bestaat eruit dat de vezels die nu nog wel vastzitten, langzaam sterker worden en gaan hypertrofieren, en de spieren naast de spier die is aangetast gaan langzaam sterker worden en de taak overnemen. Uiteindelijk moet de kracht en beweeglijkheid met de nieuwe spiervezels wel weer even goed worden. Dat is het goede nieuws.
Die 6-8 weken die genoemd worden is de tijd waarop topsporters met deze blessure weer voor het eerst met een training mogen meedoen. Maar dat het nog 3-6 maanden duurt voor zij weer op wedstrijd nivo zitten. Dus tel daar voor een 50+er nog maar wat bij op.
Die chirurg had alleen die 6-8 weken genoemd, maar dit is een realistischer verhaal. Helaas :(
HGH?:rolleyes:

Tis nie anders Neet rustig gaan bouwen

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven