Fitness Seller

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.221
Lijkt me erg frustrerend allemaal. Keep your head up!

• #4.223
Lijkt me erg frustrerend allemaal. Keep your head up!
Aan een kant wel, vanwege de tijd die het gaat kosten. Maar aan de andere kant nemen zowel huisarts als fysio mijn krachttrainen wel serieus en heeft niemand gezegd dat ik op mijn leeftijd beter aan jeu de boules of zoiets kan gaan denken. Fysio zei zelfs als je het weer rustig opbouwt kan je best weer aan een nieuw PR gaan werken.

Aan een kant wel, vanwege de tijd die het gaat kosten. Maar aan de andere kant nemen zowel huisarts als fysio mijn krachttrainen wel serieus en heeft niemand gezegd dat ik op mijn leeftijd beter aan jeu de boules of zoiets kan gaan denken. Fysio zei zelfs als je het weer rustig opbouwt kan je best weer aan een nieuw PR gaan werken.

Zo een fysio moet je hebben :thumb:.

• #4.227
Zo een fysio moet je hebben :thumb:.
Zekers! We hebben bij hem naar mijn squat gekeken, en ik mag weer met squats met lege stang beginnen, mits de hakken op een verhoging (schijfje of plank) en niet te diep zolang het nog 'trekt' in de lies.
Cool. Zou dit voor botbreuken ook bevorderend werken :o...?

Ho ho, even doorlezen. Er zijn vele soorten collageen met verschillende trek- en elastische eigenschappen. En er zijn ook ervaringen dat pezen eerder knappen en kraakbeen niet meer zo elastisch is na HCG. Dus dat je sneller collageen terug krijgt wil niet zeggen dat het ook de meest optimale variant is voor sport belasting.

Er is ook een topic over een peptide - gastric nog iets - dat van alles zou helen.

• #4.230
Veilig ?? :rolleyes:
Beter gewoon bij BB houden dan maar he! ;)

Extra toevoeging: 3 sportblessures

Er komen bijna geen blessures voor bij jeu de boules / petangue. Als er al blessureleed is dan is het meestal de schouder, de pols of de knie.

1. Schouderblessures
    De meest voorkomende is een peesontsteking die ontstaat door overbelasting of te veel aan spanning in de schouder gedurende de hele dag. De meest voorkomende klacht is een stekende pijn in de schouder. De blessure gaat het snelst over met rust, maar preventief kan men een goede worptechniek aanleren, ontspanningsoefeningen doen voor de schouder hierdoor krijgt de schouder meer stabiliteit. Soms moet een speler geopereerd worden omdat de ontsteking niet over gaat, dan is hij of zij er een half jaar tot een jaar uit.
  2. Polsblessures
    Ook hier is weer een peesontsteking vaak de oorzaak. Het betreft dan de aanhechtingspees van pols naar onderarm. Deze blessure bestaat uit een stekende pijn of een stijf/ slapend gevoel in de pols/onderarm. Ook komt wel eens voor dat er een overstrekking van de pols plaats vind, doordat men teveel kracht geeft vanuit de pols.(Tireur) Een weekje niet boulen doet vaak al wonderen, maar je kunt het beter voorkomen dan moeten genezen. Doe speciale oefeningen voor de triceps, biceps en de onderarmspieren.
  3. Knieblessures
    Kruisbandletsel of meniscusklachten komen zelden voor. Maar spelers die veel op hun hurken spelen krijgen soms last van hun meniscus of kruisbanden. De banden worden dan opgerekt en dat veroorzaakt behoorlijk veel pijn. Weer heb je dan een stekende maar soms ook zeurende pijn, zo erg dat je zelfs mank gaat lopen. Voorkomen doe je deze blessure door goede krachttraining en het vermijden van overgewicht.

• #4.232
Dat is dus ook niet veilig :roflol: dan hou ik het maar gewoon bij gewichtstraining

• #4.233
Herstel training 6 za 75 min
Gewicht gemiddeld 75.0 kg deze week. Weer 0.4 kg minder, en buik een cm meer, dus
dat is niet zo'n goed teken :(

Eerst 2 oefeningen van de fysio

High bar squats. Lege stang (6.5 kg)
Met schoenen en hakken op schijfjes.
4 x 10x

Pull met adductor, rood elastiek (alleen rechts)
4 x 10x @ 5 sec

Dan UB:

one arm bent over rows
4 x (12L + 12R) 18 kg -> 2 kg erop

pull ups
8-8-7-7x BW -> 2 reps extra

dumbbell biceps curls (standing)
4 x 8x 13 kg

chest dips
8-9-9-8x BW -> knieen naar voren geeft betere chest activatie :)

ouderwetse push ups
4 x 12x -> abs een stuk beter dan vorige week

Anders moet je maar gaan schaken ofzo.

:D

Laatst bewerkt:
Plus van schaken krijg je een kutje.

• #4.239
Herstel training 7 di 70 min

Eerst 2 oefeningen van de fysio

Pull met adductor, rood elastiek staand (alleen rechts)
3 x 10x @ 5 sec
Pull met adductor, rood+geel elastiek zittend (alleen rechts)
3 x 10x @ 5 sec

Front squats. Lege stang (6.5 kg)
Met schoenen en hakken op schijfjes.
4 x 10x

SLDL 2 x 18 kg DB -> 2 x 5 kg extra
4 x 10x
voelde hem wel in de erectors, maar was te licht voor hams eigenlijk

Chin ups BW
4 x 8x
je weet dat het goed was als je gedurende de hele set alleen met de bovenkant
van je wreef de grond raakt, zonder kracht dus

sit-ups