XXL Nutrition

Diverse trainingen

Dit soort ellende hoort nu eenmaal ook bij actief sporten, ik heb mijn deel ook wel gehad met allerlei gekke klachten en blessures. Maar die paar weken niet kunnen trainen zijn maar een moment als je kijkt naar alle maanden en jaren dat je wel kan trainen.

Komt weer goed, man.

Shit man, valt toch echt niet mee - zelfs als blijft een operatie je bespaard.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.163
Dit soort ellende hoort nu eenmaal ook bij actief sporten, ik heb mijn deel ook wel gehad met allerlei gekke klachten en blessures. Maar die paar weken niet kunnen trainen zijn maar een moment als je kijkt naar alle maanden en jaren dat je wel kan trainen.

Komt weer goed, man.
Ik besef nu pas hoe lang dit allemaal gaat duren, want na die 6 weken zal het echt nog niet de oude vorm zijn. Dit is een heel verloren seizoen. Ik wilde nu een beetje met bulken gaan experimenteren en de kracht opvoeren. Daar hoef ik voorlopig niet aan te denken.
Shit man, valt toch echt niet mee - zelfs als blijft een operatie je bespaard.
Ja, het is klote! Maar ik ga niet lang in dit dipje blijven hangen.

Sterkte met je blessure :(

Het is klote en ellende.. maar echt de volhouder wint. Beter dat het bij kan trekken met fysio en lang duurt dan dat het niet hersteld.
Ik ben er ook een half jaar uitgeweest met mijn hernia... maar je kan echt terugkomen!
Ik snap dat je triest bent.. maar probeer te zien wat je wel weer zal kunnen!
sterkte.

• #4.166
Thanks.
Het is klote en ellende.. maar echt de volhouder wint. Beter dat het bij kan trekken met fysio en lang duurt dan dat het niet hersteld.
Ik ben er ook een half jaar uitgeweest met mijn hernia... maar je kan echt terugkomen!
Ik snap dat je triest bent.. maar probeer te zien wat je wel weer zal kunnen!
sterkte.
Ik weet niet waarom de dip nu pas komt, maar zo is het wel. Natuurlijk gaan we er weer bovenop komen, al zal het tijd kosten.
Ik begin me nu ook af te vragen waarom het mis ging. Ik bedoel, dit was 93 kg en ik heb sets van 5x115 gedaan (wel met lelijke form). En ik ben altijd slordig met warming-up, dit was niet de eerste keer. Je begint te bijna af te vragen wat er nog meer mis kan gaan....

Thanks.

Ik weet niet waarom de dip nu pas komt, maar zo is het wel. Natuurlijk gaan we er weer bovenop komen, al zal het tijd kosten.
Ik begin me nu ook af te vragen waarom het mis ging. Ik bedoel, dit was 93 kg en ik heb sets van 5x115 gedaan (wel met lelijke form). En ik ben altijd slordig met warming-up, dit was niet de eerste keer. Je begint te bijna af te vragen wat er nog meer mis kan gaan....
Ik snap het heel goed.. ik denk soms ook nog wel ... hoe kom ik aan die hernia.. ik lag te slapen en enige wat ik wilde was uit bed stappen om naar het toilet te gaan en past boem ik kon niets meer... Het zet je aan het denken... :sad:

Maar het is wel zo dat als je eenmaal weer kan trainen en je traint goed en oplettend dat je veel meer kan dan je denkt. Uiteindelijk heeft trainen mij geholpen om weer minder pijn te hebben. Je kan dan blijven denken wat is het volgende maar daar schiet je niets mee op. Je moet gaan denken aan hoe kan ik weer gaan trainen en hoe kan ik die plekken sterker maken. Juist ja.. met trainen! ;)

Ik snap je dip ook wel. In het begin wil je alleen maar van de pijn af. Je weet nog niet zeker wat het is.. en pas als je hoort wat er echt aan de hand is dan komt de gedachte er echt bij van shit en nu?? en op dat moment komt ook die dip. :kiss: niet meer dan logisch....

Je leert altijd ergens van.. oud... jong... ervaren... onervaren... maar kop op René.
Warming up erin gaan zetten kan je misschien helpen. Maar je kan het trainen echt wel weer oppakken. De dip is begrijpbaar.. maar doe op dit moment wat je nog wel kan. Misschien alleen zittend iets met armen (isolatie) of mogelijk wat core versterken met buik en rug oefeningen. Er zijn mogelijkheden om aan de gang te blijven. En geloof me.. ook dat helpt je uiteindelijk weer als je weer volop je trainingen kan gaan opbouwen.

Hou je taai. De duimen draaien hier!

• #4.168
Awww, thanks Marina. Ik ben ook niet van plan lang te gaan kniezen. Maar het lijkt me even een natuurlijk proces die dip, die pas komt als je weer naar voren gaat kijken. Komt goed :)

Kut, Neet! Verplicht rust is altijd muf

• #4.170
Veel seks anders een optie? Geen kamasutra achtige toestanden uiteraard.

• #4.175
:P

• #4.177
toch mezelf vermand en een eerste herstel training gedraaid
en zaterdag krijg ik een intake gesprek bij fysio

Herstel train 70 min

wat er nog niet gaat:
rechterknie richting borst brengen, rechter sok aantrekken is zeer pijnlijk en onbeholpen
op mijn rug liggen, voeten naast elkaar, knieen gebogen, en dan langzaam knieen naar buiten laten zakken, op een bepaald moment gaat het pijn doen en kan ik het gewicht van mijn been niet eens tegenhouden. Kracht in korte rechter adductor: nog geen kilo :(
sit-ups. ook waar buikspier en/of psoas aan de rechter heup vastzit is het heel pijnlijk. Hoesten en niezen is daar ook heel pijnlijk, en uit bed komen :(

ietsje beter maar nog steeds heel slecht:
zitten op puntje van stoel en foamrol tussen mijn knieen vasthouden en zelfs ietsje kracht zetten. Dat doe je met je lange adductors en dat gaat redelijk nu
verder ga ik nog geen beenoefeningen doen

Upper:
rotator cuff met rode+groene elastic band
int rotatie 2 x 18L + 18R
ext rotatie 2 x 16L + 16R
backward pull 2 x 14L + 14R
dislocations 3 x 12x

standing side raises 2x9 kg
8-8-8-8x

standing rear raises 2x8 kg
8-8-8-8x

bench: liggen op bench met aan weerszijden een knie gaat nog niet, maar op de grond wel, beetje gedoe met die gare buikspieren om de gewichten op te tillen, maar OK
ground chest press 2x13 kg
15-15-15-15x
geen fijne oefening. als je je schouderbladen intrekt zoals het hoort, ligt je halve gewicht alleen op die schouderbladen op de grond. niet comfortabel....

overhead press 2x13 kg
10-10-10x
bij deze oefening ging het stabiliseren van de heup (anti doorzakken) nog niet zo lekker. gestopt na 3 sets

Opm:
al met al niet tevreden, niet ontevreden, al is de terugval natuurlijk enorm. Ook bij upper body.

Het feit dat je weer traint is eigenlijk het belangrijkst, Neet. Netjes man! :)

toch maar weer wat proberen, respect hoor
wees nou wel een klein beetje voorzichtig/verstandig met trainen.

Terug
Naar boven