XXL Nutrition

Diverse trainingen

Voorzichtig weer opgepakt he! Dat doe je goed!
Hou jezelf goed in de gaten dat je het nu niet forceert.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.182
Kijk..je bent al weer bezig
Gewoon doen wat je wel kan
Tja en waarom het er in schiet? Shit happens
Had zelf spit door oppakken van een tegel van 4 kg. Tja gewoon net iets fout gedraaid. En jij mischien net ff meer kracht op 1 been gezet. Maar je klimt weer uit het dal

Goed bezig Reneetje, zolang je maar naar het gefluister van je lijf luistert. :cool:

Weer bezig, goed man!

• #4.186
Herstel training 2 do 75 min
Gewicht gemiddeld 75.4 deze week, vorige week 74.9. Stijging valt nog mee gezien ik nu stil zit. Eet ook minder bij ontbijt en als avond yoghurthapje. Gewoon minder trek.

sit-ups.
Nog steeds te pijnlijk. Wel half crunches gedaan waarbij hoofd en schouders iets
je omhoog komen

adductor isometric pushes.
zitten op puntje van stoel en foamrol tussen mijn knieen vasthouden en zelfs ietsje kracht zetten. Voeten optillen van de grond voor extra uitdaging

one arm bent over rows
4 x (12L + 12R) 16 kg

dumbbell biceps curls (standing)
4 x 8x 13 kg

pull ups
8-7-7-6x BW -> vielen beetje tegen, ook hier heb je blijkbaar abs nodig....

chest dips
4 x 8x BW -> enorme MMC met triceps hier :p

ouderwetse push ups
4 x 12x -> beetje pijnlijk nog aan abs

Rustig aan ouwe!
Wel nice dat je weer bezig bent :)

• #4.189
Ha, thanks. Ik doe mijn best ...
hoe krijg je trouwens MMC met je pecs, want die dingen doen echt wel iets, maar het zijn de triceps die gaan branden.
Leg bijvoorbeeld je linker hand eens op je rechter borst..druk nu eens zoals je altijd bankdrukt met je rechterarm (kan gewoon staand). Veel mensen spannen hierbij niet hun borst hard aan..doe nu eens hetzelfde en span wel je borst..

IMO is de laatste manier the way to go..maar traint het gros op manier 1..

• #4.191
Leg bijvoorbeeld je linker hand eens op je rechter borst..druk nu eens zoals je altijd bankdrukt met je rechterarm (kan gewoon staand). Veel mensen spannen hierbij niet hun borst hard aan..doe nu eens hetzelfde en span wel je borst..

IMO is de laatste manier the way to go..maar traint het gros op manier 1..
Als ik een soort dip beweging doe op 1 stoelleuning voel ik echt wel dat de pecs spannen. Bij een tweehandige dip is dit natuurlijk lastig te voelen :)
En de triceps spannen natuurlijk ook, dus wat zegt dit testje eigenlijk?

Als ik een soort dip beweging doe op 1 stoelleuning voel ik echt wel dat de pecs spannen. Bij een tweehandige dip is dit natuurlijk lastig te voelen :)
En de triceps spannen natuurlijk ook, dus wat zegt dit testje eigenlijk?
Dat je moet leren hoe je bij chest-movements je borst goed aanspant..

Anders vraag je de buurvrouw toch of ze even wil voelen...kan ze gelijk ook even naar je lies kijken. :cool:

Goed plan
Of vragen of ze ook wil dippen en dan voel jij of haar borsten aanspannen

• #4.195
  • #4.198
Da's het probleem niet, het is meer dan Neet ook zelf binnen de kortste keren 100 kg wegen als hij bij de buurvrouw intrekt... en niet van de spieren :D
Er is ook een buurman.... ook een schat van een jongen. En ja, ik denk dat zij wel lekker kookt :D

• #4.200
Vanmorgen bij fysio geweest voor het eerst. Hij heeft in alle richtingen geduwd en gebogen aan been, er moeten toch wel een paar spieren geraakt zijn, meer dan 1 dus. De abs blessure zit ook in de spierlaag, gelukkig geen hernia. En alles wijst er wel op dat dit in de normale tijd voor een spierruptuur van deze omvang moet herstellen, dat is 6-8 wk. De eerste keer lopen, de eerste keer traplopen, etc zit gewoon op die tijdslijn.
Oefeningen meegekregen en volgende week weer een sessie.

O ja. Gisteren (en vandaag weer) een klein stukje gefietst naar de stad. Ben ik wel heel blij mee :)

Terug
Naar boven