Fitness Seller

Diverse trainingen

Don't worry.... na overnacht vasten ga je dus al in enige mate ketonen aanmaken en lekker op vetverbranding draaien, 's middags/avonds kan je dus prima koolhydraatjes eten voor je krachttraining. Misschien ga ik iets IF achtigs doen. Volledige ketose is onnodig.
Ga voor leangains, voor mij supereffectief IF programma. 16 uur vasten, 8 uur eten.

Maar nu weten we nog niet of ketonen een rol van belang spelen bij cardio. Aan de ene kant lijkt het lichaam niet makkelijk over te schakelen op ketonen, maar misschien komt dat doordat er nu eenmaal tijd nodig is om door je reserves heen te raken. Tijdens (langdurige) cardio gaat dat wellicht sneller?

Maar nu weten we nog niet of ketonen een rol van belang spelen bij cardio. Aan de ene kant lijkt het lichaam niet makkelijk over te schakelen op ketonen, maar misschien komt dat doordat er nu eenmaal tijd nodig is om door je reserves heen te raken. Tijdens (langdurige) cardio gaat dat wellicht sneller?
Daarnaast is elk lichaam ook weer anders.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.048
Mjja, dat weten we nog niet. Wel gevonden dat skeletspieren redelijk efficient ketonen kunnen gebruiken, maar ik heb geen idee of dat voldoende is om lang en hard te cardioen.

Daarnaast is elk lichaam ook weer anders.

Welnee, ze zijn meer hetzelfde dan verschillend. De verschillen zitten volgens mij meer in de kop.
Natuurlijk zijn we in potentie redelijk gelijk, maar je kan wel degelijk je metabolisme trainen om vrijwel uitsluitend op suikers te draaien (diabetes-2).

• #5.049
PR week dag 2

Gewicht deze week: 77.8. Blijft nagenoeg constant de laatste tijd (vorige week -0.1 kg,
nu weer +0.3 kg).

Warm draaien: goblet squat ATG vasthouden en prying goblets
psoas stretches, lower back stretches

OHP (2 dumbells)
2 x 5x 23.5 kg
1 x 7x 25.5 kg -> VPR! met 1 rep verbeterd

Bulgarian Split Squat
3 x (8L+8R) 30.5 kg

pronated grip pull-ups:
8-8-8-8x

Leg raises from dip (iets hoger dan horizontaal)
4 x 10x

Rear side raises
2 x 6x 11 kg -> shit dat was zwaar..... bleek geen 9 maar 11 kg te zijn, en 6 lelijke reps....
2 x 8x 9 kg -> dit ging netter :)

Opm: 65 min
De laatste 2 (leg raise en rear raise) als superset gedaan. Ik had per ongeluk 11 kg dumbells,
en gisteren dus ook :o Vandaag dat het zo zwaar voelde aan mijn schouders. Maar even
gecorrigeerd nog. Misschien is 8 x 11 kg wel het zwaarste ooit.

Goeie OHP, volgende keer de dumbbells beter wegen of lezen. ;)

Prima OHP's Neet!!:thumbs: Die legraises zijn ook niet mis!:D

Ghehe, fijn zo'n verwisseling, je kunt dus meer aan dan je zelf denkt ;)

• #5.053
  • #5.054
Ik heb besloten om de rug maar even rust te gunnen. Geen PR poging voor DL en squat voorlopig. Moet snel een nieuw programma bedenken.

Vanmiddag voor het eerst in 6 weken weer hard gelopen, ik had dikke poten en een verzuurde rug. Moest 4x een stukje wandelen. Dit gaan we weer opbouwen.

Cardio 340 kC (90 kC fietsen en 250 kC voor 3.5 km rustig hardlopen)

Voor heel februari 14309 kC. Dat is precies normaal, dus de HF training heeft precies gecompenseerd dat ik deze maand niet heb hard gelopen, dat was ook de bedoeling.

Verstandige beslissing!

On to the next step. Baysaian Bodybuilding.. Toch?

Wijsheid komt met de jaren he. ;)
Goed besluit om de rug even rust te gunnen. Beter voorkomen dan genezen!

toch weer n paar leuke PR's gezet
over 2mnd nog eens?

Om eerlijk te zijn vind ik het niets voor jou! Maar aan de andere kant.. Je hebt ons eerder verrast :o.

• #5.060
Vrije training 65 min

Stretch
front raise squats, glute strech, baby makers, onderrug stretch

DB Overhead ATG squats 2 DB
3 x 8x 9 kg

Front raises - 2 DB hammer grip
4 x 6x 9 kg

Front squats ATG - EZ bar
1 x 6x 30.5 kg
3 x 8x 30.5 kg -> heel laag gewicht, maar wel diep

Dubbelhandige Pullover 1 DB
(liggend op bankje)
4 x 8x 28 kg

DB One arm rows
3 x (12L + 12R) 28 kg

AB-wheel rolls
niet gedaan

Opm:
de squats met heel weinig gewicht gedaan, de overhead sq waren een beetje
pijnlijk voor onderrug, de fronts gingen behoorlijk goed (misschien beter opgewarmd)
pullovers had ik lang niet gedaan, flinke stretch voor lage traps (gek genoeg)!
One arm rows waren zwaar, moest flink pauze nemen voor 3e sets
AB wheels waren nog geen goed idee voor de lage rug

Terug
Naar boven