Fitness Seller

Diverse trainingen

Ik had nog nooit van staggered sets gehoord. Geeft dit artikel het een beetje goed weer?
Staggered sets zijn bij mij net zoals supersets eigenlijk een methode om effectief met mijn tijd om te gaan. Ik train dan antagonisten, dus bijvoorbeeld een set voor de biceps (curls), even rust (indien staggered) en dan een set voor de triceps (skull crushers). Zo kan de ene spiergroep rusten terwijl de andere wordt getraind en kan ik in minder tijd meer volume en oefeningen pakken.

Staggered sets zijn bij mij net zoals supersets eigenlijk een methode om effectief met mijn tijd om te gaan. Ik train dan antagonisten, dus bijvoorbeeld een set voor de biceps (curls), even rust (indien staggered) en dan een set voor de triceps (skull crushers). Zo kan de ene spiergroep rusten terwijl de andere wordt getraind en kan ik in minder tijd meer volume en oefeningen pakken.
Antoginsten op die manier trainen is toch gewoon superset? Wat ik van staggerd begrijp is dat je juist iets heel anders tussendoor traint..

Zoals in het voorbeeld squats en onderarmen of borst en kuiten..

Antoginsten op die manier trainen is toch gewoon superset? Wat ik van staggerd begrijp is dat je juist iets heel anders tussendoor traint..

Zoals in het voorbeeld squats en onderarmen of borst en kuiten..
Ik weet niet de preciese definities. Ik zie staggered als opeenvolgende sets van oefeningen met rust er tussen en supersets als direct opvolgend.

Trainingen zien er goed uit hoor Neet.
:thumb:

het is weer een heel andere manier van trainen geworden neet, het gaat in ieder geval niet saai worden zo
lijkt me wel pittig om alles in suppersets te doen

Leuk nieuw schema Neet! Zo te lezen gelijk een dosis cardio erbij omdat je je volgens mij flink afbeult :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.547
het is weer een heel andere manier van trainen geworden neet, het gaat in ieder geval niet saai worden zo
lijkt me wel pittig om alles in suppersets te doen
Ik gooi het graag om, na zoveel tijd. Dat heeft zeker nadelen, maar houdt het ook leuk :)

Leuk nieuw schema Neet! Zo te lezen gelijk een dosis cardio erbij omdat je je volgens mij flink afbeult :D
Ja die benendag is wel een stuk heavier dan de twee UB dagen....

• #5.548
Omdat ik van de 3 dagen in week 0 allemaal wel spierpijn had, en ik volgende week weer op vakantie ga. Doe ik het schema van afgelopen week gewoon nog een keer, en na de vakantie ga ik dan met het roulerende schema voor week 1-3 beginnen. Blijkbaar was dit uitdagend genoeg voor mijn huidige sjeep.

• #5.549
Front to Back
week 0 dag 1 (opnieuw)
65 min.
1 - 3 x (One arm row ss bench press)
2 - 3 x (EZ bar curls ss. dips)
3 - 3 x (Flyes ss. rear delt raises)

1
Bent over one arm row G: 8x 36 kg -> 2 kg extra
Bench press G: 7x 73 kg;
8 reps was net te veel bij de bench

2
EZ bar curls G: 8x 34.5 kg;
Dips G: 8x BW+10 kg;

3
Flyes G: 8x 16 kg;
Rear delts G: 8x 9 kg -> 1 kg extra

Opm.
Dit was nog steeds zwaar. En massieve spierpijn van de leg training van zaterdag: vooral kuiten, billen en hams.
Rows en rear delts nu wel met iets meer gewicht dan vorige week.

Pittig hoor Neet! Goed gewerkt! :D

zeker pittig, goeie rows ouwe :thumbup:

• #5.552
:D ziet er goed uit hoor!

• #5.558
Terug
Naar boven