AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

Nog even samenvatting van 7 weken cutten, ik heb alleen de laatste 2 dagen de calorieen niet meer getracked.

IF-week0-7.png

In totaal zijn er 5.6 kg afgegaan, en dat is dus een stuk meer dan op grond van de berekeningen (rode lijn). Het zou kunnen dat mijn basismetabolisme een stukje hoger is dan een paar jaar terug omdat ik toch weer een beetje sterker en gespierder ben.
Buik omtrek terug van 84.5 naar een ronde 80 cm. Vetpercentage van 15.3 naar 11.5. En vetvrije massa van 65.8 naar 64.2 kg. Hopelijk is dat voor het grootste deel water en glycogeen. Ik heb behoorlijk veel eiwit gegeten (voor mijn doen) mikte op minimaal 120 g per dag, waarvan het grootste deel hoogwaardige als vlees en zuivel. Ik ben ook weinig kracht verloren in de cut dus dat heeft wel gewerkt. Ben al met al wel tevreden.
Dit had ik nog niet gezien..of althans overheen gelezen. Maar zijn mooie resultaten hoor! Moet je eens voorstellen hoe je buikomtrek was geweest als je die zuivel eruit gegooid had...:trollface:

Ook goed te lezen dat IF je zo goed is bevallen!

Ja, daar moet ik ook wel iets over zeggen. IF is me zeker goed bevallen. Het vasten in de morgen en alleen drinken (koffie :o ) is heel goed vol te houden, en daarna krijg je minstens 2 fatsoenlijke maatijden. Ik ben er echter nog steeds van overtuigd dat een calorie een calorie is, of je die nu in de ochtend of in de avond inneemt.
Voor mensen die hun calorieen niet precies tellen en het overlaten aan hun hongergevoel wanneer en hoeveel ze de volgende keer gaan eten, maakt IF wel uit, omdat je hongergevoel lager is bij IF. Dat is mijn gedachte.

Precies mijn conclusie destijds.

Ja het cutten was zeker stressvol, daarnaast heb ik sinds een maand of 2 erg veel last 's nachts van luidruchtige onderburen, slaap met oordopjes en wil nu verhuizen, en de mislukte release gevolgd door urineweg ontsteking was even de druppel.
IMG_0367.JPG

Ik heb behoorlijk veel eiwit gegeten (voor mijn doen) mikte op minimaal 120 g per dag, waarvan het grootste deel hoogwaardige als vlees en zuivel. Ik ben ook weinig kracht verloren in de cut dus dat heeft wel gewerkt. Ben al met al wel tevreden.

Ha. Toch een mooi 'statement' tegenover de lui die er heilig van overtuigd zijn dat je 2-2.5 g eiwit per kg lichaamsgewicht nodig hebt, omdat anders al je spiermassa als sneeuw voor de zon verdwijnt :P!

Over zon gesproken.. Ik ben jaloers @neet61 ! Lekker vakantie vieren :thumb:

Inname van die hoeveelheid (2-2,5 gr/kg VVM) heeft niet te maken met vasthouden van spiermassa, maar met opbouw van spiermassa.

Daarnaast zal 'vriend' neet zo'n 60 kg VVM hebben dus zit ie met 120 gram eiwit altijd nog op 2 gr/kg VVM ;)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.506
Dit had ik nog niet gezien..of althans overheen gelezen. Maar zijn mooie resultaten hoor! Moet je eens voorstellen hoe je buikomtrek was geweest als je die zuivel eruit gegooid had...:trollface:

Ook goed te lezen dat IF je zo goed is bevallen!
Thanks. We gaan geen bro-science over zuivel roepen, he :P
Precies mijn conclusie destijds.
:thumb:
Ha. Toch een mooi 'statement' tegenover de lui die er heilig van overtuigd zijn dat je 2-2.5 g eiwit per kg lichaamsgewicht nodig hebt, omdat anders al je spiermassa als sneeuw voor de zon verdwijnt :P!

Over zon gesproken.. Ik ben jaloers @neet61 ! Lekker vakantie vieren :thumb:
Science tegenover bro-science.... :P

Inmiddels zijn we weer terug, heerlijk weekje gehad. En de antibiotica werkten zo goed dat ik na 3-4 dagen compleet klachtenvrij was.
Helaas waren de laatste 2 dagen in Sevilla de enige plaats waar het pet-weer was in Europa, maar verder prima :thumb:

Welkom terug!
Ach.... 2 dagen pet weer ... wel jammer van Sevilla. Is een mooie stad.
Maar verder denk ik wel vermaakt en van de tapas genoten?

• #5.508
Welkom terug!
Ach.... 2 dagen pet weer ... wel jammer van Sevilla. Is een mooie stad.
Maar verder denk ik wel vermaakt en van de tapas genoten?
Zeker wel vermaakt. En die tapas, dat kunnen wij toch niet in NL met zo'n variatie en van zo'n hoog niveau.
Wel weer 1.5 kg aangekomen, dus de komende tijd maar 2 puntjes op de i zetten :)

Tapas is zo anders als je de échte hebt! :D zoveel variatie en zoveel smakelijker!
en die 1,5 kg... die is zo weer weg. Beetje normaal eten weer en wat trainen en hoppa.. die vliegen er weer af!

• #5.510
Ik ga op werkdagen weer IF doen (ontbijt overslaan) en cardio in de vorm van fietsen of rustig hardlopen in de morgen als het past.
Schema een Front to Back ofwel tegengestelde oefeningen in supersets. Dus vaak een push en daarna een pull van hetzelfde lichaamsdeel.

Het voordeel van het in supersets trainen van tegengestelde spiergroepen is, dat je bij de tweede oefening sterker bent. Iets met pre-stretch van antagonisten.
Deze trainingsmethode staat haaks op het bekende push-pull systeem, waarbij je alle trek- cq drukoefeningen op dezelfde dag traint.

Bekende front-to-back oefeningen zijn:

• Barbell row en bankdrukken
• Lat pulldown en front press
• Barbell curl en dippen
• Back extension en verzwaarde crunch
• Leg curl en leg extension

Rep-range:
non-linear periodisation werkt het best, voorbeeld

week 1: 3-4 sets 12-15 RM (pomp P) of 12-15x @ 60-70%
week 2: 3-4 sets 4-5 RM (kracht K) of 3-5x @ 85-88%
week 3: 3-4 sets 8-10 RM (groei G) of 8-10x @ 75-78%

Elke week krachttrainen met andere gewichten werkt het snelste

week 0 alles rustig aan, alle supersets: G

daarna gaan we rouleren:
week 1: superset 1: P, ss 2 K, ss 3 G
week 2: superset 1: K, ss 2 G, ss 3 P
week 3: superset 1: G, ss 2 P, ss 3 K

• #5.512
Beetje Marvinnen-light toch? Het viel vanmorgen na het WC bezoek toch wel mee, slechts 73.2, dus 0.7 kg erbij in de vakantie, da's niks :)
Ik trek bij deze mijn trotsheid in!:sad:

In een week moet je makkelijk 5kg kunnen aan komen..:rolleyes:

• #5.514
:(

Goed dat je lekker hebt genoten van je vakantie en fijn dat je klachten ook weer foetsie zijn! Welcome back! :D

Ik ga op werkdagen weer IF doen (ontbijt overslaan) en cardio in de vorm van fietsen of rustig hardlopen in de morgen als het past.
Hey! Fasted cardio! Misschien heeft @Skatermarvin zijn trots zijn alweer ingetrokken, maar nu ben ik wel weer trots. :D

Lekker eten en vakantie vieren moet ook kunnen. Die paar grammen heb je er zo weer af.

Hey! Fasted cardio! Misschien heeft @Skatermarvin zijn trots zijn alweer ingetrokken, maar nu ben ik wel weer trots. :D

Lekker eten en vakantie vieren moet ook kunnen. Die paar grammen heb je er zo weer af.
Dat laatste denk ik ook altijd als ik op vakantie ga...dan kom ik meestal 6kg zwaarder terug..

Maar goed, ga meestal ook wel aardig shredded weg..:o

Op de fasted cardio ben ik ook wel een beetje trots hoor Neet! Ik vind dat 1 van de fijne dingen aan IF...het zorgt er namelijk voor dat je meals groter kunnen zijn en je meer geniet van je ontbijt, want man...wat is het lekker om je vast te doorbreken!:meal:

• #5.520
Goed dat je lekker hebt genoten van je vakantie en fijn dat je klachten ook weer foetsie zijn! Welcome back! :D
Weer terug in het gewone leven.... vanavond weer KT.

:thumb:
Gelukkig viel het mee :)
Dat laatste denk ik ook altijd als ik op vakantie ga...dan kom ik meestal 6kg zwaarder terug..

Maar goed, ga meestal ook wel aardig shredded weg..:o

Op de fasted cardio ben ik ook wel een beetje trots hoor Neet! Ik vind dat 1 van de fijne dingen aan IF...het zorgt er namelijk voor dat je meals groter kunnen zijn en je meer geniet van je ontbijt, want man...wat is het lekker om je vast te doorbreken!:meal:

Ik heb niet zo veel gegeten (tapas zijn maar kleine hapjes iedere keer) wel veel alkohol.... dat weer wel :o
Eerste dag IF was wel uit te houden vandaag.... morgen fasted cardio :)

Terug
Naar boven