MuscleMeat

Diverse trainingen

paused SQ goed voor krachtontwikkeling en lift off
Je gaat vanzelf wel 10kg minder pakken
Dat merk je echt na n maandje @Ron501....heftig hoor...

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.742
Bevalt het nog wat, die supersetjes? Ik blijf erbij dat sq/dl supersets een beetje too much zijn :P.

Qua progressie in VVM is het imo ook een kwestie van niet te veel stressen. Lekker plezier hebben in het trainen, luisteren naar je lichaam en niks forceren. Als die squats bijv. echt moeilijk zwaar gaan en niet goed voelen, dan kan je er het beste maar 10 kg afgooien en met juiste techniek weer lekker 'beuken'.Mocht je met lichtere gewichten ook moeite hebben met de techniek, dan zou ik een tijdje paused reps doen :).
Op zich een goed systeem die supersets. Maar de dag van benen is wel erg zwaar, vergeleken met UB dag. In feite zei ik zelf al dat de huidige squats op 'power' dag veel te zwaar zijn, en slecht van techniek. Dus daar kan idd beter wat vanaf.... verder bevalt de combinatie van zware squat en lichte DL en andersom niet eens zo slecht.
paused SQ goed voor krachtontwikkeling en lift off
Je gaat vanzelf wel 10kg minder pakken
Dat merk je echt na n maandje @Ron501....heftig hoor...
Ja, die pauzed squats zijn wel wat om te overwegen....

(paused) Box squats zijn ook super voor liftoff power! Zorge bij mij toentertijd dat zelfs 150kg nog van mijn rug loskwam bij squats.

of geen squats :devilnana:

Ik zou ook paused squats overwegen! Verder weer lekker gebeukt! :D

• #5.748
Ik zal eens een pauzed box squat uitproberen .... met een damesgewichtje :D

Moet je wel je normale stance gebruiken, anders zie ik geen toegevoegde waarde voor de box tov paused.

Ik zal eens een pauzed box squat uitproberen .... met een damesgewichtje :D
Om lift-of te versterken deed ik vaak laag reps bij box squats..doubles of tricples, maar dan wel een setje of 8a10. Op zo weinig reps kun je namelijk goed je gewicht en snelheid (explosief) houden!:D

Moet je wel je normale stance gebruiken, anders zie ik geen toegevoegde waarde voor de box tov paused.
(Paused) box squats voelen wel heel anders aan dan paused squats moet ik zeggen. Bij paused squats heb je nog enigzins de stretch reflex, bij paused box squats is daar helemaal geen sprake meer van. Ik vond ze echt wel pittig.

Doen mensen uberhaupt touch and go op box squats? Misschien om de goede diepte aan te leren?

• #5.753
minstens 70-80% 1RM kun je gewoon opzoeken...anders heeft het geen zin Neet...of langer pauzeren..:p

Om lift-of te versterken deed ik vaak laag reps bij box squats..doubles of tricples, maar dan wel een setje of 8a10. Op zo weinig reps kun je namelijk goed je gewicht en snelheid (explosief) houden!:D

(Paused) box squats voelen wel heel anders aan dan paused squats moet ik zeggen. Bij paused squats heb je nog enigzins de stretch reflex, bij paused box squats is daar helemaal geen sprake meer van. Ik vond ze echt wel pittig.

Doen mensen uberhaupt touch and go op box squats? Misschien om de goede diepte aan te leren?
Ik heb geen goeie box, maar ga eens met de pauzed squats aan de slag. Meteen op 70-80% ga ik nog niet doen, eerst even de techniek aanleren. 80% zou je beste 7RM ooit zijn, en 70% tussen 10-12 reps, mee eens?

Laatst bewerkt:
  • #5.754
Front to back
week 2 dag 3
50 min

week 2+5: superset 1: K (kracht), ss 2: G (groei) , ss 3: P (pomp)

1
3x (Pull up ss. OHP) reps en gewichten hieronder

Pull ups (pronated)
K: 4x 17.5 kg -> lange TUT :)
Dumbbell Overhead Press
K: 4x 24 kg

2
4x (Hyperextensions ss crunches)

Hyperextensions
G: 8x 5 kg @ 1 sec
Frog Crunches
G: 9x 10 kg @ 1 sec
Bovenaan 1 sec vasthouden.... heftagh...

3
3x (Lat raises ss. Chin ups)

Lat raises
P: 14x 8 kg @ 1 sec
Chin ups
P: 12x BW kg

Opm:
Laatste ss was ongegeneerd pompen... :o

In mijn beleving is een box squat per definitie paused. In welke mate je nog stretch reflex ervaart bij (reguliere) paused squats, hangt van de lengte van de pauze af. Maar helemaal hetzelfde wordt het nooit nee.

Ik heb geen goeie box, maar ga eens met de pauzed squats aan de slag. Meteen op 70-80% ga ik nog niet doen, eerst even de techniek aanleren. 80% zou je beste 7RM ooit zijn, en 70% tussen 10-12 reps, mee eens?

Ik ken jouw numbers niet maar hoe het uitpakt voel je al met de WU
Je zet gewoon heel veel spanning op onderrug hammies quads en core...lees spierpijn :p
bekijk maar een paar filmpjes ook hoe breed je gaat staan en zo

• #5.757
Mijn beste squat ooit was 1x5 113kg, dat zou een theoretisch 1RM van 127 kg opleveren. Maar dat was voor mijn adductor blessure en zou ik nu niet meer kunnen of durven.
Desondanks zal de 'groeizone' van de spieren niet erg zijn veranderd sinds die tijd, dus moet je denk ik toch die 70% op dat oude getal baseren => dus 88.9 kg. Daar zou ik dan maximaal 10-12 reps mee moeten kunnen. Van de week deed ik 3 x 8x 88 kg, dat zit in die orde van grootte. Laat ik die pauzed squats dan eens op 78 of 83 kg insteken :)

Mijn beste squat ooit was 1x5 113kg, dat zou een theoretisch 1RM van 127 kg opleveren. Maar dat was voor mijn adductor blessure en zou ik nu niet meer kunnen of durven.
Desondanks zal de 'groeizone' van de spieren niet erg zijn veranderd sinds die tijd, dus moet je denk ik toch die 70% op dat oude getal baseren => dus 88.9 kg. Daar zou ik dan maximaal 10-12 reps mee moeten kunnen. Van de week deed ik 3 x 8x 88 kg, dat zit in die orde van grootte. Laat ik die pauzed squats dan eens op 78 of 83 kg insteken :)

Goeie keuze ..easy does it
(Je had in het verleden toch een liesblessure of vergis ik me met iemand anders?)

• #5.759
Terug
Naar boven