MuscleMeat

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.721
  • #5.725
Cardio:

345 kCal (90) fietsen + (255) hardlopen 3.40 km sprintjes.

Voel de schouders en bovenrug wel van gisteren, en ook zijkant chest (van de flyes) :o Goed bezig geweest.

• #5.726
Ik zou mijn staatje met totaal gewicht en VVM over de jaren nog bijwerken. Grootste verandering dit jaar is de cut van dit voorjaar.
In totaal zijn er 5.6 kg afgegaan. Buik omtrek terug van 84.5 naar een ronde 80 cm. Vetpercentage van 15.3 naar 11.5. En vetvrije
massa van 65.8 naar 64.2 kg. Hopelijk is dat nog voor een deel water en glycogeen, en anders is het jammer. Ik heb behoorlijk veel
eiwit gegeten (voor mijn doen), mikte op minimaal 120 g per dag, waarvan het grootste deel hoogwaardige als vlees en zuivel. Ik
ben ook weinig kracht verloren in de cut dus dat heeft wel gewerkt. De laatste jaren komt er iig geen VVM meer bij, dus al mijn
getrain is nog maar voor een onderhoudsnivo. Oorzaak: niet veel sterker meer worden, einde van natty gains, de leeftijd..... ?

Gewicht_en_VVM_per_kwartaal_6.png

Ik zou mijn staatje met totaal gewicht en VVM over de jaren nog bijwerken. Grootste verandering dit jaar is de cut van dit voorjaar.
In totaal zijn er 5.6 kg afgegaan. Buik omtrek terug van 84.5 naar een ronde 80 cm. Vetpercentage van 15.3 naar 11.5. En vetvrije
massa van 65.8 naar 64.2 kg. Hopelijk is dat nog voor een deel water en glycogeen, en anders is het jammer. Ik heb behoorlijk veel
eiwit gegeten (voor mijn doen), mikte op minimaal 120 g per dag, waarvan het grootste deel hoogwaardige als vlees en zuivel. Ik
ben ook weinig kracht verloren in de cut dus dat heeft wel gewerkt. De laatste jaren komt er iig geen VVM meer bij, dus al mijn
getrain is nog maar voor een onderhoudsnivo. Oorzaak: niet veel sterker meer worden, einde van natty gains, de leeftijd..... ?

Gewicht_en_VVM_per_kwartaal_6.png
IK denk dat mensen onderschatten hoeveel glycogeen/vocht er nog af vliegt tegen het einde van de cut! Dit zal dan behoorlijk schelen in VVM, maar denk niet dat je enorm hebt ingeleverd!

Wie is natty max trouwens? Je zult voor nog wat extra VVM denk alles moeten optimaliseren...voeding, training, slaap en misschien zelfs timing van voeding..

...of...of je bent gewoon oud..:rolleyes:

• #5.728
Het woord natty max zal ik hier ook niet noemen, maar de gains staan nu stil. Het maximum is alleen theoretisch te bereiken als alles perfect zou zijn.
Mijn training is echt niet maximaal (kwa uren en perfecte uitvoering, en thuis gym waar je lang niet alle goeie spullen hebt). Blessure van vorig jaar helpt ook niet (zit nog steeds niet op squats van wat het was), suboptimale voeding, slaap en leeftijd speelt zeker mee. Kortom als je niet voortdurend sterker wordt dan de maanden daarvoor, zal ook je VVM toename stilstaan. Dat is alleen maar logisch.

Het woord natty max zal ik hier ook niet noemen, maar de gains staan nu stil. Het maximum is alleen theoretisch te bereiken als alles perfect zou zijn.
Mijn training is echt niet maximaal (kwa uren en perfecte uitvoering, en thuis gym waar je lang niet alle goeie spullen hebt). Blessure van vorig jaar helpt ook niet (zit nog steeds niet op squats van wat het was), suboptimale voeding, slaap en leeftijd speelt zeker mee. Kortom als je niet voortdurend sterker wordt dan de maanden daarvoor, zal ook je VVM toename stilstaan. Dat is alleen maar logisch.
Jij zit (net als ik ben ik bang) al tegen je natty grens aan in ogenschouw nemende de tijd en effort die je er in kunt steken. Ik kan in ieder geval niet nog meer investeren want dan gaat het in het extreme en kost het me teveel tijd die ik dan niet in mijn andere hobbies of mijn kids kan steken, ook dat is dan in mijn opinie een natty grens.
Tijd voor AAS, dan hoef ik niet meer te trainen en kan ik vreten wat ik wil. ;)

Jij zit (net als ik ben ik bang) al tegen je natty grens aan in ogenschouw nemende de tijd en effort die je er in kunt steken. Ik kan in ieder geval niet nog meer investeren want dan gaat het in het extreme en kost het me teveel tijd die ik dan niet in mijn andere hobbies of mijn kids kan steken, ook dat is dan in mijn opinie een natty grens.

:hahaha:

Of SARMs? :eyebrow:

I see what you did there..

• #5.734
Dat idd, of tevreden zijn met de shape die tot nu toe bereikt is, en dat vasthouden.

Als je gelooft in wat je zegd dan is dat je "natty muscle max".
Ik geloof niet in een max. Ik ga voorbij de max. Mijn eiwit innamen is tussen de 2,5-4,5 per kg gewicht.
4,5 in de opbouw en 2,5 in de laatste weken van mijn prep.
Voor de rest gewoon keihard trainen. Zwaar en oldschool.

Ik geloof niet in een max. Ik ga voorbij de max. Mijn eiwit innamen is tussen de 2,5-4,5 per kg gewicht.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het niet probeer. Er zit nog wel wat groei in hoor.

• #5.738
Front to back
week 2 dag 2
80 min

week 2+5: superset 1: G (groei), ss 2 P (pomp)

warmdraaien squats
6x 68 kg
6x 78 kg

1
3x (Back squats ss. SLDL)

Back Squat
G: 8x 88 kg
Dumbbell Single Leg DLDL
G: 8x 18 kg

2
3x (DL ss. Goblet sq)

Deadlift
P: 12x 83 kg
Goblet squat
P: 12x 36 kg

3
3x (Standing Calf raises)

Standing One Leg Calf raises
G: 18xL + 18xR BW+30 kg

Opm:
de eerste superset was al zweten, de 2e nog erger ... :o
benen pompen is best pittig.

Voorbij een max kan je natuurlijk niet, maar voorlopig zie jij dus nog geen grenzen. :thumbs: Zo hard wil ik er niet voor gaan ... :o

....Voorbij een max kan je natuurlijk niet, maar voorlopig zie jij dus nog geen grenzen. :thumbs: Zo hard wil ik er niet voor gaan ... :o
Natuurlijk zijn er grenzen. :treuren:
Maar ik wil er niet aan toegeven. Dus ram ik door. Ik groei nog steeds. Ander voedingsschema en meer afgestemd op mijn bloedgroep.
Ik geloof niet in bloedgroep voeding maar de verandering geeft me weer groei.

Bevalt het nog wat, die supersetjes? Ik blijf erbij dat sq/dl supersets een beetje too much zijn :P.

Qua progressie in VVM is het imo ook een kwestie van niet te veel stressen. Lekker plezier hebben in het trainen, luisteren naar je lichaam en niks forceren. Als die squats bijv. echt moeilijk zwaar gaan en niet goed voelen, dan kan je er het beste maar 10 kg afgooien en met juiste techniek weer lekker 'beuken'.Mocht je met lichtere gewichten ook moeite hebben met de techniek, dan zou ik een tijdje paused reps doen :).

Terug
Naar boven