XXL Nutrition

Diverse trainingen

wel een petje op...voor de zonnesteek...haha

het was er in ieder geval lekker weer voor :zweet:

Vandaag na werktijd weer sprintjes gelopen, iedere keer 60 stappen wandelen - 60 joggen - 60 sprinten.
Mooi te zien op het blauwe grafiekje, top lag op 19.8 km/u bij de sprintjes :fire:

lunetten_sprintjes_21jun.png
:hedbang:

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.784
Sow, jij kan flink sprinten Neet! :D

Aan het trainen voor een winkeldiefstal? :D

Dan mag de sprint nog wel wat sneller. De politie heeft tegenwoordig auto's.

• #5.790
Tjonge... wat een humor weer :D

Tjonge... wat een humor weer :D
Met het sprinten meer op de voorvoet afzetten en je armen gebruiken, dan krijg je nog veel meer snelheid Neet. Mijn top ligt op 30km per uur (voor een afstand van 50 meter). Gemeten met een elektrische fiets die naast me reed dus hoe precies dat is...

• #5.792
Met het sprinten meer op de voorvoet afzetten en je armen gebruiken, dan krijg je nog veel meer snelheid Neet. Mijn top ligt op 30km per uur (voor een afstand van 50 meter). Gemeten met een elektrische fiets die naast me reed dus hoe precies dat is...
20 km/u is trouwens wat marathonlopers 2h10 min volhouden he? Om alles in perspectief te zetten :o
Ik loop trouwens al aardig op mijn voorvoet, armen weet ik niet zo goed....

• #5.793
Front to back
week 3 dag 3
55 min

week 3+6: superset 1: G(roei), ss 2: P(omp), ss 3: K(racht)

1
3x (Pull up ss. OHP)

Pull ups (pronated)
G: 9x BW -> 1 rep erbij
Dumbbell Overhead Press
G: 8x 20 kg

2
3x (Hyperextensions ss crunches)

Hyperextensions
P: 14x BW @ 1s
Bicyle Crunches
P: 28x :fire:
pfff... lang geen oblique dingetjes meer gedaan :(

3
3x (Lat raises ss. Chin ups)

Lat raises
K: 5x 12 kg @ 1s
Chin ups
K: 4x BW+22.5 kg

Opm:
Gelukkig een stuk afgekoeld, ook binnen :)
4x4 BW+22.5 kg chinups waren een oud PR uit 2015, en dit trok ik zo weg :)
natuurlijk zit er wel een lange pauze tussen bij staggered sets....

20 km/u is trouwens wat marathonlopers 2h10 min volhouden he? Om alles in perspectief te zetten :o
Ik loop trouwens al aardig op mijn voorvoet, armen weet ik niet zo goed....
Marathonlopers zijn heel erg goed in het volhouden van een echt hoge snelheid maar ze leggen het op de korte afstand echt af tegen een sprinter. Die heeft gewoon veel meer kracht. Je hele lichaam kun je gebruiken voor de sprint. Kijk maar eens naar het lichaam van een sprinter.
Je armen kunnen flink wat momentum maken, zwaaien dus met die vlerken, scheelt al gauw een km of 5 per uur aan snelheid. train je ook je schouders gelijk tijdens het sprinten. :)

Marathonlopers zijn heel erg goed in het volhouden van een echt hoge snelheid maar ze leggen het op de korte afstand echt af tegen een sprinter. Die heeft gewoon veel meer kracht. Je hele lichaam kun je gebruiken voor de sprint. Kijk maar eens naar het lichaam van een sprinter.
Je armen kunnen flink wat momentum maken, zwaaien dus met die vlerken, scheelt al gauw een km of 5 per uur aan snelheid. train je ook je schouders gelijk tijdens het sprinten. :)
Een sprinter ziet er veel beter uit dan die anorexia marathon mannetjes ;)

• #5.796

Een sprinter ziet er veel beter uit dan die anorexia marathon mannetjes ;)
De reden dat ik een jaar of 2 geleden ook ben afgestapt van duurlopen naar intervallen/sprints is ook omdat mijn benen niet echt wilden groeien (helaas nog steeds niet...). Naar mijn idee zijn het tegenstrijdige krachten op de benen, duurtrainen en hypertrofie trainen. Sprinters doen veel krachttraining en inderdaad de lichamen van sprinters zijn vaak erg krachtig en gespierd gebouwd.

• #5.798
Veel van die mannetjes kampen ook met een testosteron tekort door het vele hardlopen. Ken er wel een paar.
Een evolutionaire aanpassing: bij extreem calorieen tekort stopt de voortplanting, dat is ook bij mensen nog zo.
Nog meer bij vrouwtjes trouwens.... :)

Hoe zwaar zou de zwaarste mens die ooit een marathon heeft uitgelopen (echt gerend, en aan een stuk, desnoods binnen een 5/6 uur) wegen?

• #5.800
Hoe zwaar zou de zwaarste mens die ooit een marathon heeft uitgelopen (echt gerend, en aan een stuk, desnoods binnen een 5/6 uur) wegen?
Er was vroeger een Portugese loper, Salazar, die echt zwaar was vergeleken met anderen. Maar bij de mensen die het echt zwaar hebben, vlak voor de bezemwagen dus, hebben natuurlijk best zware jongens gezeten.

Ed. Salazar was van Cuba en woog maar 64 kg, ik denk dat ik een ander in gedachte had... :o

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven