Fitness Seller

Diverse trainingen

front-squat-vs-high-bar-vs-low-bar.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.822
OK dan.... dat komt niet overeen met mijn gevoel though. Dus de rug is wel het meest rechtop bij FSQ, maar de schenen het minst.
Ben nog niet 100% overtuigd (erg eigenwijs :o ....)

• #5.823
Daar gaat het om een high-bar squat tov front squat.
Verdiep je anders eens wat meer in de vergelijking tussen low-bar en high-bar/front-squat :).

• #5.825
Daar gaat het om een high-bar squat tov front squat.
Verdiep je anders eens wat meer in de vergelijking tussen low-bar en high-bar/front-squat :).

Er is hier zwz niet veel onderzoek naar gedaan, ik vond 3 bruikbare. Voor mij speelt het niet, want ik doe toch high-bar BSQ en de enkel mobiliteit is wel goed.

Minder forward angle in de front squat (minder dorsiflexion)
www.strengthcoach.com/Front2.pdf

Meer forward angle in de front squat (meer dorsiflexion)

The Basics of the Barbell Front Squat

clok.uclan.ac.uk/12592/1/Sinclair.pdf (Miniem verschil < 1 gr)

En dan hangt het ook nog eens af aan de lichaamsbouw en squatstijl.. ach weet je wat, ik probeer ze weer een keer deze week en laat je mijn bevindingen wel even weten :thumb:

• #5.827
En dan hangt het ook nog eens af aan de lichaamsbouw en squatstijl.. ach weet je wat, ik probeer ze weer een keer deze week en laat je mijn bevindingen wel even weten :thumb:
Precies, eea hangt af van de individuele lichaamsbouw, en wat je gewend bent te doen....

• #5.828
Cardio 780 kCal. Vandaag alleen fietsen en sprintjes hardlopen. Ik vond mezelf nog niet helemaal hersteld van de vorige keren KT.
Misschien morgen (hoewel ik dan tot laat moet werken...).

• #5.832
780 kcal cardio doe ik nog niet in een jaar, dus nee :D Maar vaak kun je je niet toppie voelen, maar toch prima liften. Andersom is veel zeldzamer.
Dat is waar. Als je jezelf een schop onder de kont weet te geven, valt het vaak nog mee....

• #5.833
Front to back
week 4 dag 2
75 min

week 1+4+7: superset 1: P, ss 2: K, s 3: G

lunge stretches en zittende stretches voor de onderrug

1
3x (Back squats ss. SLDL)

Back Squat
P: 14x 68 kg
Dumbbell Single Leg DLDL
P: 14x 15 kg -> 2 reps extra

2
warm draaien:
3x 88 kg DL
3x 108 kg DL

3x (Clean DL ss. Goblet sq)

Clean Deadlift
K: 4x 113 kg
Goblet squat
P: 12x 36 kg

3
3x (Standing Calf raises)

Standing One Leg Calf raises
G: 19x BW+30 kg -> 1 rep erbij

Opm:
3 weken terug was ik kapot bij deze dag, nu gewoon behoorlijk moe :o
Ook 10 min sneller nu, het is ook wel 10 gr koeler....

Laatst bewerkt:
  • #5.834
Nog even 2 shape plaatjes van vandaag, helaas totaal aardappel kwaliteit weer. Sorry about that :o

zittend-28jun2017.jpg staand28jun2017.jpg

10 graden kouder en 10 min sneller..... zal wat worden in de winter :D
Lekker getraind René en nice pica's! Ziet er goed uit! :thumb:
ook op aardappelkwaliteit pica's! ;)

Dat gaat prima zo @neet61 !
Zeg is was een beetje door @Starx6673 zijn log aan het lezen, en is die programmering van Brian Alsruhe ook niet iets voor jou?!

• #5.837
Zeg is was een beetje door @Starx6673 zijn log aan het lezen, en is die programmering van Brian Alsruhe ook niet iets voor jou?!
Absoluut. Ik lees die log ook met veel interesse. De veelheid en variatie aan assistance maakt het ook leuk om te doen volgens mij.
Ik wil overigens ook deze DUP/front-to-back wel zijn kans geven.Dus wellicht iets voor daarna?

Ziet er goed uit kerel! Midsectie vind ik wel mooi hoor. :)

Nog even 2 shape plaatjes van vandaag, helaas totaal aardappel kwaliteit weer. Sorry about that :o
Nette shape hoor, lekkere vent!

Absoluut. Ik lees die log ook met veel interesse. De veelheid en variatie aan assistance maakt het ook leuk om te doen volgens mij.
Ik wil overigens ook deze DUP/front-to-back wel zijn kans geven.Dus wellicht iets voor daarna?
Ja, denk inderdaad ook dat het wel wat voor jou is. De giantsets zijn even wennen, maar ze werken gewoon. Ik doe nu eerst 3 maanden het linear program, daarna ga ik eens zijn programma met rotating percentages proberen of misschien zelfs conjugate.

• #5.840
Nette shape hoor, lekkere vent!

Ja, denk inderdaad ook dat het wel wat voor jou is. De giantsets zijn even wennen, maar ze werken gewoon. Ik doe nu eerst 3 maanden het linear program, daarna ga ik eens zijn programma met rotating percentages proberen of misschien zelfs conjugate.

En rotating percentages is een soort DUP neem ik aan? Ik blijf je volgen hoor :)

Terug
Naar boven