Fitness Seller

Diverse trainingen

Hahah... lekker waggelend het weekend in toch? :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.383
Calisthenics. Week 4 dag 1
za: rug + borst + armen 100 min.

pronated grip pull-ups:
4 x 8x -> 4 x 1 rep erbij

neutral grip pull-ups:
7-7-6-6x BW+7.5 kg -> 2.5 kg erbij, 2 reps minder

Reverse hyper extensions (new)
2 x 8x straddled legs, 2 x 8x straight legs

inverted (pronate) rows ss inclined wide (chest) dips:
4 x (rows: 14x BW ss dips: 12x BW) -> hele ronde extra gedaan (4 ipv 3)
ik zat wel op punt van falen bij 4e keer 12 dips

tucked lever rows (nieuw)
3 x 5x
straddled pull ups to lever (nieuw)
FitnessFAQs

decline wide pushups (benen op bankje):
3 x 8x

hanging full leg raises (voeten tegen bar):
2 x 8x -> 2 x 1 rep erbij

Opm: ik vind de reverse hyperextensions helemaal niet zwaar, blijkbaar
zijn mijn erectors en glutes niet te slecht....
tucked lever rows zijn wel zwaar voor de rhomboids en mid traps
pull ups to lever gaan nog niet erg strak :o
Aan het eind was de bovenrug wel gaar ...

lichaamsbeheersing Neet
ik heb ff gegoogled pfff...Netjes hoor :thumbs:

Stuiter je ook wel eens op je bek...oops :p

• #6.385
lichaamsbeheersing Neet
ik heb ff gegoogled pfff...Netjes hoor :thumbs:

Stuiter je ook wel eens op je bek...oops :p
Ha ha, ja hoor. Bij de laatste handstand in de serie waren bij schouders zo moe dat ik er door heen zakte en een noodlanding op de grond maakte :D
Ik zit me wel af te vragen of ik hier verder mee moet. De scapula pushup is eigenlijk een gedeeltelijke ROM van de handstand pushup. Die kan je pas maken als je een OHP met minstens lichaamsgewicht kan, en daar zit ik eigenlijk nog zover vanaf dat de HSPU er voorlopig ook niet inzit.....

• #6.386
Calisthenics. Week 4 dag 2

ma: benen + buik + biceps 85 min
Deep squat jumps:
18-18-18x -> deze blijven t*fus zwaar ...

Swiss ball hamstring bridge:
4 x 11x @2 sec

Full pistol squats:
3x (6L + 6R) totaal 30 met 5 kg schijf voor me -> 3 x 2 reps extra

Quad stretches
2 x 35 sec L+R

Hip flexor stretch:
2 x 35 sec L+R

EZ Bar Front squats
4 x 8x 72.5 kg

Slow sissy squats:
20-20x @2 sec BW + 5 kg

4 x (12x rows ss. 12x AB wheel) supersets:
Inverted supinated rows to face met bar
12x
AB-wheel roll-outs
12x -> 4 x 1 rep extra

Opm:
ging wel lekker, paar reps erbij hier en daar

Mooi werk weer!
Toch begrijp ik dat gedoe alvorens de front squats niet hoor.. Waarom zou je daar opeens statische stretches doen? :thinking:

• #6.388
Mooi werk weer!
Toch begrijp ik dat gedoe alvorens de front squats niet hoor.. Waarom zou je daar opeens statische stretches doen? :thinking:
Niet goed?
Ik merk dat vooral de quads behoorlijk strak staan na die squat jumps en pistols. Hoe moet je dan iets soepeler de FSQ beginnen?

Niet goed?
Ik merk dat vooral de quads behoorlijk strak staan na die squat jumps en pistols. Hoe moet je dan iets soepeler de FSQ beginnen?

Als dat het geval is, kan je de oefeningen maar beter droppen denk ik. Anders ga je er op een gegeven moment last van krijgen waarschijnlijk!
Statisch stretchen zou gewoon echt niet nodig moeten zijn en tijdens een training kan het je zelfs tegenwerken.

• #6.390
Ik wil de oefeningen niet droppen, misschien iets schuiven in de volgorde dan.

Ha ha, ja hoor. Bij de laatste handstand in de serie waren bij schouders zo moe dat ik er door heen zakte en een noodlanding op de grond maakte :D
Ik zit me wel af te vragen of ik hier verder mee moet. De scapula pushup is eigenlijk een gedeeltelijke ROM van de handstand pushup. Die kan je pas maken als je een OHP met minstens lichaamsgewicht kan, en daar zit ik eigenlijk nog zover vanaf dat de HSPU er voorlopig ook niet inzit.....

Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg: filmpje! :D

Als dat het geval is, kan je de oefeningen maar beter droppen denk ik. Anders ga je er op een gegeven moment last van krijgen waarschijnlijk!
Statisch stretchen zou gewoon echt niet nodig moeten zijn en tijdens een training kan het je zelfs tegenwerken.
Sinds ik van tevoren (statisch) stretch kom ik zonder problemen meteen op diepte bij bijvoorbeeld alle squat varianten (ATG) en heb ik geen rare pijntjes gehad. Eigenlijk besteed ik tegenwoordig altijd zeker 10 tot 15 minuten aan stretchen en opwarmen. Enig krachtverlies heb ik er nooit mee gehad eerlijk gezegd.

Sinds ik van tevoren (statisch) stretch kom ik zonder problemen meteen op diepte bij bijvoorbeeld alle squat varianten (ATG) en heb ik geen rare pijntjes gehad. Eigenlijk besteed ik tegenwoordig altijd zeker 10 tot 15 minuten aan stretchen en opwarmen. Enig krachtverlies heb ik er nooit mee gehad eerlijk gezegd.

Statisch, of dynamisch?

Ok! Ik zou statisch stretchen persoonlijk niet aanraden voor een training, laat staan tijdens een training.
Over dynamische stretches zijn de meningen verdeeld. Als het goed voelt gewoon doen lijkt mij.
Ik vraag me altijd af waarom er zo'n enorm onderscheid tussen dynamische en statische stretches wordt gemaakt, ze doen vrijwel hetzelfde. Volgens mij is het enige verschil dat je tijdens dynamisch stretchen bewegingen uitvoert.

• #6.398
Ik vraag me altijd af waarom er zo'n enorm onderscheid tussen dynamische en statische stretches wordt gemaakt, ze doen vrijwel hetzelfde. Volgens mij is het enige verschil dat je tijdens dynamisch stretchen bewegingen uitvoert.
En als je heel wild dynamisch strekt, zou je weefsel kapot kunnen trekken. Dat gebeurt denk met statisch niet zo snel.
Een andere oplossing zou nog zijn de strakheid eruit foamrollen voor de oefening. Kan ik ook nog proberen....

Je moet je uiteindelijk afvragen waar 'de strakheid' vandaan komt denk ik. Daar had ik eerder ook een hoop last van, maar nu al een jaar niets aan de hand doordat ik oefeningen beter uitvoer en bepaalde oefeningen vermijd :)

• #6.400
Je moet je uiteindelijk afvragen waar 'de strakheid' vandaan komt denk ik. Daar had ik eerder ook een hoop last van, maar nu al een jaar niets aan de hand doordat ik oefeningen beter uitvoer en bepaalde oefeningen vermijd :)
Dat vraag ik me ook wel eens af. Het komt denk ik door een bijna levenslange APT, waarbij de heupflexoren en quads verkort zijn. Dat heb ik nooit geweten, maar werk daar sinds enkele jaren wel aan. Daar mag nog steeds wat strekwerk aan gebeuren. En het strakke gevoel na de squat jumps komt waarschijnlijk door de landing, waarbij best een agressieve eccentrische contractie optreedt.

Terug
Naar boven