Fitness Seller

Diverse trainingen

Ik heb alleen pijn in mijn onderrug nu. Toch een beetje te optimistisch geweest denk ik. Ik merkte weer een slechte houding (APT) en heb ook de oefeningen van Tom Merrick weer erbij gepakt. Het is nu alleen stijver geworden, maar dat is hopelijk het dalletje waar ik eerst weer door heen moet. :o
Denk dat de spieren ook moeten wennen aan oefeningen die je even niet gedaan hebt. Ik heb laatst een bankje in de zithouding gezet leuning recht omhoog en toen met mijn rug er tegenaan gestaan, benen iets wijd langs de zitting, en toen mijn oefening gedaan. Iets lichter maar met een rechte houding.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #7.002
accessory training in the evening 20 min
Nog een dagje de rug ontzien.

ma triceps + abs
one arm db kickback
3 x 12x 12.5 kg
standing doublehanded db triceps extensions
3 x 11x 22 kg
hollow body holds 5 x 15 sec -> 1 rep erbij

• #7.003
UB-LB Week 9 Dag 3 90 min

di Legs+Abs 2
Squats (zwaar):
1x15 BW
1x8 73 kg
4x6 93 kg

Gewone DeadLift
1x8 88 kg
5x3 108 kg (no straps) -> meer korte setjes van gemaakt (ipv 3 x 5x).

Goblet Squats ATG:
16x 32 kg als pomp set -> was het ook :fire:

Sq met rug tegen de muur:
6 x 10 sec statisch met 12.5 kg db in iedere hand

AB-wheel rolls (op tenen)
4x11 -> pfff :o

Opm:
squats niet te zwaar geplanned, omdat ik gisteren een beetje last van mijn rug
had. Ik denk van de OHP met toch met iets holle rug....
Toch aardig moe. :o

en hoe bevalt het, de kortere sets bij deadliften?

• #7.005
en hoe bevalt het, de kortere sets bij deadliften?
Niet slecht hoor. Ik denk dat ik zo wel flink met gewicht omhoog kan, kwa CNS uitputting. Maar eerst nog wel een tijdje rustig aan met de rug, die voelt wel een beetje uitgewoond nu :o
Ga zo nog maar even schuimrollen voor het slapen gaan :)

• #7.006
Bah... echt last van mijn rug nu :(

Balen van je rug.. Even rustig aan!

:( echt balen... hoop dat t snel over gaat! sterkte.

• #7.011
Thanks. Beetje extra staan en lopen op mijn werk als afwisseling...... :)

Rugklachten das niks je bent gewoon helemaal van slag :mad:
Misschien dan maar een andere oefening?

Ik vind dat je teveel doet. Je doet voor jouw doen zware squats en zware deadlifts en daarna nog "pomp setjes" goblet squats. Je zou echt eens moeten gaan kijken naar een schema dat rekening houdt met je recovery, je bent (net als ik) al een tijdje geen 30 meer.

• #7.014
Rugklachten das niks je bent gewoon helemaal van slag :mad:
Misschien dan maar een andere oefening?

Ik vind dat je teveel doet. Je doet voor jouw doen zware squats en zware deadlifts en daarna nog "pomp setjes" goblet squats. Je zou echt eens moeten gaan kijken naar een schema dat rekening houdt met je recovery, je bent (net als ik) al een tijdje geen 30 meer.
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk, maar het ging pas echt mis toen ik gisteren avond een verhuisdoos wilde optillen die achter 2 andere dozen stond. Ik dacht dat daar alleen lichte spullen inzaten, maar hij zat halfvol boeken en in plaats van hem gewoon te laten terugvallen heb ik die toch nog vanuit een ongelukkige houding over die dozen heen getild. Was een beetje dom :o

Op het nippertje toch nog door de verhuizing geveld :(

Vaak is het zo dat je een blessure niet eens tijdens het trainen oploopt omdat je dan echt gefocust bent op de juiste spieren aanspannen.
Juist met die onverwachte kleine dingen en lullige bewegingen waarbij je denkt "oh dat doe ik even" loop je het op :o

Maar soms is het met trainen ook.. less=more ;) Is even aanpassen.. maar wel effectief

Klote, heb ik ook eens gehad.
Net ff ongeconcentreerd iets oppakken in een slechte houding en pats schiet het in je rug. 2 weken last gehad
Maar het komt weer goed man

wel waardeloos trouwens

Terug
Naar boven