AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.361
zuinig zijn op de schoudertjes neet, die spierpijn zal nog wel te maken hebben met je ziek zijn, lekker los houden de handel
ja daar moet je zeker zuinig op zijn, impingement is volgens mij ook een hardnekkige blessure, denk dat ik wat moet schrappen in het schouder programma
en relatie tussen spierpijn en griep is ook niet onbekend natuurlijk....

• #7.363
  • #7.365
Ik heb wel een oefening waarbij je met de hand druk naar beneden geeft op de leuning van een stoel of zo. Zo trek je het sleutelbeen en schouderblad ahw een beetje uit elkaar. Dat geeft wel verlichting.

Kan het ook niet je rhomboids zijn dan?

• #7.367
Kan het ook niet je rhomboids zijn dan?
Het klopt precies met impingement. Het moest trouwens tussen schouderblad en opperarm zijn (niet sleutelbeen) :o
Dit zijn wat geforceerd leuke mannetjes, maar ik geloof dat ze goed weten waar ze over praten: .

Oh shit... Jij ook al? :o Enig idee waar de oorzaak ligt dan?

"Het klinisch orthopedisch onderzoek bestaat erin de klachten die de patiënt ondervindt, na te bootsen. Hier voor zal de arts verschillende actieve en passieve testen uitvoeren. Verder kunnen via echografie en/of radiografische onderzoeken eveneens aanwijzingen gevonden worden voor een ontsteking van de slijmbeurs of van de pezen. In sommige gevallen dient een NMR scan genomen te worden, vooral andere oorzaken uit te sluiten. Een verdovende lokale infiltratie kan mogelijks gegeven worden ter bevestiging van de diagnose. De bevestiging van een impingement syndroom is zeer belangrijk, vermits nekpijn een zeer gelijkaardige pijn kan veroorzaken, die echter een totaal verschillende behandeling vergt."

Ik heb ook wat last gehad, maar bij mij was het denk ik gewoon overbelasting. Flyes, incline BB Press en BB OHP vermeden en de klachten zijn bijna weg. Naar de fysio gaan en kijken wat die er van zegt.

• #7.371
UB-LB Week 15 Dag 4 95 min.

Gewicht: 77.0 kg -> ben tijdens de griep ruim 2.5 kg afgevallen maar inmiddels
is er al weer een goeie kilo bij

di UB 2
elastiek schouder mobiliteitsshizzle: BPAs
liggende prone exorotatie 2.5 kg DB, DB wall OHP's 4.5 kg

Pendlay Voorovergebogen Roeien (BOR):
1x15 22 kg DBs opwarm
6x6 68 kg -> 10 kg minder, maar ik vond het zwaar zat....

schouder rondjes draaien 16x zonder gewicht vooruit en achteruit

Bench Press:
1x15 22 kg DBs opwarm
5x5 78 kg -> ook weer wat rustiger gedaan hier

Standing (bent over) Rear Delt raises
18+8+6+6+6+6 (52x) 8.5 kg myo-rep stijl -> helemaal buiten adem

Standing DB shoulder bombs => vanwege impingement wisselen voor DB lateral raises
4x10 8.5 kg @ 1 sec

Front raises met schijf:
16+10+6+6+6+6 (52x) 10kg @ 1 sec, myo-rep stijl

Face pulls (rings, BW, 30°)
4 x 12x

Opm:
Was knap vermoeiend nog, en ik moet even kritisch bekijken welke schouder
oefeningen slecht voor me zijn.

• #7.372
Oh shit... Jij ook al? :o Enig idee waar de oorzaak ligt dan?
Lastig... het is misschien wel zo dat de linker schouder iets meer naar voren hangt, cq dat ik daar iets minder de rear delts/rhomboid aanspan dan rechts.
Ik heb ook wat last gehad, maar bij mij was het denk ik gewoon overbelasting. Flyes, incline BB Press en BB OHP vermeden en de klachten zijn bijna weg. Naar de fysio gaan en kijken wat die er van zegt.
Ik moet nog even in kaart brengen wat bij mij de oefeningen zijn die ik moet vermijden... en wellicht fysio ja.

Was knap vermoeiend nog, en ik moet even kritisch bekijken welke schouder
oefeningen slecht voor me zijn.
ik zeg niet dat het zo is, maar zou het kunnen dat het niet je schouderoefeningen zijn die de de klachten veroorzaken, maar een ''bepaalde'' oefening die chest/tricep dominant moet zijn, die je (onbewust) teveel met je schouders uitvoert ?
ik doe trouwens ook wat robke al zei, kan echt wel goed helpen met een massage bal goed rollen

• #7.374
je bedoelt de bench? ik denk dat ik daar wel netjes mijn schouderbladen intrek, maar het zou natuurlijk kunnen.
het gebied wat last geeft is iig niet met een bal te bereiken, dus daar zie ik weinig heil in

je bedoelt de bench? ik denk dat ik daar wel netjes mijn schouderbladen intrek, maar het zou natuurlijk kunnen.
yup, die bedoel ik, had het een tijdje terug ook, schoudergezeik, ook ondanks dat ik wel een goede uitvoering op de bench heb, maar de oplossing zat in de breedte waarmee je de stang vastpakt, ben iets breder gaan pakken, moest wel gewicht inleveren maar schouder gaat wel beter.

Same here.. links is onderontwikkeld ten opzichte van rechts.
Heb je er bij het squaten ook last van?

• #7.377
Gelukkig maar! Dat is bij mij helemaal mis momenteel.

Dit is misschien wat jullie bedoelen, rollen en allerlei stretches om de schouder meer ruimte te geven
yup, rollen als wu, of op niet trainingsdagen, en schouders stretchen eigenlijk altijd na iedere training, tegenwoordig ook lekker uithangen na mijn chin ups,

Terug
Naar boven