MuscleMeat

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.841
Je bench is ook relatief hoog. In die zin kan ik mij prima voorstellen dat je een kleine reset kan gebruiken!

Deadlifts vanaf nu altijd met straps? :P
Dit schema is relentless L/M/H voor 12 weken, en iedere week weer iets zwaarder dan de vorige. Maar vind het wel best zo :p

Op zich gaan de DL zonder straps prima met deze stang..... als ik niet druip van het :zweet: :o

LMH of HLM? maakt een groot verschil met herstellen ;)

Maar geen lats, althans, ik merk er niets van. Volgens mij omdat de beweging bij deadlift van beneden naar boven is, en de lats werken voornamelijk van boven naar beneden. Ook bij exrx.net zie ik helemaal geen gebruik van lats bij de deadlift, wel van andere stabilisers van de schouderbladen in de bovenrug (traps, rhomboids). https://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBDeadlift
Tot 150 kg merk ik het ook niet, pas bij pulls vanaf circa 150-160 kg voel ik achteraf dat ik mijn lats actief heb gebruikt. Lats activeren is gewoon belangrijk bij een deadlift, daarmee zet je je bovenrug op spanning, als ik dat niet doe pull ik veel slechter. Wat exrxxrxrxex.net daarover zegt dat zal allemaal wel.

Tot 150 kg merk ik het ook niet, pas bij pulls vanaf circa 150-160 kg voel ik achteraf dat ik mijn lats actief heb gebruikt. Lats activeren is gewoon belangrijk bij een deadlift, daarmee zet je je bovenrug op spanning, als ik dat niet doe pull ik veel slechter. Wat exrxxrxrxex.net daarover zegt dat zal allemaal wel.

Dat is ook mijn ervaring (van vroeger), bij mij lag de grens nog wat hoger. Het "probleem" van deadliften (en, in mindere mate, squatten), is dat je behoorlijk zwaar moet gaan om de esthetische spieren zoals lats en quads echt aan te pakken.

• #7.851
Ik haal dat niet eens, voor die tijd hebben mijn erectors het allang opgegeven :p

• #7.852
Dat is ook mijn ervaring (van vroeger), bij mij lag de grens nog wat hoger. Het "probleem" van deadliften (en, in mindere mate, squatten), is dat je behoorlijk zwaar moet gaan om de esthetische spieren zoals lats en quads echt aan te pakken.
Voor mij zijn rows, pull-ups en pull-downs effectiever om te lats aan te pakken, zonder mijn rug te mollen :D (hoewel.... zware rows voel je ook wel in de onderrug)

Voor mij zijn rows, pull-ups en pull-downs effectiever om te lats aan te pakken, zonder mijn rug te mollen :D (hoewel.... zware rows voel je ook wel in de onderrug)

Ik ben ook tot die conclusies gekomen, inclusief de belasting voor je onderrug met rows.

• #7.855
Cardio: 690 kCal
na het werk 14.9 km fietsen en 720 m zwemmen.

Laatst bewerkt:
  • #7.858
Ik heb er even geen zin meer in. Het is nog altijd 30° binnen en er staat geen zuchtje wind.
Na het werk weer even gaan gaan fietsen en zwemmen, maar nu niet zo ver :)

Ik heb er even geen zin meer in. Het is nog altijd 30° binnen en er staat geen zuchtje wind.
Na het werk weer even gaan gaan fietsen en zwemmen, maar nu niet zo ver :)

Hou moed. Nog maar eventjes volhouden.. ook al zeggen we dat een paar maand ondertussen.

• #7.860
Terug
Naar boven