AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

Pardon. Even overheen gelezen!

Met dit principe ben ik bekend zoals je waarschijnlijk weet, maar ik zou je sterk afraden om grote compounds (met name LB) te supersetten zoals je dat nu doet
Een deadlift supersetten met leg extensions gaat bijvoorbeeld meer kwaad dan goed doen.
Ik kan dit nu niet meteen onderbouwen met een wetenschappelijk onderzoek, maar ik kan je wel vertellen dat eigenlijk elke gerenommeerde coach dit afraadt :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.883
Pardon. Even overheen gelezen!

Met dit principe ben ik bekend zoals je waarschijnlijk weet, maar ik zou je sterk afraden om grote compounds (met name LB) te supersetten zoals je dat nu doet
Een deadlift supersetten met leg extensions gaat bijvoorbeeld meer kwaad dan goed doen.
Ik kan dit nu niet meteen onderbouwen met een wetenschappelijk onderzoek, maar ik kan je wel vertellen dat eigenlijk elke gerenommeerde coach dit afraadt :)
Ik zat dit toevallig ook deze week te lezen. Voor de bench ben ik niet zo bang, maar squat en DL moesten misschien beter niet gesuperset worden :)

Bench/Barbell row is prima inderdaad!

Ik mag er niet aan denken om compounds te supersetten. Brrrr

• #7.888
Front to back
Week 2 dag 1
70 min

week 2+5: superset 1: K (kracht), ss 2 G (groei), ss 3 P (pomp)

1 chest vs lats 33 min
warm draaien bench:
6x 60 kg
4x 72.5 kg

3x (Bench press ss one arm row )

Bench press
K: 4x 80 kg
Bent over one arm row
K: 5x 38 kg

2 biceps vs triceps 14 min
3x (EZ bar curls ss. dips)

EZ bar curls
G: 8x 40 kg
Dips
G: 8x BW+12.5 kg
laatste set curls was wel een beetje sleuren :o

3 pectorals vs rear delts 24 min
4x (Flyes ss. rear delt raises)

DB Flyes
P: 14x 13 kg
DB Rear delts
P: 12x 7 kg

Opm:
goeie arm pomp :)

Front to back
Week 2 dag 1
70 min

week 2+5: superset 1: K (kracht), ss 2 G (groei), ss 3 P (pomp)

1 chest vs lats 33 min
warm draaien bench:
6x 60 kg
4x 72.5 kg

3x (Bench press ss one arm row )

Bench press
K: 4x 80 kg
Bent over one arm row
K: 5x 38 kg

2 biceps vs triceps 14 min
3x (EZ bar curls ss. dips)

EZ bar curls
G: 8x 40 kg
Dips
G: 8x BW+12.5 kg
laatste set curls was wel een beetje sleuren :o

3 pectorals vs rear delts 24 min
4x (Flyes ss. rear delt raises)

DB Flyes
P: 14x 13 kg
DB Rear delts
P: 12x 7 kg

Opm:
goeie arm pomp :)
Pomp is altijd goed, heb ik alleen nooit...

Ben nog steeds geen fan van dit schema, maar volgens mij zijn je gewichten toch wel gestegen na een cycle HLM! :)

• #7.891
Ben nog steeds geen fan van dit schema, maar volgens mij zijn je gewichten toch wel gestegen na een cycle HLM! :)
Ik heb de eerste cycle HLM eigenlijk niet volgemaakt :o En er zijn helaas ook geen PR's gevallen.
Ik neem de kritiek van anderen wel serieus dat je geen (zware) compounds moet supersetten, en met name de DL en squat. Verder bevalt dit me nog prima....

Squat en deadlift supersetten riekt naar crossfit. Hernia! Hernia! Hernia!

Hoe?
Zwaar liften, geen pomp.
Lightweight high reps, geen pomp.
Dropsets, geen pomp.
Supersets, geen pomp.

How master? How?! :D
Mind muscle connectie...ramping sets doen met steeds een zwaarder gewicht. Maar basis moet gewoon een goede uitvoering zijn waarbij je je spieren die je wilt trainen ook echt aanspant.

Mind muscle connectie...ramping sets doen met steeds een zwaarder gewicht. Maar basis moet gewoon een goede uitvoering zijn waarbij je je spieren die je wilt trainen ook echt aanspant.
Believe me, slow en concentrated. Ramping sets ook al gedaan, reverse piramid ook. Ik train echt wel de spier die ik wil trainen maar ik krijg gewoon geen echte pomp. Ik voel de spier wel naderhand.

Believe me, slow en concentrated. Ramping sets ook al gedaan, reverse piramid ook. Ik train echt wel de spier die ik wil trainen maar ik krijg gewoon geen echte pomp. Ik voel de spier wel naderhand.
Hoe is je verhouding qua voeding? En eet je preworkout wel iets van carbs (>1uur voordien)

Hoe is je verhouding qua voeding? En eet je preworkout wel iets van carbs (>1uur voordien)
Verhouding van macro’s zijn prima volgens mij. 160 gram eiwitten, 100 gram vetten en de rest carbs. Ik gebruik geen preworkout. In de vakantie is het trouwens ook fasted training in de ochtend om de hitte voor te zijn.

Terug
Naar boven