AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

De onderrug, kam dit doordat het gewicht te zwaar was en je vorm moest inboeten.
Of het gewicht die gewoon te belastend was?

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.422
De onderrug, kam dit doordat het gewicht te zwaar was en je vorm moest inboeten.
Of het gewicht die gewoon te belastend was?
Ik werk uren per dag, 5 dagen per week op een eetkamerstoel aan de PC, was vandaag ook al een beetje geirriteerd en gespannen door een heel vervelende klant en voelde me daarom al wat stijfjes. Voelde mijn rug al bij het verplaatsen van wat spullen om ruimte bij het rek te maken. Dus, nee, ik denk niet gerelateerd aan de squat zelf, maar slechte dag.

Aardig wat volume weer.

Mooie ab wheels ook.

• #11.424
Ik denk dat het stoppen van de zware squats een goede beslissing was. Vandaag een beetjes stijfjes in de rug, maar verder prima. Ik weet dat ik in zo'n situatie wel eens gewoon tegen beter weten in, de setjes doorgebikkeld heb en dan een komplete week een verrotte rug had.
Vanmiddag ook vrijgenomen en even heerlijk gewandeld in duin en langs het strand, glaasje wijn bij het eten.... betere zin dan gisteren :)

Ik werk uren per dag, 5 dagen per week op een eetkamerstoel aan de PC, was vandaag ook al een beetje geirriteerd en gespannen door een heel vervelende klant en voelde me daarom al wat stijfjes. Voelde mijn rug al bij het verplaatsen van wat spullen om ruimte bij het rek te maken. Dus, nee, ik denk niet gerelateerd aan de squat zelf, maar slechte dag.
Kan je hier niet iets aan doen?

Andere stoel, regelmatig even opstaan en lopen en/of bewegen?
(zijn allemaal dingen die ik zelf ook zou moeten doen en als ik geen timer zet gebeurt het toch al niet)

• #11.428
Kan je hier niet iets aan doen?

Andere stoel, regelmatig even opstaan en lopen en/of bewegen?
(zijn allemaal dingen die ik zelf ook zou moeten doen en als ik geen timer zet gebeurt het toch al niet)
Ik denk dat het antwoord op al deze vragen ja is, of zou moeten zijn. Nu de uitvoering nog :p

Gewicht vanmorgen:
27/03/21 76.9 za
------------
Gemiddeld 77.2 over de week. Nog steeds lichtjes aan het cutten dus :thumb:

• #11.429
Even testen hoe deze plaatjes eruit zien. Ik heb een hele serie ontdekt....

TricepsDips.jpeg
TricepsDips.jpegTriceps dips jpg en miniatuur.

CableV-BarTricepsPushdown.png
CableV-BarTricepsPushdown.pngTriceps pushdown png en miniatuur.

• #11.430
Even testen hoe deze plaatjes eruit zien. Ik heb een hele serie ontdekt....

TricepsDips.jpeg
TricepsDips.jpegTriceps dips jpg en miniatuur.

CableV-BarTricepsPushdown.png
CableV-BarTricepsPushdown.pngTriceps pushdown png en miniatuur.

De png's hebben een transparante achtergrond, maar daar merk je niet zoveel van hier. (of dat ligt aan je thema instelling).
De essentie van iedere oefening is wel duidelijk weergegeven.

O ja, in Dark Theme is er een enorm groot verschil :) Daar valt het zwart van broekje en apparaat weg tegen de achtergrond .....

• #11.431
Vandaag cardio:
27/03/21 560 kCal = 170 kC fietsen + 390 kCal hardlopen, 13 intervallen 3.9 km, 4466 steps, 29', 154 avg 180 max hr
2 min vetverbranding, 14 min cardio, 12 min piek zone

Ik eindig meestal in een skate/fitness parkje, een beetje rekken en zo. Maar het was bizar druk vandaag, buffe jongeren in de klimrekken en met meegebrachte elastieken en dumbells, kids op steps en skates, ouders die er eigenlijk niets te zoeken hebben maar wel hun corona even toevoegen. Dus ben maar snel weggegaan :(

Zou je baas niet moeten faciliteren in wat goede thuiswerk spullen?

• #11.433
Zou je baas niet moeten faciliteren in wat goede thuiswerk spullen?
Ja, er was vorig jaar ook een thuiswerk investeringsplan. Maar ik dacht toen: beetje onzin voor een paar maanden, daarna kan die stoel weer naar boven of naar de schuur..... :p
En we zijn nu een jaar en 2 weken verder :sad:
Maar ik denk dat het nog wel kan. Ik ga eens informeren.
Uurtje wandelen in de wind vanmiddag. Straks UB.

Laatst bewerkt:
  • #11.434
Week 4 UB-A zo 21:15
Code:
Dag 2           %       sets    reps    kg      rust
-------------------------------------------------------
Bench           WU      1       20      45
Bench           WU      1       8       65
Bench           85      4       6       75      120

BB row          WU      1       10      50
BB row          76      3       8       70      120

Inc.DB press    ?       4       14      2x19.5  120

Lat pulldown    rpe6-8  4       9       Ro+Or   90

Skull Crush     78      3       9       30.5    90

side raises     rpe6-8  3       12      2x8     60

biceps curl     61      4       9       30.5    90

rear lat raise  ?       3       8       2x8     60

Bench 2.5 kg erop, met zelfde aantal reps
Rows 2.5 kg erop. Incline bench (3): 4 x 2 reps erbij, zwabber armpje bij laatste set.
Lat pulldown zwaarder elastiek, maar terug naar 4x9 reps. De curls 4x1 rep erbij.
Rear lats 1 kg erbij maar 3x2 reps minder.

FitBit: Weights - 79 min - 117 avg 151 max heart - 612 kCal

InclineDumbbellChestPress.jpg
WideOverhandGripLatPulldown.jpg

Lat pulldown met deze grip, maar zittend in judo zit.

Laatst bewerkt:
  • #11.437
Vandaag stond eigenlijk LB op het programma, maar een vriend stelde voor om het mooie warme weer te benutten en op mijn terras een grote fles saison Dupont te nuttigen.
Change of plans.... vanmiddag snel nog een stukje hardlopen en idd van het zonnetje te genieten :)

30/03/21 567 kCal = 170 kC fietsen + 397 kCal hardlopen 4.31 km, 4820 steps, 30', 154 avg 176 max hr
2 min vetverbranding, 18 min cardio, 10 min piek zone

en morgen die emmer ijs!! :D

Terug
Naar boven