AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.241
Zeg, jouw cardio buitenhuis is wel lekker gevarieerd zeg :). Kan mezelf vanuit huis er echt niet toe zetten een vorm van cardio buiten de deur te doen.. Moet dat echt inde gym doen, dan ben ik helemaal toegewijd, maar als ik uit eigen beweging bijvoorbeeld zou moeten gaan hardlopen in de duinen zou er weinig van komen :o.

Moeilijk is het niet hoor, je begint gewoon en na een kwartiertje of zo ga je weer richting begin punt terug.
Was heerlijk gisteren, in het zonnetje in zo'n spierballen shirtje, de schouders waren zelfs een beetje rood. De struiken worden al weer groen, en de fitis en zelfs de nachtegaal zijn al weer aan het zingen ;) Vooral geen walkman opzetten buiten!

lekkere train, arnold press wel is geprobeerd? vind die echt heerlijk staand.

• #1.244
Ik neem aan dat jij toch wel wat langer dan een half uur hebt hardgelopen om 570 kcal te verbruiken?

Klopt. Maar ik wil Sanne nog niet meteen in die situatie dwingen ;)

---------- Toegevoegd om 09:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:04 ----------

lekkere train, arnold press wel is geprobeerd? vind die echt heerlijk staand.

Nee, eigenlijk niet. Is dat niet afwisselend met een arm?

Klopt. Maar ik wil Sanne nog niet meteen in die situatie dwingen ;)

---------- Toegevoegd om 09:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:04 ----------

Nee, eigenlijk niet. Is dat niet afwisselend met een arm?

Deze doe ik twee tegelijk, vind deze meer op een ohp lijken dan normale db presses.

Er worden regelmatig de verbruikte kcal per activiteit vermeldt, maar is het niet zo dat die eigenlijk losgekoppeld moeten worden van de kcal die je in die tijd sowieso al verbruikt?

Als je bv 1,5 uur aan het sporten bent en daar denk je dan bv 600 kcal bij te hebben verbruikt dan moet je daar de kcal die je zou hebben verbruikt in rust vanaf trekken om een netto uitkomst te krijgen.

Stel je bent een kilo of 75. Dan zou je in rust al ruim 100 kcal hebben verbruikt. Met de activiteit dus netto < 500...?!

• #1.247
Er worden regelmatig de verbruikte kcal per activiteit vermeldt, maar is het niet zo dat die eigenlijk losgekoppeld moeten worden van de kcal die je in die tijd sowieso al verbruikt?

Als je bv 1,5 uur aan het sporten bent en daar denk je dan bv 600 kcal bij te hebben verbruikt dan moet je daar de kcal die je zou hebben verbruikt in rust vanaf trekken om een netto uitkomst te krijgen.

Stel je bent een kilo of 75. Dan zou je in rust al ruim 100 kcal hebben verbruikt. Met de activiteit dus netto < 500...?!

Volgens mij gaat de hartslagmeter daar al van uit. Omdat je hartslag in rust bekend is (en de max hr). Maar ik zal er nog eens naar kijken.

Tja, de gedachtegang klopt hoor, maar cardio blijft toch altijd maar een beetje schatten. Uiteindelijk moeten wegingen en of metingen uitwijzen of je wel of niet goed bezig bent met cardio/dieet.. :D

Tja, de gedachtegang klopt hoor, maar cardio blijft toch altijd maar een beetje schatten. Uiteindelijk moeten wegingen en of metingen uitwijzen of je wel of niet goed bezig bent met cardio/dieet.. :D

+1
't Blijft altijd een beetje schatten/gokken. Met metingen bij te houden weet je wel ongeveer hoe je moet rekenen.

Mee eens, maar omdat er in sommige posts nogal strict met getallen lijkt te worden omgegaan lijkt me dan dat er ook hiermee rekening 'dient' te worden gehouden.

Het blijft mi echter ook gerommel in de marge, evenals de geschatte kcal behoefte...

Moeilijk is het niet hoor, je begint gewoon en na een kwartiertje of zo ga je weer richting begin punt terug. Was heerlijk gisteren, in het zonnetje in zo'n spierballen shirtje, de schouders waren zelfs een beetje rood. De struiken worden al weer groen, en de fitis en zelfs de nachtegaal zijn al weer aan het zingen ;) Vooral geen walkman opzetten buiten!
Fitis heb ik ook al gehoord, maar nachtegaal nog niet. Welke duinen loop je in?

• #1.254
Week 3 Dag 3 Push-Pull-Legs periode

do Benen

Squats: 1x8 70.5kg; 1x8 80.5kg; 5x5 100.5kg
Romanian DL: 1x8 80.5kg; 3x5 100.5kg
Goblet Squats: 1x10 21.5 kg; 4x10 31.5 kg
DeadLift: 3x5 105.5kg

Squats weer boven de 100! Bij de DL was ik inmiddels best moe, heb de warm draai sets maar overgeslagen ;)

Eten: 2062 kC, verbruik 2550, netto -488

nice squat man! die deadlift is ook niet verkeerd.

5x5 100 kg ATG squat..?

SQ zijn voldoende opwarming voor RDL's imo. Hooguit wat reps met een lege bar voor de oefening wat aan te voelen

• #1.260
SQ zijn voldoende opwarming voor RDL's imo. Hooguit wat reps met een lege bar voor de oefening wat aan te voelen

Ik bedoelde bij de 2e serie (clean) DL's, daar stonden in mijn schema ook opwarm sets, maar ik zou ze bij de RDL's ook nog kunnen skippen, ja....

Hoe gaat het cutten nu eigenlijk? Nog steeds gewichtsplateu of zet het nu weer voort?

Gaat weer goed! Vanmorgen stond ik op 73.2 kg. Je zou bijna in het 'water effect' van Lyle McD gaan geloven ;)

Terug
Naar boven