- Waardering
- 23.884
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 75kg
- Vetpercentage
- 17%
Thnx, ja ik heb nog wel schouder issues, maar niet in het vlak van de bench press, en ook pull ups gaan langzaam beter.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Thnx, ja ik heb nog wel schouder issues, maar niet in het vlak van de bench press, en ook pull ups gaan langzaam beter.
Hier ook chronische schouder shit.Thnx, ja ik heb nog wel schouder issues, maar niet in het vlak van de bench press, en ook pull ups gaan langzaam beter.
cardio....
stukken beterkreeg vorige week spierpijn in de glutes omdat het lang geleden was zo'n soort
oefening. Kijken of het nu beter afloopt
das mooi

Neujj, en ik loop vaak toch al een beetje stram na leg day

voorziet het programma daar nog wat in, zoals verhogen in gewicht met minder reps en meer sets oid?

nee niet echt, daar zal ik mijn eigen verstand voor moeten gebruikenvoorziet het programma daar nog wat in, zoals verhogen in gewicht met minder reps en meer sets oid?
lijkt me niet lekker om steeds tegen je max aan trainen.

Dat je het gevoel hebt de limiet te naderen bij de meeste oefeningen is in mijn ogen juist positief. Om spiermassa op te bouwen zul je adaptaties moeten forceren door de spieren een prikkel te geven. Wanneer je op alle oefeningen wekelijks gemakkelijk kan verhogen is dat een teken dat je of een beginner bent of te licht traint.nee niet echt, daar zal ik mijn eigen verstand voor moeten gebruiken![]()
Ja klopt dat is mijn strategie zo'n beetje. Maar in het schema van Jeremy staat dan gewoon 3 x 8-10 reps en hij gaf niet aan: in week 1 doe je dit en week 2 doe je dat, dat bedoelde ik met je eigen verstand gebruiken. Iets anders is dat met mijn leeftijd het herstel tussen twee trainingsdagen best een dingetje wordt. Je kan dan een extra rustdag inbouwen af en toe zodat je week opschuift, of (en dat ga ik vlgd week doen) een semi-deload inbouwen waarbij ik bij alle zware oefeningenzo'n 10% terug ga in gewicht. Daarna kan ik dan beslissen of reps dan wel gewicht weer omhoog gaan.Dat je het gevoel hebt de limiet te naderen bij de meeste oefeningen is in mijn ogen juist positief. Om spiermassa op te bouwen zul je adaptaties moeten forceren door de spieren een prikkel te geven. Wanneer je op alle oefeningen wekelijks gemakkelijk kan verhogen is dat een teken dat je of een beginner bent of te licht traint.
Doordat je met straight sets traint en pas verhoogt wanneer je op de laatste set je rep target haalt hoef je eigenlijk je verstand niet te gebruiken en is dit al ingebouwd in het systeem.
Bijvoorbeeld 3x10 waarbij je de eerste 2 sets 10 reps haalt en de derde set 9. Je verhoogt dan pas wanneer je ook op de derde set 10 reps haalt. Als het goed is merk je met een aantal weken dat set 1 en 2 makkelijker worden om 10 reps te halen voordat je set 3 ook 10 reps haalt. Op die manier train je dus niet continu elke oefening en elke set op je limiet.
cardio....

Jee, leuk om weer wat van jou te horen.
af en toe gewoon ff nodig zo'n deload, doe het zelf wel eens te weinig