Fitness Seller

Diverse trainingen

was fietsen naar duin en hardlopen (klein rondje 20 min) nog vergeten te loggen vandaag. Ik ga minder hardlopen, merk dat lopen toch negatief werkt op herstel van de benen en onderrug. Fietsen als cardio is denk ik beter te combineren.
Dat denk ik ook, en zelfs stevig wandelen door de duinen zal beter zijn (en leuker!) dan duurloop. Genoeg om je conditie op peil te houden, maar niet teveel om je gainz in de weg te zitten. Eventueel kan je wat hill-sprints doen als je toch in de duinen zit, maar die zijn wel zwaar, plus evt blessuregevoelig.

• Topic Starter Topic Starter
Duurloop is imo zowieso nergens goed voor! Niemand wil eruit zien als Dolf Jansen..:roflol:

Tja, ik vrees alleen dat die sprinters buiten goede genen ook nog iets hebben wat wij voor zover ik weet niet gebruiken..:o:rolleyes:

Nou .... nergens goed voor? Ik denk dat een goede afstandsloop een zelfde euforie geeft als een kicke gewichtstraining. Maar de 2 combineren is niet ideaal.

Die sprinters die zonder hun bovenlichaam ooit te trainen ook nog eens massieve schouders en armen hebben zijn natuurlijk wel verdacht, ja.

---------- Toegevoegd om 21:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:22 ----------

Dat denk ik ook, en zelfs stevig wandelen door de duinen zal beter zijn (en leuker!) dan duurloop. Genoeg om je conditie op peil te houden, maar niet teveel om je gainz in de weg te zitten. Eventueel kan je wat hill-sprints doen als je toch in de duinen zit, maar die zijn wel zwaar, plus evt blessuregevoelig.

Een sprintje omhoog door het mulle zand is heel kort en explosief. Misschien ga ik idd eens wat meer van dat soort dingen doen. En verder gewoon een beetje wandelen en vogeltjes kijken ;)

Nou .... nergens goed voor? Ik denk dat een goede afstandsloop een zelfde euforie geeft als een kicke gewichtstraining. Maar de 2 combineren is niet ideaal.
Je hebt gelijk hoor..misschien moet ik mijn haat richting cardio en duursport niet overal lopen rond te gooien..:o

Je hebt gelijk hoor..misschien moet ik mijn haat richting cardio en duursport niet overal lopen rond te gooien..:o

Ja precies, en ik haat haat.

---------- Toegevoegd om 20:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

nog even de train van gisteren:

do Benen-rug-buik
Squats: 1x8 68kg; 1x8 78kg; 5x5 93.0kg (goal 104 +5 kg/wk)
bicycles: 3x28 VPR!!
DeadLift: 1x8 68kg; 1x8 83kg; 3x5 110.5kg (goal 124 +5 kg/wk)
Swiss ball plank twists: 20-18-16x VPR!!

Opm: om het er een beetje feestelijk te laten uitzien, vermeld ik nog maar 2 VPR's (doe ik anders nooit)
DL: opwarm sets en 1 werkset zonder straps, 2 sets met. Maar omdat ik vorige keer mijn middelvinger een beetje heb beschadigd toen mijn rechterhand begon te slippen en het grootste deel van de halter door mijn middelvinger gedragen werd ga ik voortaan alle werksets maar met straps doen. Ik voelde die vinger nu weer.

Behoorlijk gewicht die deadlift 110 kg
Trouwens een Squad van 93 kg is ook geen kattepis
Petje af

Lkkre train weer.

mooi op schema toch!

Thanks, maar het doel is nog niet bereikt....
Wanneer wil je de doelen bereikt hebben? Er is naar mijn mening niks mis met het gebruik van straps! Als daar de zwakke plek ligt in je lift zou ik ze gewoon gebruiken. Echter wel zo lang mogelijk uitstellen zoals je nu al doet door niet ook je opwarmsets ook al met straps te liften...

Mijn tip voor de deadlift is magnesium gebruiken. Je hebt dit in zowel poedervorm als in een tube (wat geen rotzooi maakt) en dit helpt je enorm voor je grip. Als je straks gaat gebruiken wordt je grip nooit sterker en dat is ook niet de bedoeling lijkt me. Succes!

Wanneer wil je de doelen bereikt hebben? Er is naar mijn mening niks mis met het gebruik van straps! Als daar de zwakke plek ligt in je lift zou ik ze gewoon gebruiken. Echter wel zo lang mogelijk uitstellen zoals je nu al doet door niet ook je opwarmsets ook al met straps te liften...

Over 2-3 weken aan het einde van deze 5x5 periode.

Ja, straps vind ik ook geen schande, ik train niet voor een wedstrijd of zo en het vermijden van blessures is voor mij belangrijker dan wat dan ook.

---------- Toegevoegd om 09:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:51 ----------

Mijn tip voor de deadlift is magnesium gebruiken. Je hebt dit in zowel poedervorm als in een tube (wat geen rotzooi maakt) en dit helpt je enorm voor je grip. Als je straks gaat gebruiken wordt je grip nooit sterker en dat is ook niet de bedoeling lijkt me. Succes!

Ik zal die magnesium pasta eens overwegen, ik train thuis dus ik zit idd niet op rotzooi te wachten :D

Dat mijn grip niet sterker wordt bestrijd ik, het gaat welliswaar langzamer dan mijn benen maar er zit wel iets vooruitgang in.
Ik wil nu tegen het max van mijn 5x5 periode geen vingerblessure.

Had eerst ook slechte grip met dl dit is de afgelopen tijd wel bijgetrokken, maar straps zijn geen schande hoor ze zijn er niet voor niks.

Had eerst ook slechte grip met dl dit is de afgelopen tijd wel bijgetrokken, maar straps zijn geen schande hoor ze zijn er niet voor niks.

Heb je nog speciale vingerkracht oefeningen gedaan, of is het gewoon 'vanzelf' bijgetrokken?

Over 2-3 weken aan het einde van deze 5x5 periode.

Ja, straps vind ik ook geen schande, ik train niet voor een wedstrijd of zo en het vermijden van blessures is voor mij belangrijker dan wat dan ook.

---------- Toegevoegd om 09:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:51 ----------

Ik zal die magnesium pasta eens overwegen, ik train thuis dus ik zit idd niet op rotzooi te wachten :D

Dat mijn grip niet sterker wordt bestrijd ik, het gaat welliswaar langzamer dan mijn benen maar er zit wel iets vooruitgang in.
Ik wil nu tegen het max van mijn 5x5 periode geen vingerblessure.

Gebruik van straps is zeker geen schande hoor maar mijn eigen ervaring leert dat je veel meer kracht in je handen hebt dan je jezelf beseft maar dat het wegglijden gewoon veel scheelt.

za Biceps-schouders
Dumb Ovh Press: 1x10 14.5kg; 5x5 22kg (goal 2x25 +1 kg/wk)
Chin Ups: 1x8 BW; 5x5 BW+15kg PR!! (goal BW+20 +2.5 kg/wk)
Swiss ball pike PU: 4x6

Opm: Het is nu officieel: ik ben te stijf in mijn heupen om een goede 'pike' houding aan te nemen bij de swiss ball pike PU. Toch houdt ik de oefening er nog even in, hij is erg goed voor de schouders en bovenarmen.
Chin ups gingen lekkerrr.

---------- Toegevoegd om 12:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:47 ----------

Gebruik van straps is zeker geen schande hoor maar mijn eigen ervaring leert dat je veel meer kracht in je handen hebt dan je jezelf beseft maar dat het wegglijden gewoon veel scheelt.

Dat zou wel eens waar kunnen zijn. Moeilijk uit te maken of het wegglijdt omdat je niet genoeg knijpt, of omdat het slipt...

stretchen neet ;)
walkouts enzo

lekkere chinups trouwens

Zo, jij zat boven op het toetsen bord ;)

Ja, ik ben nooit zo van het stretrchen geweest, dat zal idd de reden wel zijn ....
Dank, ik verbaas mezelf ook met die chinups.

Terug
Naar boven