AndroidHealthClinic

Diverse trainingen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.641
Toch prima hardlooprondje hoor!
Nog eens je laatste trainingen bekeken en je hebt bijvoorbeeld schouders voor het laatst op 28 januari gepakt. Toch al een tijdje terug.. Bepaalde reden voor om je schema zo in te delen?

Thnx, ik kon het nog ;)

Huh? Die indruk heb ik toch niet.

Deze periode doe ik aan schouder oefeningen
DB OH Press
Div. rotator cuffs
DB Side Raises
Lying Batwing rows (OK beetje rhomboids maar ook rear delts)
DB One Arm Row (pakt ook rear delts mee)
Dumbbell Flyes (chest en front delts)
Deadlift (pak je traps flink mee)

Doelde dan echt puur op de press/raise oefeningen waarmee je vooral schouders pakt. Zat zo rond te kijken en de laatste keer dat ik bij een training schouders zag staan was die op 28 juni. ;)

• #1.643
O, da's wat anders dan 28 januari. Ik heb afgelopen week mijn geplande zondags train met benen+schouders+buik idd laten vallen vanwege de warmte :o

• #1.645
Ha ha, dat zei je, ja ;)
Dacht al, ik doe toch wel wat aan schouders de laatste maanden....

De warmte is hier inmiddels gelukkig helemaal weg, loop inmiddels alweer rillen in mijn charmante huispak :o.

• #1.649
Week 4 Dag 2 benen-vaak-train periode 74.9 kg

do benen+borst+buik (sets X reps)

Front squats 1x8 48 kg; 4x8 63 kg met straps
Romanian DL 1x6 63 kg; 1x6 90.5 kg; 5x4 100.5 kg -> repjes erbij
DB Pullover 6x (7-7-7-6-6-6) 28 kg -> repjes er bij
Bench Press 4x (9-8-8-8) 65.5 kg -> focus op techniek
Dumbbell Flyes 4x8 21.5 kg
Frog Crunch +10kg 5x6 -> lekker voor de abs

Opm: Ws duhhh voor veel mensen, maar ook de flyes gingen beter met een arch in de rug en voeten stevig op de vloer. Moet wel een beetje oppassen op mijn linker sleutelbeen (AC) merk ik....

---------- Toegevoegd 10 July 2015 om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst 9 July 2015 om 23:58 ----------

Er zit weer 3.5 kg bij sinds de vakantie. VP toegenomen tot 12.3 %. BMI = 25.1

www.voedingscentrum.nl

Je BMI is 25.1
Je bent te zwaar voor je lengte
Met een lager, gezond gewicht heb je een kleinere kans op bepaalde ziekten. Zorg er in ieder geval voor dat je niet verder aankomt en probeer iets af te vallen. Het Voedingscentrum helpt je om gezond af te vallen in 3 fases. Heb je daarnaast te veel buikvet?. Dan is het extra belangrijk om af te vallen want met een grote buikomvang is je risico op bepaalde ziekten verhoogd. Aanpassing van je eetgewoonten is nu een belangrijke stap. Neem contact op met de diëtist of huisarts. Zij helpen je hierbij.

:roflol:

Lekker hoor die RDL's!
En zeg, die flyes zijn ook 'belachelijk' zwaar, ik doe het je niet na. Stabiele houding is idd wel handig dan :)

Had ik stiekem een foto verwacht achter die spoiler :(

Zo dat gaat lekker! Repjes erbij is goed! :D
Inderdaad sterke fly's. En voedingscentrum.. weg ermee... Zeggen toch veel onzin.

Sterke fly's damn. Maar 21,5kg dumbbells of begrijp ik je dan niet goed.

Je bent dik Neet! Dit kan echt niet langer meer zo!

Groetjes,

Het voedingscentrum

• #1.654
Lekker hoor die RDL's!
En zeg, die flyes zijn ook 'belachelijk' zwaar, ik doe het je niet na. Stabiele houding is idd wel handig dan :)

Had ik stiekem een foto verwacht achter die spoiler :(

Misschien hou ik mijn ellebogen dan wel te veel gebogen bij zware gewichten dan. En moet ik terug gaan naar lagere gewichten en helemaal rechte armen?

Ben niet zo handig met foto's nemen. Had laatst mijn benen geprobeerd, maar vond het toch tegenvallen op foto :(

Zo dat gaat lekker! Repjes erbij is goed! :D
Inderdaad sterke fly's. En voedingscentrum.. weg ermee... Zeggen toch veel onzin.

Wij snappen het wel, maar toch jammer dat zo'n (overheids?) instistituut veel mensen in verwarring brengt die zich minder goed ingelezen hebben.

Sterke fly's damn. Maar 21,5kg dumbbells of begrijp ik je dan niet goed.

Ja, dumbells.

Je bent dik Neet! Dit kan echt niet langer meer zo!

Groetjes,

Het voedingscentrum

Ja ik zal proberen wat gewicht te verliezen en contact met mijn huisarts opnemen ;)

Nette training, Neet. Goeie frontsquats ook.

Doe je trouwens een soort push+legs en pull+legs schema?

BMI zegt helemaal niets, dat is wat mij betreft al lang achterhaald.
Zijn veel voorbeelden van mensen die absoluut fit en gezond zijn waarbij ze volgens de gebruikte formule obees zouden zijn. Voedingscentrum is niet waard en wordt nog gesponsord door Unilever ook.

• #1.658
Nette training, Neet. Goeie frontsquats ook.

Doe je trouwens een soort push+legs en pull+legs schema?

Ik doe een schema met extra aandacht voor benen en bench omdat ik vind dat die relatief achter lopen. Het heeft (nog) geen naam.

BMI zegt helemaal niets, dat is wat mij betreft al lang achterhaald.
Zijn veel voorbeelden van mensen die absoluut fit en gezond zijn waarbij ze volgens de gebruikte formule obees zouden zijn. Voedingscentrum is niet waard en wordt nog gesponsord door Unilever ook.

O, zit Unilever daar achter. Dan valt het nog mee dat er niet meteen schaamteloze links naar Becel producten komen als je zogenaamd te zwaar bent ;)
Hoewel, advertenties staan op 'blocked' bij mij. Msn zie ik ze niet eens.

Mee eens trouwens met je BMI mening. Helaas zijn veel huisartsen en andere gezondheidswerkers ook zwaar geindoctrineerd door dezelfde Unilever en Hartstichtingsmaffia :(

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:23 ----------

<rant modus nu>
Als je als arts een onderzoekje wil presenteren op een congres in een buitenlands oord dat Becel producten 3% verbetering geven in je patienten onderzoekje krijg je meteen een uitnodiging en wordt alles betaald door de industrie. Als je een onderzoekje wilt presenteren dat er een 30% verbetering in je patienten populatie is als je ze stimuleert om van hun luie reet af te komen en die ranzige zoete frisdrank laten staan, dan betaalt helemaal niemand iets.

Dus de boodschap op medische congressen is zo langzamerhand wel heeeeeeeeeeeeeel eenzijdig.

lkkre training rene, hoe bevalt fsq met straps?

Misschien hou ik mijn ellebogen dan wel te veel gebogen bij zware gewichten dan. En moet ik terug gaan naar lagere gewichten en helemaal rechte armen?
Niet de armen helemaal recht. Lichtjes gebogen, maar geen 90 graden bijv. Als je dat wel prettig vindt zou je het ook kunnen afwisselen/supersetten of weet ik wat :D

Terug
Naar boven