XXL Nutrition

Diverse trainingen

Netjes, netjes!

Even foamrollen voor die knoop of met een tennisbal aan de slag..

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.722
Foamrollen was het niet echt... ziet net iets dieper dan bot van heup en ruggegraat.
Msn een balletje kopen bij de speelgoedwinkel.

hoe bevalt de split squat? en leg je dan je been op een bankje?

gisteren reverse lunges geprobeerd, maar is echt niks voor mij :o

• #1.724
hoe bevalt de split squat? en leg je dan je been op een bankje?

gisteren reverse lunges geprobeerd, maar is echt niks voor mij :o

Ja een been (voet) op de rand van een bankje, lichte halter in de nek, andere voet zet je voor je en dan lunges naar voren, bv 8x links en dan voet wisselen. Evenwicht is een beetje lastig, maar het is een lekkere beest oefening.

Wat is reverse lunges ook al weer?

Ja een been (voet) op de rand van een bankje, lichte halter in de nek, andere voet zet je voor je en dan lunges naar voren, bv 8x links en dan voet wisselen. Evenwicht is een beetje lastig, maar het is een lekkere beest oefening.

Wat is reverse lunges ook al weer?

beginnen vanaf een step up en dan voet naar achter "lungen"

• #1.726
  • #1.727
Week 5 Dag 4 benen-vaak-train periode

za rug+triceps+billen (sets X reps)

Clean Deadlift 1x5 80.5 kg; 1x5 90.5 kg; 4x5 100.5 kg
Tricep extensions 1x16 2x4.5 kg; 5x6 1x28 kg
Bench Press 4x (9-8-8-7) 65.5 kg -> techniek wordt vlgs mij beter
Triceps kickback 6x6 L+R 15 kg
DB One Arm Row 4x8 L+R 31.5 kg
Hip thrusts 4x9 80.5 kg

Opm: nog steeds een stijf plekje in mijn rug dat ik er niet uit kon
schuimrollen, maar had er ook niet echt last van met DL.

Lekkere training Reneetje. Lekker volume op je deads.

• #1.729
ziet er weer goed uit! :)

Die split squat kan ik serieus niet op een bankje.. Dan voelt het net alsof er iets verkeerd schiet in mijn voet ofzo, zo ontzettend pijnlijk en naar gevoel. Heb je daar geen last van?
Overigens los ik dat op door ipv een bankje de Smith te gebruiken, kan je hem toch net op een andere hoogte afstellen en heb je een smaller stuk om je voet op te leggen.

• #1.732

Mwaah het wordt een beetje saai en degelijk toch.... na volgende week weer eens wisselen van oefeningen ;)

Die split squat kan ik serieus niet op een bankje.. Dan voelt het net alsof er iets verkeerd schiet in mijn voet ofzo, zo ontzettend pijnlijk en naar gevoel. Heb je daar geen last van?
Overigens los ik dat op door ipv een bankje de Smith te gebruiken, kan je hem toch net op een andere hoogte afstellen en heb je een smaller stuk om je voet op te leggen.

Mij lijkt een smal stuk om je voet op te leggen juist pijnlijker, zo zit iedereen weer anders in elkaar :D
Overigens had ik goeie pijn in de glutes van die splits sq. Zat er zelfs aan te denken om de hip thrusts over te slaan, maar dat ging toch nog goed.

Aanvulling:

Cardio: 540 kCal
fietsen en zwemmen

• #1.733
Week 6 Dag 1 benen-vaak-train periode

zo benen+schouders+buik (sets X reps)

Barbell Squat 1x10 58kg; 1x8 78 kg; 4x8 90.5 kg met schoenen.
DB OH Press 1x10 15kg; 5x (6-6-5-5-5) 21.5 kg -> klein F-je :(
DB Side Raises 1x10 4.5kg; 5x (6-6-6-6-5) 12 kg
Standing calf raises (one legged) 3x (20R + 20L = 120) BW+25kg
AB-wheel 4x10
Div. rotator cuffs (ro+gr elastiek)

Opm: Even hartslag gemeten van de training: gem hartslag 116; 520 kCal; tijd 1h 10min
Bij de OHP kwam ik puf tekort om ook de 3e en 4e set 6x te doen.

Sterke calf raises hoor, ik doe er 20 zonder gewicht en dan kan ik ook echt niet door.

lekkere einde weekend train! Op naar de volgende week weer. :)

Zelfde verhaal als ik tevoel repetities waardoor je te weinig gewicht pakte bij alle oefeningen. Nu doe ik er ook minder en met meer gewicht, werkt pakke beter. Toch wel dik jaar verkeerd gedaan. Maja goed, heb zo wel de uitvoering onder de kniee gekregen. Ik ga je logje beetje volgen neet. ;)

• #1.740
Lekkere training hoor! Prima afsluiter van het weekend.

We're all mirrin..

lekkere einde weekend train! Op naar de volgende week weer. :)

Thnx, zondags begint dag 1 van de week al bij mij ;)

---------- Toegevoegd om 22:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:29 ----------

Ik doe wel 3-4 sec zakken, beneden 1 sec uit laten rekken en dan explosief omhoog en boven weer 1 sec hard knijpen.

Ik ga niet zo langzaam naar beneden, wel 1 sec vasthouden op bovenste punt.

Zelfde verhaal als ik tevoel repetities waardoor je te weinig gewicht pakte bij alle oefeningen. Nu doe ik er ook minder en met meer gewicht, werkt pakke beter. Toch wel dik jaar verkeerd gedaan. Maja goed, heb zo wel de uitvoering onder de kniee gekregen. Ik ga je logje beetje volgen neet. ;)

Welkom hier. Ik probeer wel iedere 4-6 weken iets af te wisselen, zelfs calisthenics (horror voor sommigen). Maar volgende periode ga ik denk weer wat zwaarder.

Terug
Naar boven