MuscleMeat

dr bench's log

• Topic Starter Topic Starter
:)wat een weer.....7km hardlopen binnen 34min
volgende week is de 10km van Gent:)

6/5
Smolov week 3 training 1

130kg 6x6

9/5

Milit press
45x8
50x8
55x8
60x8

bicepscurl machine
35kg x6x10

Barbell Upright Row
30kg x4x10

bicepscurl barbell
30kgx4x10

decline banken
60x8 met stilstand
70x8
80x8
90x8
100x8
110x8

Even een "moederdag" traininkje Art..? ;)

ik MOEST vandaag iets anders doen dan bankdrukken)))))
was toch een goede training

9/5

Milit press
45x8
50x8
55x8
60x8

bicepscurl machine
35kg x6x10

Barbell Upright Row
30kg x4x10

bicepscurl barbell
30kgx4x10

decline banken
60x8 met stilstand
70x8
80x8
90x8
100x8
110x8

Wat is er gebeurd met Dr Smolov? Je gooid toch zo kort voor de "eindstreep" niet de handdoek in de ring? ;)

was Smolov ook een dr???:)
ik heb gisteren week 3 trainig 2 gedaan.
vandaag wat bijoefeningen
morgen of dinsdag week 3 training 3))))))

10/5

137,5kg x7x5 erg zwaar

7x5=7 keer vijf herhalingen
nog 2 trainingen:(

Lekker sterk, lekker zwaar, goed gewerkt weer Art. :bow:

vandaag was de 10km van gent (hardlopen)

10,2km in 47minuten niet slecht voor een powerlifter, toch!!!!

Langdurig gebruik van anabole androgene steroïden (AAS) verzwakt het hart ernstiger dan voorheen werd gedacht, en verhoogt het risico op hartfalen. Langetermijngebruik veroorzaakt systolische disfunctie van het linkerventrikel (LV).

beeld: ANP Photo
Deze resultaten publiceren Aaron Baggish c.s. van de Harvard Medical School in Circulation: Heart Failure. Zij wierven negentien mannelijke niet-professionele gewichtheffers van gemiddeld veertig jaar, van wie er twaalf langdurig gebruik van anabole androgene steroïden rapporteerden.

De gebruikers meldden een inname van 675 milligram steroïden per week, negen jaar lang. De twee onderzoeksgroepen waren vergelijkbaar in leeftijd, aantal jaren gewichtheffen, aantal trainingsuren per week en BMI. De gebruikers van AAS hadden significant meer spiermassa dan de groep die niet gebruikte.

Door middel van dopplerechocardiografie beoordeelden twee onderzoekers onafhankelijk de hartfunctie. De structurele LV-parameters waren voor beide groepen vergelijkbaar, en 50 procent van de AAS-gebruikers had LV-hypertrofie, tegenover driekwart van de niet-gebruikers. Daarentegen hadden tien van de twaalf AAS-gebruikers een LV-ejectiefractie onder de normaalwaarde (55%), tegenover één van de niet-gebruikers. Een relatieve systolische disfunctie blijkt ook uit een significant lagere systolische LV-spanningspiek onder de AAS-gebruikers.

Daarnaast lieten gebruikers een verlaagde diastolische functie zien in vergelijking met niet-gebruikers. Dit patroon van verminderde vroege diastolische functie en verhoogde late diastolische functie is een aanwijzing voor verstoorde linkerventrikelrelaxatie.

Tot nu toe hebben meer dan een miljoen Amerikanen dit illegale middel gebruikt met als doel meer spiermassa te krijgen en lichaamsvet te verliezen. De eerste grote golf van langdurige gebruikers bereikt nu de middelbare leeftijd. Op deze leeftijd openbaren hartproblemen zich vaak.

verdomme.... nou dan stop ik wel met kuren

16/6

bd
20x10
40x4
60x4
80x4
100x4
120x4 voeten op de bank met stilstand
120x4
125x4
125x4
130x4
130x4

decline bankdrukken
60x10
80x10
100x10x10 lekkkker

bicepscurl machine 30kg 10x10 ik ben kapot

16/5 :D

Is je Smolov klaar..?
Goed stukje over die steroïden.
Maak ons maar flink bang.

Dopingvrije sport bestaat niet, wel dopinggecontroleerde sport!

Langdurig gebruik van anabole androgene steroïden (AAS) verzwakt het hart ernstiger dan voorheen werd gedacht, en verhoogt het risico op hartfalen. Langetermijngebruik veroorzaakt systolische disfunctie van het linkerventrikel (LV).

beeld: ANP Photo
Deze resultaten publiceren Aaron Baggish c.s. van de Harvard Medical School in Circulation: Heart Failure. Zij wierven negentien mannelijke niet-professionele gewichtheffers van gemiddeld veertig jaar, van wie er twaalf langdurig gebruik van anabole androgene steroïden rapporteerden.

De gebruikers meldden een inname van 675 milligram steroïden per week, negen jaar lang. De twee onderzoeksgroepen waren vergelijkbaar in leeftijd, aantal jaren gewichtheffen, aantal trainingsuren per week en BMI. De gebruikers van AAS hadden significant meer spiermassa dan de groep die niet gebruikte.

Door middel van dopplerechocardiografie beoordeelden twee onderzoekers onafhankelijk de hartfunctie. De structurele LV-parameters waren voor beide groepen vergelijkbaar, en 50 procent van de AAS-gebruikers had LV-hypertrofie, tegenover driekwart van de niet-gebruikers. Daarentegen hadden tien van de twaalf AAS-gebruikers een LV-ejectiefractie onder de normaalwaarde (55%), tegenover één van de niet-gebruikers. Een relatieve systolische disfunctie blijkt ook uit een significant lagere systolische LV-spanningspiek onder de AAS-gebruikers.

Daarnaast lieten gebruikers een verlaagde diastolische functie zien in vergelijking met niet-gebruikers. Dit patroon van verminderde vroege diastolische functie en verhoogde late diastolische functie is een aanwijzing voor verstoorde linkerventrikelrelaxatie.

Tot nu toe hebben meer dan een miljoen Amerikanen dit illegale middel gebruikt met als doel meer spiermassa te krijgen en lichaamsvet te verliezen. De eerste grote golf van langdurige gebruikers bereikt nu de middelbare leeftijd. Op deze leeftijd openbaren hartproblemen zich vaak.

Tot nu toe werd er vanuit bepaalde kringen altijd laatdunkend over de gevolgen van het gebruik van AAS gedaan.
De feiten spreken echter voor zich!

Ik vrees echter dat ook deze berichten niet zullen bijdragen tot minder gebruikers...men zal niet serieus stil willen staan bij de (eventuele) gevolgen, want "anderen" krijgen later problemen, "wij" toch niet.
En als je 20 bent is 40 of 50 nog "ver" van je vandaan.

Het moge bekend zijn dat ik een tegenstander van doping ben...ik ben dat altijd geweest en zal dat altijd blijven.
Uiteraard is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten en kan ik geen keuzes voor anderen maken.
Dat ik ertegen ben heeft overigens niet zo zeer met gezondheid te maken, want ondanks dat bijvoorbeeld bekend is dat roken, (teveel) drank en overgewicht ook niet gezond is, zul je altijd mensen hebben die desondanks toch roken, drinken en overgewicht hebben.
Ik ben tegen doping uit principiële reden.
Het gaat tegen het fair play principe in.

Maar in topsport gaat het tegenwoordig niet meer om fairness...daar teld alleen maar de prestatie. Ik vrees dan ook dat als je op het hoogste niveau wilt scoren het heel moeilijk zal zijn omdat als natural te kunnen. Maar ook op amateurniveau is het ego helaas vaak groter dan het "gezond verstand". Daarom onderstreep ik het anitdopingbeleid van de NPB/IPF. Hetgeen echter ook geen waterdicht systeem is dat iederen zich aan de regels houdt. Want ook binnen de NPB zijn er helaas vrijwel ieder jaar weer mensen die positief reageren op een dopingcontrole :(.
Dopingvrije sport bestaat helaas niet, gelukkig bestaat er wel dopinggecontroleerde sport! :)

Laatst bewerkt:
goeie trainingen artak moeten we maar ff kijken wanneer we een keer samen kunnen trainen lijkt me leuk. want heb net als jij vaak genoeg gehad dat ik trainingen een stuk meer pakte dan in wedstrijden en is altijd goed om wat competitie te hebben.

smolov is niet haalbaar voor mij, heel simpel
Mijn vrouw is bevallen dus er is niemand die mij kan helpen:)

ik verwacht niet dat mensen minder gaan gebruiken door dit artikel, het is ook niet de bedoeling!!!!!!

Luc we gaan zeker een keer samen trainen.
as zondat ga ik naar ECHT om te trainen met Erik en Peter

Terug
Naar boven