Fitness Seller

Drbrik cut wat aan

Als thuis-trainert ben je dan niet afhankelijk van openingstijden en andere kerst-meuk-gezelligheid.
Ik moet gaan haasten want hier sluit het om 16.00 en in het weekend alleen 'sochtends open, maar dan kom ik net thuis en kruip dan m'n mandje in

• Topic Starter Topic Starter
Zo lekker gegriept. Absoluut goed voor de cut om tijdens de 2de (en 3de) kerstdag niks anders te doen dan over te geven en semi-dood op de bank te liggen.
Vandaag weer aan het werk. En tijdens het gegriep niet kunnen trainen dus veel kunnen denken en lezen over trainen.
Wat mij wel opviel is dat mijn benen er wel weer blij mee waren dat ik niet kon trainen. Ging toch wel weer een belletje rinkelen. Hier ben ik tijdens mijn eerste 5x5 avontuur ook tegenaan gerend. Misschien is 3x in de week 5x5 squatten toch wat veel voor mij. Moeilijk om toe te geven, maar misschien toch de slimste optie om er vooraan toch al rekening mee te houden. Bij Starx altijd leuk meegelezen in het logje en al eerder gecharmeerd geworden van Phrak's GSLP. Dus dat gaat hem dus worden.

Trainingsschema:

Training A
Bench press 2x5, 1xAMRAP
Pendlay row 2x5, 1xAMRAP
Squat 2x5, 1xAMRAP
Barbell curl ss skullcrusher 3x10-12

Training B
Overhead press 2x5, 1xAMRAP
Chins 2x5, 1xAMRAP
Deadlift 1xAMRAP
Calf raise ss hanging knee raise 3x15-20

Progressie model
Upper body 1kg per training
Lower body 2,5kg per training
10+ op AMRAP set dubbele verhoging
Op AMRAP set minder dan 5 deload van 10%
P.s. failure waar mogelijk vermijden. (rep in de tank houden)
Training a en b gewoon afwisselen met een dag rust er tussen steeds

kg schijfjes zijn besteld iig.

Dus vandaag kunnen we aan de gang. Mochten de schijfjes nog niet binnenkomen kan ik voorlopig toch nog even verhogen met 2,5 en 5kg. aangezien ik toch terug ga van 5x5 naar 3x5

Gaat je zeker bevallen! Even voor de statistiek: je squat iedere week 2x en deadlift 1x in Greyskull, je upperbody wissel je wel gewoon af iedere training.

Dus week 1 is dan squat+bench, deadlift+press, squat+bench
En week 2 wordt dan: squat+press, deadlift+bench, squat+press
Enzovoort.

Uiteraard kan je jouw variant ook prima doen, zeker als je vaker wil deadliften. Heb dat zelf ook gedaan en is zeker lekker voor je deadlift.

Gaat je zeker bevallen! Even voor de statistiek: je squat iedere week 2x en deadlift 1x in Greyskull, je upperbody wissel je wel gewoon af iedere training.

Dus week 1 is dan squat+bench, deadlift+press, squat+bench
En week 2 wordt dan: squat+press, deadlift+bench, squat+press
Enzovoort.

Uiteraard kan je jouw variant ook prima doen, zeker als je vaker wil deadliften. Heb dat zelf ook gedaan en is zeker lekker voor je deadlift.
Ja weet het van die 2 keer squatten en 1 keer in de week, maar train het liefste gewoon om de dag zonder op vaste dagen te letten. Werkt toch niet met die diensten van me. dan lijkt me dit juist de beste optie. Anders ben ik nog 2 keer kort achter elkaar aan het squatten en dat wil ik juist voorkomen. maar thanx voor de heads up.

Ja weet het van die 2 keer squatten en 1 keer in de week, maar train het liefste gewoon om de dag zonder op vaste dagen te letten. Werkt toch niet met die diensten van me. dan lijkt me dit juist de beste optie. Anders ben ik nog 2 keer kort achter elkaar aan het squatten en dat wil ik juist voorkomen. maar thanx voor de heads up.

Ah, ok. Ik denk ik zeg het even.:) Heb het zelf inderdaad ook zo gedaan een tijdje.

Zo hoppa training van vanaaf zit er weer op. Squats nog niet zo lekker, maar kan ook aan het naëbbende griepje liggen.

** Flat Barbell Bench Press **
- 50.0 kgs x 5 reps
- 50.0 kgs x 5 reps
- 50.0 kgs x 21 reps

** Pendlay Row **
- 50.0 kgs x 5 reps
- 50.0 kgs x 5 reps
- 50.0 kgs x 13 reps

** Barbell Squat **
- 75.0 kgs x 5 reps
- 75.0 kgs x 5 reps
- 75.0 kgs x 7 reps

** Barbell Curl **
- 22.5 kgs x 10 reps
- 22.5 kgs x 10 reps
- 22.5 kgs x 10 reps

** Barbell Skullcrushers **
- 22.5 kgs x 10 reps
- 22.5 kgs x 10 reps
- 22.5 kgs x 10 reps

Mooi progressie schema. Benieuwd hoe dat zal gaan....

T zou zomaar eens heel positief kunnen werken. Nu je weet dat minder squatten in de week beter voelt voor je.
Succes in ieder geval. en voor een post-griep training netjes!

Lekkere amrap op de bank!

T zou zomaar eens heel positief kunnen werken. Nu je weet dat minder squatten in de week beter voelt voor je.
Succes in ieder geval. en voor een post-griep training netjes!
Ja heb dat eerder gemerkt met dat squat volume toen ik eerder stronglifts deed, maar hoopte nog wat sneller een boost te kunnen geven. Maar heb nu al het idee tegen mijn eigen lijf aan te werken. Dus dan gaan we maar voor een iets rustiger schema.

Wat een heerlijke training. Press liep lekker. PR op de chins en echt super strict. Was verbaasd over mezelf terwijl ik ze uitvoerde.

Deadlift double overhand. Eerder moeten stoppen vanwege grip dan vanwege rug/benen.

Assistence even zoeken, maar vanaf setje 2 liep t goed

** Overhead Press **
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 5 reps
- 35.0 kgs x 15 reps

** Chin Up **
- 5 reps
- 5 reps
- 6 reps

** Deadlift **
- 85.0 kgs x 10 reps

** Hanging Knee Raise **
- 10 reps
- 10 reps
- 10 reps

** Barbell Calf Raise **
- 80.0 kgs x 10 reps
- 80.0 kgs x 10 reps
- 80.0 kgs x 10 reps

Als je in dit tempo doorgaat moet je schijven bijkopen ;)
En lekker die chin ups. Klopt die 100 kg nog? Dan is het een flinke massa om op te tillen hoor!

Als je in dit tempo doorgaat moet je schijven bijkopen ;)
En lekker die chin ups. Klopt die 100 kg nog? Dan is het een flinke massa om op te tillen hoor!
Nee 98kg zowat...
Heb gisteren schijven bijgehaald. Totaal 160kg nu kleinste schijfjes niet meegeteld.

Maar het loopt wel lekker. Ps in juni mijn verjaardag, dan moeten 2 schijfjes van 20 er toch nog wel aanzitten als cadeau

Laat je die arme mensen met schijven van 20 kilo zeulen? Wat een bruticus!

Greyskull bevalt wel zo te zien?

Hoppa eerste training van get jaar zit er weer op. Erg lekker begin van het jaar.

** Flat Barbell Bench Press **
- 52.0 kgs x 5 reps
- 52.0 kgs x 5 reps
- 52.0 kgs x 19 reps

** Pendlay Row **
- 52.0 kgs x 5 reps
- 52.0 kgs x 5 reps
- 52.0 kgs x 18 reps

** Barbell Squat **
- 77.5 kgs x 5 reps
- 77.5 kgs x 5 reps
- 77.5 kgs x 7 reps