Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik zou nu niet gaan cutten. Toch de wintermaanden, kan je beter leanbulken imo. Zou ik pas gaan cutten ergens in februari/maart en dan 0.5% - 1% BW per week. Je kan eventueel agressiever cutten rond de 1.25% - 1.5% BW per week.
Ik zou nu niet gaan cutten. Toch de wintermaanden, kan je beter leanbulken imo. Zou ik pas gaan cutten ergens in februari/maart en dan 0.5% - 1% BW per week. Je kan eventueel agressiever cutten rond de 1.25% - 1.5% BW per week.
Doel is droog genoeg worden zodat ik langdurig kan leanbulken. Cut nu inmiddels al 1,5+ jaar of zo en heb 2 keer tijdelijk wat hoger in kcal gezeten. Ik ben nu nog wat te vet om nu al te gaan bullken.
1,5-2 jaar cutten (weet het niet exact), zit nu op 2350 kcal, ik verlies de laatste weken geen gewicht meer en alleen visueel wat strakker geworden en meer zichtare aderen.
Bf weegschaal was 29-28% nu 16,5-15.5% volgens chatGPT tussen de 14-17%
Ik begon met een dieet met 3 1850 kcal dagen en 4 2350 kcal dagen maar dat ging zo moeizaam. Toen dacht ik ga op 2500-2600 kcal zitten en toen ik ging in eens wel afvallen tot zo'n 79-80kg en bleef ik weer op weken zelfde gewicht hangen. Nu zit ik 2,5 maand op 2300 kcal en zakte het gewicht nog naar de 75-76kg. Ik heb ook nog nooit echt mijn onderhoud goed kunnen vinden maar ik schat het op zo'n 2700 kcal. Gezien ik behoorlijk flauw van het cutten ben en ook vermoei raak en weinig progressie nog boek wil ik ff heel snel gaan vet verliezen maar ik denk dat het een verkeerde gedachtengang is en ik zou weer een jojo effect ga krijgen. Aan de andere kant heb ik ook nog wel wat tijd voor de zomer en kan het misschien ook een goed idee zijn om eerst mijn onderhoud weer eens te zoeken en daar een week of 2-4 op blijven en dan pas weer te gaan cutten. Wat is wijsheid nu heel streng cutten op 2000 kcal of onderhoud?
Oke. Dus je begon eerst gemiddeld op 2000 calorieën ongeveer maar je viel daar amper mee af.
Daarna ging je op 2500-2600 kcal zitten en daarmee viel je wel af. En hoeveel viel je daarmee af dan? Want als je met 2600 kcal afvalt zou je ook met 2000 kcal moetem afvallen. Je calorie tekort is dan groter. Of je hebt je voeding verkeerd bij gehouden of je bent opeens meer gaan bewegen ofzo.
Omdat je al heel lang aan het cutten zit zou ik ongeveer 4 weken op onderhoud eten om kleine dietbreek te hebben en daarna weer te gaan cutten.
Voor je eerst wil gaan leanbulken moet je eerst goed cutten. Dus ga ongeveer 12 weken cutten op 0.5% - 1% BW. Kan je daarna even 1 week of 2 weken onderhoud zitten en om daarna weer 12 weken te gaan cutten. Je moet het ook weer niet te agressief doen, dat houd je nooit vol.
Ik ben met 2000 kcal ook wel afgevallen maar op de duur raakte ik op een soort van plateau. Was eerst rond de 78-92 kg (schommelde wat) afgevallen richting de 80-84kg. Ben ik in eens van zomer meer gaan eten ongeveer 2550 kcal en viel ik weer verder af onder de 80kg. Ik ben toen wel veel km's gaan fietsen met lage hartslag 2-3 keer per week en vaak meer dan 1,5 uur en 1 keer pee week 3 uur. Dat is nu weer minder geworden in de herfst.
Sinds ik ben afgevallen is mijn vrijwel altijd te hoge UA (boven de 0.50) nu maanden stabiel of hebben bepaalde supplementen een negatieve infloed op bloedtesten zoals Maria distel en NAC? Ik heb in ieder geval al langere tijd geen jicht aanval meer gehad. Mijn TCH is eigenlijk nu ook te laag en gebruik er geen medicijnen voor maar ik eet verder wel weinig vet maar niet extreem weinig vet met 50-60gram vet.
Nu 2 dagen op 2500-2650 kcal, als ik nog afval 200 kcal omhoog over 2-3 week. Ff terug onderhoud vinden met max 2 keer per week cardio en die 15k stappen is ook standaard beweging want ik wandel elke dag puur voor de gezonde beweging.