- Waardering
- 99
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Punt wat ik probeerde te maken is dat wij hier naar alle waarschijnlijk niet zouden zitten zonder religie. Atheisten(in principe ook een geloof) en agnosten(ook een geloof) doen alsof religieuzen mensen debiel, achterlijk en middeleeuws zijn. Dat betekent dat je eigenlijk al je voorouders debiel, achterlijk en middeleeuws vindt. Wat naar mijn mening respectloos is en minstens net zo erg is als je geloof over God wilt verspreiden onder de ongelovige.Dat zou heel prima kunnen. Wijs ze aan ik zal m'n berouw tonen. Hier kan ik weinig mee. Daarnaast: als ik altijd even goede en verpletterende argumenten zou hebben zou ik god zijn en zouden wij deze discussie niet hebben.
Daarnaast: Hetzelfde geldt natuurlijk voor jou. Religie als basis voor onze hedendaagse overtuigingen is totaal niet nodig.
@BuilderB:
ik ben slim genoeg om mijn eigen keuzes te maken, echter ben ik geen mak schaapje dat achter de meute aanrent...
duidelijk?
Nee. Je bent wel een mak schaap dat achter de meute aanrent als het om religie gaat. No offence. Daarnaast ontwijk je natuurlijk in alle toonaarden de geopperde zaken. What's your point?

Prima posting, Eric denkt wel vaker dat alleen de feiten er toe doen van de mensen welke hij als wetenschappers beschouwd. Vergetende dat er ook een tegenpartij is welke een mening heeft en feiten aan weet te dragen.
Het is niet te verifiëren wat je zegt gezien er in de meeste gevallen ook nog sprake is van een andere theorie waar dan misschien minder maar wel degelijk bewijzen voor zijn dat hij mogelijk is.
Wie zegt dat het niet te verifiëren is, wederom jou mening en niet feitelijk, (waarschijnlijk zal Botje Builder dit weer opvatten als steun van mij uit richting de Plateo-SETI theorie) hoewel er veel onjuistheden in boeken als die van Erich von Däniken staan staan er ook een hoop waarheden in welke de bijbel zouden kunnen verklaren.
Waarom dan de haat jegens religie? Omdat het "slecht" is omdat het volgens jou onzin is?@ Tjok:
1. Nee, natuurlijk zouden we hier niet zitten zonder religie. We zouden hier ook niet zitten zonder Cambrische explosie, of WO I.
Een soort atheisme gelooft niet in god voor redenen die voor diegene in kwestie perfect logisch zijn. Een gelovige gelooft in god voor redenen die voor hem perfect logisch zijn.2. Atheïsme een geloof? Is dit een poging om atheïsme gelijk te stellen aan een religie? Of een semantisch spelletje? Ik geloof nl. ook dat de CD die voor me ligt van 'Live' is... Als ik het ding in de Cd speler doe, zal het antwoord klinken. Geloof bevestigd.
What's your point?
Waarschijnlijk draaide het leven van je voorouders om religie. Jouw ouders leerde jou wat zij dachten dat voor jou het beste was. Als dat achteraf niet zo blijkt te zijn is dat dan een reden om ze niet te respecten voor de keuze die ze maakte die geheel in jouw belang lag?3. Ik doe niet alsof religieuzen debiel zijn (alhoewel sommigen dat zeker zijn, evenals sommige atheïsten). Religieuze overtuigingen zijn doorgaans debiel. Iig het grote gros van zoals ze in deze thread voorbij zijn gekomen.
En waarom zou ik al mijn voorouders niet debiel mogen/kunnen vinden (op dat vlak)? Als dat respectloos is, dan zal dat zo zijn. Maar ik vind m'n ouders niet veel respect verdienen voor het aanleren van een archaïsch idee aan hun kinderen. (moeten we respect hebben voor ouders die hun kind aanleerden dat slavernij goed is?) Dat wil niet zeggen dat ik ze totaal niet respecteer (integendeel), maar dat stuk had ik kunnen missen als kiespijn. Blijft genoeg goede shit over, waar écht geen religie voor nodig is.
En dus weer knetter langs de zaken heen praat, proving my point.
Wordt een beetje een herhalingsoefening op deze manier. Wat heb je nu in godsnaam willen zeggen met het artikel?

Moet je dan niet zeggen IK VIND alle goden k*thoeren?dan is het een mening maar zoals jij het zegt is het een feit
![]()

Waarom dan de haat jegens religie? Omdat het "slecht" is omdat het volgens jou onzin is?
Een soort atheisme gelooft niet in god voor redenen die voor diegene in kwestie perfect logisch zijn. Een gelovige gelooft in god voor redenen die voor hem perfect logisch zijn.Dan is't toch een geloof?
Waarschijnlijk draaide het leven van je voorouders om religie. Jouw ouders leerde jou wat zij dachten dat voor jou het beste was. Als dat achteraf niet zo blijkt te zijn is dat dan een reden om ze niet te respecten voor de keuze die ze maakte die geheel in jouw belang lag?
Zij wisten immers niet beter omdat ze zelf zo waren opgegroeid.
dat zelfs professoren achterlijk kunnen praten en jullie atheisten arrogante k*thoeren zijn...........althans, naar mijn mening!
( zie je eigen handtekening: teken van disrespect; kan ik ook dus.......kinderachtig of niet?)
![]()
Ik respecteer mensen. Hun ideeën staan open voor verwerping (of aanname natuurlijk, op basis van goede argumentatie). God is een idee. De mens niet. De auteur van het artikel dus ook niet. 'Klein' verschil.

Bewijs maar eens dat god meer dan een idee is...
Maar ondertussen is dwang in de islam nog steeds aanwezig... Evenals in het christendom. (De komst van christus, diens dood en wederopstanding zoals die wordt verkondigd) Lood om oud ijzer.

) en vandaag rondleiden van VMBO leerlingen op m'n stageadres. Heb wel zin in weekend ondertussen...de eerste en de derde smily is oke maar de middelste,is making me,maar wens je toch de beste jonge..