XXL Nutrition

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.341
Rooke is lief! :heart:

Vooral wanneer 'ie hulp biedt!

---------- Toegevoegd om 09:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:13 ----------

Digitale weegschaal: 31,5%
Huidplooien: 30%
Gewicht: 62,7kg

Hoe goed die lieverd van me kan meten weet ik niet, maar ik heb in ieder geval stats om mee te beginnen...
Gevoelstechnisch zou het zó lekker zijn om m'n gewicht weer onder de 60kg te krijgen!

En nou ga ik aan de havermout met whey en banaan: 10.00u is de sportschool open, en dan sta ik voor de deur!

Naja ik haal in 45 min 600-800 kcal tegen 155bpm.

Schijnt dat de meeste van die apparaten het kcal verbruik flink omhoog schroeven (dus van wat je werkelijk verbruikt),omdat het beter zou zijn voor de verkoop.600-800 Kcal lijkt me in drie kwartier ook aardig veel,zeker voor op de hometrainer .

Schijnt dat de meeste van die apparaten het kcal verbruik flink omhoog schroeven (dus van wat je werkelijk verbruikt),omdat het beter zou zijn voor de verkoop.600-800 Kcal lijkt me in drie kwartier ook aardig veel,zeker voor op de hometrainer .
hartslag meter he ;) maar ik zit dan ook op 65-70% van mn max..

• #1.344
NeckPress
12*20kg, 10*25kg, 1*30kg, 1*30kg
Ok, 30kg was wel de max. vandaag... :(

DB Front Press Hammer grip - Hoe heet dit? Krijg 'm niet gevonden op exrx....
12*5kg, 8*7,5kg, 8*7,5kg, 8*5kg(voor de techniek)

Upright row
12*17,5kg, 10*20kg, 10*21kg, 8*22,5kg PR!:D

Side raises
10*3kg, 10*3kg, 12*3kg

CGBP
12*20kg, 9*30kg, 4*35kg

Dippen tussen 2 bankjes
12*BW, 12*BW, 9*BW

Cable pushdown (smal) - op het zware (metalen) apparaat
12*25kg, 12*25kg, 12*25kg

Ik heb nog steeds spierpijn van de borsttraining van dinsdag (???), dus met name CGBP ging niet écht lekker...
Maandag eindelijk weer eens benen trainen! :D

Hey dwarf,

ik weet dat je n tijdje geleden bezig was met een nieuw voedingsschema, is dat nou nog allemaal gelukt? (ja sorry ik ben te lui om iedere pagina van je topic door te lezen ;) )

• #1.346
Hey dwarf,

ik weet dat je n tijdje geleden bezig was met een nieuw voedingsschema, is dat nou nog allemaal gelukt? (ja sorry ik ben te lui om iedere pagina van je topic door te lezen ;) )

Hé!
Ja, ondanks dat er nog wat aanpassingen in mogen gaat het lekker. Kort samengevat: 's ochtends havermout met een stuk fruit en whey, 4 maaltijden rijst met tonijn / ei / kip / tofu / rundvlees en groente en als laatste NightProtein.
Tot dusver gaat het lekker, en wat ik niet had verwacht:
1) De rijst komt me (nog) absoluut m'n neus niet uit!
2) M'n vriend vindt het allemaal prima
3) Collega's staan me niet eens raar aan te kijken (als ik uitleg dat ik wil afvallen / vet kwijt wil staan ze me wel raar aan te kijken: 'Jij bent toch helemaal niet dik?')

Ik zit ondertussen op 62,7kg - zo'n 2kg lichter dan het startpunt! (2 weken geleden)

Hé!
Ja, ondanks dat er nog wat aanpassingen in mogen gaat het lekker. Kort samengevat: 's ochtends havermout met een stuk fruit en whey, 4 maaltijden rijst met tonijn / ei / kip / tofu / rundvlees en groente en als laatste NightProtein.
Tot dusver gaat het lekker, en wat ik niet had verwacht:
1) De rijst komt me (nog) absoluut m'n neus niet uit!
2) M'n vriend vindt het allemaal prima
3) Collega's staan me niet eens raar aan te kijken (als ik uitleg dat ik wil afvallen / vet kwijt wil staan ze me wel raar aan te kijken: 'Jij bent toch helemaal niet dik?')

Ik zit ondertussen op 62,7kg - zo'n 2kg lichter dan het startpunt! (2 weken geleden)

Je bent ook pas net begonnen met die rijst........spreek je over 3 maanden nog wel :D

Digitale weegschaal: 31,5%
Huidplooien: 30%
Gewicht: 62,7kg

Hoe goed die lieverd van me kan meten weet ik niet, maar ik heb in ieder geval stats om mee te beginnen...

Lekker dat je iig aan de weegschaal al kan zien dat je nieuwe cut werkt :thumbs:
En zelfs al meet je vriend niet het exact goede vet%, zolang hij elke keer op exact dezelfde plek & op dezelfde manier meet, dan kan je iig wel de daling in vet% vertrouwen. Dus dan is de daling in het vet% wel te vertrouwen, ookal is het absolute vet% dat misschien niet.

NeckPress

Upright row

Side raises
10*3kg, 10*3kg, 12*3kg

CGBP
12*20kg, 9*30kg, 4*35kg

Dippen tussen 2 bankjes
12*BW, 12*BW, 9*BW

Ik heb nog steeds spierpijn van de borsttraining van dinsdag (???), dus met name CGBP ging niet écht lekker...

Lekkere training Dwarf. Volgende keer weer bruut pressen :D

lol @ grosje :D

@ Dwarf hoeveel gram rijst eet je nou per dag?
Ik zou dat niet trekken hoor de hele dag rijst, enkel in de avond.

• #1.351
lol @ grosje :D

@ Dwarf hoeveel gram rijst eet je nou per dag?
Ik zou dat niet trekken hoor de hele dag rijst, enkel in de avond.

50 gram rijst per maaltijd - dus 200 gram op een dag.
Ter afwisseling eet ik vanavond zoete aardappel met kip en groente uit de oven. Komende week staat er ook een keertje pasta met groente en quorn op de planning. En "nasi" met tofu ;)

Allemaal netjes berekend en in m'n schema gegoten :D

DE hele dag rijst zou ik ook schijtziek van worden, respect dat je het 4x per dag eet! :thumbs:

• #1.353
Zó - die zoete aardappel was LEKKER! :meal:
't is dat ik een afgewogen portie had, anders had ik de hele bakplaat leeggegeten... :o
(vriendlief vond 't ook erg lekker: heeft een halve kilo op!)
Gegrilde bataat is er eentje om te onthouden! (schillen, in plakjes op de bakplaat en een klein beetje olie uit de spray er overheen)

Nou ben ik alleen even kwijt waarom zoete aardappel beter is dan gewone aardappel - kan iemand me dat weer even toelichten?

+1

Ik zou het niet trekken indd. lekker overdag roggenbrood, volkoren crackers en/of salades.

Wat dacht je van gewoon lekker volkoren/meergranen (donker) bruin brood met pindakaas of kipfilet :meal:

---------- Toegevoegd om 11:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:17 ----------

Zó - die zoete aardappel was LEKKER! :meal:
't is dat ik een afgewogen portie had, anders had ik de hele bakplaat leeggegeten... :o
(vriendlief vond 't ook erg lekker: heeft een halve kilo op!)
Gegrilde bataat is er eentje om te onthouden! (schillen, in plakjes op de bakplaat en een klein beetje olie uit de spray er overheen)

Nou ben ik alleen even kwijt waarom zoete aardappel beter is dan gewone aardappel - kan iemand me dat weer even toelichten?

Hier ben ik dan ook benieuwd naar...

@ Hierboven... ja dat kan ook :) wissel t af.

Maar Dwarf op een gegeven moment wordt je creatief met rijst :)

Zoete aardappels hebben, vergeleken met gewone aardappels:

- meer vezels (vooral yams, dat is weer wat anders dan zoete aardappel),
- een lagere GI (glycemische index ),
- door bovenstaande 2 factoren worden de koolhydraten van de zoete aardappel minder snel door het lichaam verteerd/opgenomen -> veroorzaakt een minder snelle + minder grote stijging/daling in bloedsuiker spiegel (bloedglucose waarde).
- langer een 'vol' gevoel/minder snel weer honger, omdat het dus langzamer verteerd wordt.

Maar die GI waarde is vooral belangrijk als je de aardappels op zichzelf zou eten (zo is die ook bepaald). Zodra je een maaltijd eet die ook vet + eiwit bevat (altijd dus), wordt het opname proces daar ook al door beïnvloed.

NeckPress

Upright row

Side raises
10*3kg, 10*3kg, 12*3kg

CGBP
12*20kg, 9*30kg, 4*35kg

Dippen tussen 2 bankjes
12*BW, 12*BW, 9*BW

Jah! lang geleden dat ik een training heb gevolgd hier!:)
De gewichten liggen al aardig hoog, ook zie ik een leuke PR op de Upright row, geen last van deze oefening?

Dippen tussen 2 bankjes (bench dips) zou je die niet vervangen door tricep dips? Train je ook nog onderkant borst mee en is echt een killer:D

Gaat lekker dwarf!

---------- Toegevoegd om 13:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:11 ----------

Zoete aardappels hebben, vergeleken met gewone aardappels:

- meer vezels (vooral yams, dat is weer wat anders dan zoete aardappel),
- een lagere GI (glycemische index ),
- door bovenstaande 2 factoren worden de koolhydraten van de zoete aardappel minder snel door het lichaam verteerd/opgenomen -> veroorzaakt een minder snelle + minder grote stijging/daling in bloedsuiker spiegel (bloedglucose waarde).
- langer een 'vol' gevoel/minder snel weer honger, omdat het dus langzamer verteerd wordt.

Maar die GI waarde is vooral belangrijk als je de aardappels op zichzelf zou eten (zo is die ook bepaald). Zodra je een maaltijd eet die ook vet + eiwit bevat (altijd dus), wordt het opname proces daar ook al door beïnvloed.
Mijn excuses voor deze vraag..maar waar haal je deze zoete aardappels?
Ik heb namelijk al in verschillende winkels gezocht maar ze nog niet gevonden (woon in België)

Alvast bedankt!

Wat is er dan met Pizza
Ben er van de zomer nog geweest
,tjonge wat staat dat kreng scheef he?

hahahaha, charming as always :p

Jah! lang geleden dat ik een training heb gevolgd hier!:)
De gewichten liggen al aardig hoog, ook zie ik een leuke PR op de Upright row, geen last van deze oefening?

Dippen tussen 2 bankjes (bench dips) zou je die niet vervangen door tricep dips? Train je ook nog onderkant borst mee en is echt een killer:D

Gaat lekker dwarf!

---------- Toegevoegd om 13:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:11 ----------

Mijn excuses voor deze vraag..maar waar haal je deze zoete aardappels?
Ik heb namelijk al in verschillende winkels gezocht maar ze nog niet gevonden (woon in België)

Alvast bedankt!
zoete aardappels: surinaamse winkels, uitgebreide groenteboer, jumbo wil ze ook wel eens hebben (heb je die in Belgie?), zijn iets groter, rozer en langer dan gewone aardappels.

MOcht je nog op rijsttips stuiten... kom maar op, begin nu aan mijn vierde rijstweek (volkorenpasta vinnik nie zo, en zoete aarddappels... heel af en toe). Zit nu in mijn shoarmakruiden week, hoppa beetje door je rijst... hmmm, lekker!

Hoe was je weekend?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven