MuscleMeat

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik heb ook nog een rijst-tip voor als je op een dag geen zin hebt in rijst: No rice! :cool:
Gewoon lekker je rijst weglaten die dag...

Wat betreft die zoete aardappels.., dit wist ik niet, maar LB idd, de GI is zo niets zeggend in een hele maaltijd waar ook vaak vet in voorkomt (wat Cynthia dus al zegt)..
Enige voordeel is dan dat deze zoete aardappel iets meer vezels bevat.......
Het is overigens niet zo, dat eiwit ook maar iets met de GI van de aardappels doet btw.., alleen vet zorgt dat eiwitten & koolhydraten vertraagt worden opgenomen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.362
+1

Ik zou het niet trekken indd. lekker overdag roggenbrood, volkoren crackers en/of salades.
Zo lang ik er niet schijtziek van word: lekker zo laten! Ik kijk nu al uit naar m'n rijst met tonijn, ei en augurk van straks ;) (eerst trainen: 9.15u sta ik in de les 'fitness voor vrouwen')
Wat dacht je van gewoon lekker volkoren/meergranen (donker) bruin brood met pindakaas of kipfilet :meal:
Oh - mijn eerstvolgende 'junk' wordt een boterham met kipfilet, sla EN pindakaas! :meal:

@ Hierboven... ja dat kan ook :) wissel t af.

Maar Dwarf op een gegeven moment wordt je creatief met rijst :)
Ik ben benieuwd ;)
Zoete aardappels hebben, vergeleken met gewone aardappels:

- meer vezels (vooral yams, dat is weer wat anders dan zoete aardappel),
- een lagere GI (glycemische index ),
- door bovenstaande 2 factoren worden de koolhydraten van de zoete aardappel minder snel door het lichaam verteerd/opgenomen -> veroorzaakt een minder snelle + minder grote stijging/daling in bloedsuiker spiegel (bloedglucose waarde).
- langer een 'vol' gevoel/minder snel weer honger, omdat het dus langzamer verteerd wordt.

Maar die GI waarde is vooral belangrijk als je de aardappels op zichzelf zou eten (zo is die ook bepaald). Zodra je een maaltijd eet die ook vet + eiwit bevat (altijd dus), wordt het opname proces daar ook al door beïnvloed.
Thnx! Ik wist dat het goed was, niet meer waarom....
Jah! lang geleden dat ik een training heb gevolgd hier!:)
De gewichten liggen al aardig hoog, ook zie ik een leuke PR op de Upright row, geen last van deze oefening?

Dippen tussen 2 bankjes (bench dips) zou je die niet vervangen door tricep dips? Train je ook nog onderkant borst mee en is echt een killer:D

Gaat lekker dwarf!

---------- Toegevoegd om 13:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:11 ----------

Mijn excuses voor deze vraag..maar waar haal je deze zoete aardappels?
Ik heb namelijk al in verschillende winkels gezocht maar ze nog niet gevonden (woon in België)

Alvast bedankt!
Upright row ging zó ontzettend lekker makkelijk, vandaar ook die PR. Bij de laatste set begon ik teveel te zwaaien met m'n rug dat ik gestopt ben ;)
Ik doe af en toe ter afwisseling de dips tussen de bankjes, normaal gesproken pak ik wel assisted dips, op 10kg na kan ik met eigen gewicht! :D
De zoete aardappels die ik had zijn gekocht bij de Albert Heijn, misschien dat bij jullie de supermarkt ze ook heeft? (Planning was om na de supermarkt naar de toko te gaan voor de zoete aardappels, maar werd verrast dat ze ook gewoon in de supermarkt lagen)
hahahaha, charming as always :p

zoete aardappels: surinaamse winkels, uitgebreide groenteboer, jumbo wil ze ook wel eens hebben (heb je die in Belgie?), zijn iets groter, rozer en langer dan gewone aardappels.

MOcht je nog op rijsttips stuiten... kom maar op, begin nu aan mijn vierde rijstweek (volkorenpasta vinnik nie zo, en zoete aarddappels... heel af en toe). Zit nu in mijn shoarmakruiden week, hoppa beetje door je rijst... hmmm, lekker!

Hoe was je weekend?
Ik las dat als je zoete aardappels op de rijst legt (laatste 10 minuten) bij het koken dat de smaak ook wat in je rijst trekt, en je aardappels zijn ook meteen gaar.
Jouw weekend ook al? Zaterdag trainen, opruimen en lekker op de bank film kijken, Troy was op tv (vriendlief aan het bier en de tacochips met dipsaus gezet terwijl ik zelf aan de cola-light en later NightProtein zat...)
Gisteren uitslapen, fietstochtje met mijn ouders & vriendlief z'n ouders en daar ook gegeten: tilapiafilet met groente (ik wist van tevoren wat ze gingen eten :D) - aardappels, toetje etc heb ik achterwege gelaten.
Ik heb ook nog een rijst-tip voor als je op een dag geen zin hebt in rijst: No rice! :cool:
Gewoon lekker je rijst weglaten die dag...

Wat betreft die zoete aardappels.., dit wist ik niet, maar LB idd, de GI is zo niets zeggend in een hele maaltijd waar ook vaak vet in voorkomt (wat Cynthia dus al zegt)..
Enige voordeel is dan dat deze zoete aardappel iets meer vezels bevat.......
Het is overigens niet zo, dat eiwit ook maar iets met de GI van de aardappels doet btw.., alleen vet zorgt dat eiwitten & koolhydraten vertraagt worden opgenomen.
Alles wat 'past' in m'n schema kan er wat mij betreft in, met als uitzonderingen brood en gewone aardappels... En de rijst verveelt me nog niet, dus laat ik het (voorlopig) zo...

• #1.363
Na een warming up die bestond uit 'Fitness voor vrouwen' ben ik toch maar gewoon aan m'n beentraining gegaan (eindelijk na zoveel weken!) - het enige voordeel van die les vanochtend was het feit dat de eigenaar hem zelf geeft, en ik weer wat tips van 'm heb gekregen. Verder was er geen zak aan.
3kg barbells waarmee je squat, reverse curls etc doet?!:eek: Gewichtjes van max. 1,5kg voor alle armspieren!? Dat méén je toch niet?!
Squat
12*20kg, 10*25kg, 8*30kg
Ik durfde niet heel veel met m'n knie - voelde 'm wel...

Legcurl
12*35kg, 12*40kg, 12*45kg PR!:D
Volgende keer met 40kg beginnen, en verder omhoog... ?

Standing gluteus
60*25kg, 100*15kg, 100*15kg :rolleyes:REP-PR?:rolleyes:
Advies van de eigenaar, om wat aan die giga-heupen en -kont te doen...

Standing calf raise SS sitting calf raise
12*50kg, 12*60kg, 12*70kg SS 12*20kg, 12*20kg, 12*20kg

Zwetend & trillend de sportschool uit: lekker!
Nu het weer droog is buiten ga ik lekker in de tuin bezig - DW heeft een paar dagen vrij (donderdag moet ik wel werken, kan niet verzet worden), en het feit dat ik dan niet achter m'n pc hoef te zitten of verplicht aan rapporten hoef te schrijven is dan al genoeg voor me: HEERLIJK!

Geniet van je dagjes verlof :p

En idd, als je 12 reppers kan maken met een gewicht, is het wel eens tijd om te verhogen ;)

Wat voor rijst eet je eigenlijk dwarf? Basmati, wit, bruin, volkoren..?

• #1.366
Geniet van je dagjes verlof :p

En idd, als je 12 reppers kan maken met een gewicht, is het wel eens tijd om te verhogen ;)
Genieten gaat wel lukken: ben bezig met de beruchte conifeer en het laatste stukje muur uit te graven...

12-reppers ok - maar 100-reppers?! Ik dacht echt 'WTF?!'
Bedoeling is ook nog eens om elke week met 10 reps te verhogen... :eek:
Wat voor rijst eet je eigenlijk dwarf? Basmati, wit, bruin, volkoren..?
Basmati. Zo'n 5 kg zak van de toko - komt nu zeker van pas! ;)

ja ik eet ook meestal basmati, maar tegenwoordig ruil ik m vaak in voor zilvervlies rijst.

oh en btw
Standing gluteus?
youtube kan m geloof ik niet vinden...

• #1.368
ja ik eet ook meestal basmati, maar tegenwoordig ruil ik m vaak in voor zilvervlies rijst.

oh en btw
Standing gluteus?
youtube kan m geloof ik niet vinden...
Ja, misschien dat ik binnenkort de basmati ook moet omwisselen voor de zilvervlies - maar eerst maar eens deze zak leegmaken...

Dit apparaat:
standinggluteus.jpg

Uitleg staat hier

Goed voor de billetjes:D..heb ik niet nodig:mad:

Ja, misschien dat ik binnenkort de basmati ook moet omwisselen voor de zilvervlies - maar eerst maar eens deze zak leegmaken...

Dit apparaat:
standinggluteus.jpg

Uitleg staat hier

ahhhh dieeee ja die ken ik wel :D
hoewel ze m geloof ik niet hebben bij mij hier op de gym, maar gebruikte t nooit echt.

• #1.373
Na een warming up die bestond uit 'Fitness voor vrouwen' ben ik toch maar gewoon aan m'n beentraining gegaan (eindelijk na zoveel weken!) - het enige voordeel van die les vanochtend was het feit dat de eigenaar hem zelf geeft, en ik weer wat tips van 'm heb gekregen. Verder was er geen zak aan.
3kg barbells waarmee je squat, reverse curls etc doet?!:eek: Gewichtjes van max. 1,5kg voor alle armspieren!? Dat méén je toch niet?!
Squat
12*20kg, 10*25kg, 8*30kg
Ik durfde niet heel veel met m'n knie - voelde 'm wel...

Legcurl
12*35kg, 12*40kg, 12*45kg PR!:D
Volgende keer met 40kg beginnen, en verder omhoog... ?

Standing gluteus
60*25kg, 100*15kg, 100*15kg :rolleyes:REP-PR?:rolleyes:
Advies van de eigenaar, om wat aan die giga-heupen en -kont te doen...

Standing calf raise SS sitting calf raise
12*50kg, 12*60kg, 12*70kg SS 12*20kg, 12*20kg, 12*20kg

Zwetend & trillend de sportschool uit: lekker!
Nu het weer droog is buiten ga ik lekker in de tuin bezig - DW heeft een paar dagen vrij (donderdag moet ik wel werken, kan niet verzet worden), en het feit dat ik dan niet achter m'n pc hoef te zitten of verplicht aan rapporten hoef te schrijven is dan al genoeg voor me: HEERLIJK!

12x45kg legcurl :eek: Goed bezig meid! Sterke hams heb je !

lollll :D
indeed maar die leg curl is echt veel hoor. Maar ik heb wel gemerkt dat het ligt aan het apparaat. in praag op de sportschool had je een leg curl waarbij je moest liggen, daar kon ik minder kg's mee dan bij de versie waar je kan zitten. maar goed 45kg nog ff te gaan.
ga vandaag mn benen doen dus kzal ff opletten tot hoever ik t trek :)

oh ja dwarf wou ik je nog vragen, wanneer is je verjaardag :)

• #1.377
Moet helemaal goed komen lijkt mij (Y)

Ga ik proberen met je mee te doen, kijken of ik met jou verjaardag ook meer rug definitie heb :)
Overgens indd wel een k*t datum je verjaardag... sorry :-/

• #1.379

Ga ik proberen met je mee te doen, kijken of ik met jou verjaardag ook meer rug definitie heb :)

De planning was tussen sinterklaas & kerst, maar ja: ik was wat vertraagd ;)

Alles beter dan jarig met kerst of oud&nieuw...

Ok: laat de competitie beginnen! Ik start NU met een bak rijst met kip & boontjes :D

2 januari (nationale katerdag lijkt het wel elk jaar)...
Wanneer ik 5% in BF ben gedaald moet er toch wel een beetje rugdefinitie inzitten - toch?

:yes: Drink bijna nooit, maar met oud & nieuw worden er elk jaar nieuwe levels van kater-heid bereikt :o :roflol:

De planning was tussen sinterklaas & kerst, maar ja: ik was wat vertraagd ;)

Alles beter dan jarig met kerst of oud&nieuw...

Ok: laat de competitie beginnen! Ik start NU met een bak rijst met kip & boontjes :D

Goed bezig dames :clap: :clap: :clap:
Beetje competitie kan soms goed helpen :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven