- Waardering
- 637
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 64kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Pff goed hoor 55/60kg deadlift voor een dametje van jou formaat!![]()

Als ik jou was zou ik gewoon die hartslagmeter wegleggen en me het merendeel van mijn cardio trainingen echt helemaal de t*ring werken met fullblown, all-out cardio en/of zware interval training.
Pff goed hoor 55/60kg deadlift voor een dametje van jou formaat!![]()
Iemand enig idee? Ik heb al een tijdje last van m'n nek, en begin er behoorlijk kriebelig van te worden...
Het wordt niet vanzelf minder...
Traps - zou kunnen, pijn zit wel hoger... (meeste zit hoog in de spier, achterkant hoofd)
Vanuit je traps vertrekt een vlies, spierbaan tot zelfs helemaal vooraan aan je hoofd.
Zijn je traps ontstoken, staat er spanning op en krijg je dat dus. Tot zelfs hoofdpijn aantoe.
Deadlifts etc zijn dan ook uit den boze. Ik moest een weekje rusten met een
ontstekingsremmer erbij.

Hartslagmeter cardio is leuk als je een hele lange tijd een inspanning moet leveren.
Is het heel erg om te wachten en de fysio er over te spreken (zie ik woensdag weer) of sneller contact opnemen met huisarts?
Shrugs heb ik al achterwege gelaten...
Ik wacht nog even dan... zo'n fysio weet ook vast wel of het 'echt mis' is, of dat er gewoon wat vast zit...
Qua vetverbranden heb ik altijd begrepen dat je binnen een bepaalde hartslagzone moet blijven wil het effectief zijn, die geeft m'n polar ook aan (en daar probeer ik dan ook binnen te blijven)...
Het houdt me in ieder geval niet tegen qua afvallen (gewicht gaat weer rustig naar beneden)...
Ah, je hebt gelijk...
Volgende keer lekker doorfietsen (wel gewoon 45 min.) en maar zien of ik wel of niet m'n hartslag binnen de zone kan houden...
Wat ik me wel afvraag: als ik me niet de blubber fiets en wel dezelfde hartslag heb als een andere cardiosessie waar ik me wel de blubber fietste: verbrand ik dan net zoveel Kcal? Want hartslag was beide keren gelijk...
Hmmm.... minder hard fietsen = minder afstand (ik denk in hometrainers) = minder Kcal...Denk dat je eerder in termijnen van afstand zou moeten denken ipv hartslag.
Hmmm.... minder hard fietsen = minder afstand (ik denk in hometrainers) = minder Kcal...
Hmmm...
Tja, dacht ik vroeger dus ook![]()
Ondertussen denk ik: hoe meer intenisteit over dezelfde periode van cardio, des
te meer kcal ik verbrand en des te beter mijn conditie wordt waardoor ik nadien
nog harder kan gaan en nog meer kcal verbrand.
BV lopen: je loopt een uur tegen 8km/u en hebt dus 8km afgelegd ergo dus bv 500kcal
MAAR je loopt een uur tegen 16km/u en hebt dus 16km afgelegd ergo dus bv 1000kcal.
Wat heb je dan het meest verbrand? Ik denk niet dat het zo simpel is dat je kan zeggen
tegen je lichaam nu kies ik om dit te verbranden en dan om dat.