XXL Nutrition

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ja helaas voel ik alleen maar zo'n rare onderrugpijn de 1e 2 dagen van mijn ongesteldheid, die deadlifts kan ik helaas niet doen bij mij op de sportschool, althans..niet zo uitdagend met maar 20 kg haha

Suc6 zo :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.582
1 uur hometrainer:
491 Kcal
max 167
gem 149

Ik kreeg m'n hartslag maar niet omlaag, hierdoor heb ik wel flink gezeet, maar niet echt hard gefietst... Heb ik dan toch 491 Kcal verbrand?

Als ik jou was zou ik gewoon die hartslagmeter wegleggen en me het merendeel van mijn cardio trainingen echt helemaal de t*ring werken met fullblown, all-out cardio en/of zware interval training.

• #1.584
Iemand enig idee? Ik heb al een tijdje last van m'n nek, en begin er behoorlijk kriebelig van te worden...

Het wordt niet vanzelf minder...

Pff goed hoor 55/60kg deadlift voor een dametje van jou formaat!:D

Als ik jou was zou ik gewoon die hartslagmeter wegleggen en me het merendeel van mijn cardio trainingen echt helemaal de t*ring werken met fullblown, all-out cardio en/of zware interval training.

+1 Only way that will help (nu ja, bij mij alleszins)

Hartslagmeter cardio is leuk als je een hele lange tijd een inspanning moet leveren.

Pff goed hoor 55/60kg deadlift voor een dametje van jou formaat!:D

indeed

Iemand enig idee? Ik heb al een tijdje last van m'n nek, en begin er behoorlijk kriebelig van te worden...

Het wordt niet vanzelf minder...

geen idee ... ontsteking op je traps ?

• #1.588
Traps - zou kunnen, pijn zit wel hoger... (meeste zit hoog in de spier, achterkant hoofd)

Traps - zou kunnen, pijn zit wel hoger... (meeste zit hoog in de spier, achterkant hoofd)

Vanuit je traps vertrekt een vlies, spierbaan tot zelfs helemaal vooraan aan je hoofd.
Zijn je traps ontstoken, staat er spanning op en krijg je dat dus. Tot zelfs hoofdpijn aantoe.

Deadlifts etc zijn dan ook uit den boze. Ik moest een weekje rusten met een
ontstekingsremmer erbij.

• #1.590
Vanuit je traps vertrekt een vlies, spierbaan tot zelfs helemaal vooraan aan je hoofd.
Zijn je traps ontstoken, staat er spanning op en krijg je dat dus. Tot zelfs hoofdpijn aantoe.

Deadlifts etc zijn dan ook uit den boze. Ik moest een weekje rusten met een
ontstekingsremmer erbij.

:eek:

Is het heel erg om te wachten en de fysio er over te spreken (zie ik woensdag weer) of sneller contact opnemen met huisarts?
Shrugs heb ik al achterwege gelaten...

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:34 ----------

Hartslagmeter cardio is leuk als je een hele lange tijd een inspanning moet leveren.

Ach, een uurtje - wat is lang?

:eek:

Is het heel erg om te wachten en de fysio er over te spreken (zie ik woensdag weer) of sneller contact opnemen met huisarts?
Shrugs heb ik al achterwege gelaten...

Tsja, zolang je niet al te zeer hebt, kan je nog wel even wachten. Ik verging
toen van de hoofdpijn en niets leek te helpen.

Ach, een uurtje - wat is lang?

Tsja, ik heb heeeeeel lang cardio gedaan met hartslagmeter en bij mij beperktte het mijn
vooruitgang in die mate dat ik mijn hartslag onder controle wou houden maar dus ook niet harder
ging in mijn cardio. En dus status quo bleef van conditie.

Hartslagmeter is leuk als je een bepaalde conditie hebt en je dan eigenlijk gedurende een ruime
tijd een prestatie wil volhouden.

• #1.592
Ik wacht nog even dan... zo'n fysio weet ook vast wel of het 'echt mis' is, of dat er gewoon wat vast zit...
Qua vetverbranden heb ik altijd begrepen dat je binnen een bepaalde hartslagzone moet blijven wil het effectief zijn, die geeft m'n polar ook aan (en daar probeer ik dan ook binnen te blijven)...
Het houdt me in ieder geval niet tegen qua afvallen (gewicht gaat weer rustig naar beneden)...

Ik wacht nog even dan... zo'n fysio weet ook vast wel of het 'echt mis' is, of dat er gewoon wat vast zit...
Qua vetverbranden heb ik altijd begrepen dat je binnen een bepaalde hartslagzone moet blijven wil het effectief zijn, die geeft m'n polar ook aan (en daar probeer ik dan ook binnen te blijven)...
Het houdt me in ieder geval niet tegen qua afvallen (gewicht gaat weer rustig naar beneden)...

Tja, dacht ik vroeger dus ook :p

Ondertussen denk ik: hoe meer intenisteit over dezelfde periode van cardio, des
te meer kcal ik verbrand en des te beter mijn conditie wordt waardoor ik nadien
nog harder kan gaan en nog meer kcal verbrand.

BV lopen: je loopt een uur tegen 8km/u en hebt dus 8km afgelegd ergo dus bv 500kcal
MAAR je loopt een uur tegen 16km/u en hebt dus 16km afgelegd ergo dus bv 1000kcal.

Wat heb je dan het meest verbrand? Ik denk niet dat het zo simpel is dat je kan zeggen
tegen je lichaam nu kies ik om dit te verbranden en dan om dat.

• #1.594
Ah, je hebt gelijk...
Volgende keer lekker doorfietsen (wel gewoon 45 min.) en maar zien of ik wel of niet m'n hartslag binnen de zone kan houden...
Wat ik me wel afvraag: als ik me niet de blubber fiets en wel dezelfde hartslag heb als een andere cardiosessie waar ik me wel de blubber fietste: verbrand ik dan net zoveel Kcal? Want hartslag was beide keren gelijk...

Ah, je hebt gelijk...
Volgende keer lekker doorfietsen (wel gewoon 45 min.) en maar zien of ik wel of niet m'n hartslag binnen de zone kan houden...
Wat ik me wel afvraag: als ik me niet de blubber fiets en wel dezelfde hartslag heb als een andere cardiosessie waar ik me wel de blubber fietste: verbrand ik dan net zoveel Kcal? Want hartslag was beide keren gelijk...

Denk dat je eerder in termijnen van afstand zou moeten denken ipv hartslag.

Tja, dacht ik vroeger dus ook :p

Ondertussen denk ik: hoe meer intenisteit over dezelfde periode van cardio, des
te meer kcal ik verbrand en des te beter mijn conditie wordt waardoor ik nadien
nog harder kan gaan en nog meer kcal verbrand.

BV lopen: je loopt een uur tegen 8km/u en hebt dus 8km afgelegd ergo dus bv 500kcal
MAAR je loopt een uur tegen 16km/u en hebt dus 16km afgelegd ergo dus bv 1000kcal.

Wat heb je dan het meest verbrand? Ik denk niet dat het zo simpel is dat je kan zeggen
tegen je lichaam nu kies ik om dit te verbranden en dan om dat.

+1

Helemaal mee eens, die meters leiden je alleen maar af imo, lekker belangerijk of je net wel/niet meer in de vetverbrandende zone zit :rolleyes:
Gewoon knallen, lekker jezelf in het zweet werken, kcals/vet verbranden en conditie opbouwen.., en vooral niet druk maken om allerlij onbelangerijke zaken! :)

• #1.599
DB Press
8*10kg, 7*10kg, 6*10kg (na10 sec. kreeg ik er nog één rep extra uit!)

Upright row
12*20kg, 10*22,5kg, 10*25kg, 6*26kg PR!:D

Front raises
12*5kg, 10*7,5kg, 10*7,5kg

Side raises
10*5kg, 7*5kg, 10*5kg

Assisted dips
12*BW-15kg, 4*BW-10kg, en toen kreeg ik wel erge last van m'n nek...

CGBP
12*20kg, 10*30kg, 5*40kg

Tricep kickback
12*5kg, 10*7,5kg, 10*7,5kg

...en een rondje stomme oefeningen van de fysio :rolleyes:

lekkere training dwarf, vooral zeer nette dips!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven