- Waardering
- 10.225
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 72kg
- Vetpercentage
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ja zeker, maar het staat totaal niet in verhouding tot de tijd die ik er in gestoken heb. Daarnaast kan ik weer minstens een week niet normaal benchenBlessures zijn altijd balen. Jammer dat het je niet heeft gebracht wat je ervan had verwacht.
De vorm is wel beter, dus uiteindelijk is je kracht ook wel iets toegenomen lijkt me toch?
Ik denk wel dat ik het mijzelf gewoonte zwaar heb gemaakt met de paused sets, een leermoment voor een eventuele volgende keer (niet dat ik dat snel van plan ben
)Niet per sé, maar de volgende keer doe ik het wel voorzichtiger aan. Ik ben best blessuregevoelig en dan moet je weten wanneer je een stapje terug moet doen, niet een van mijn sterkste puntenJammer hoor. Jij blijft vanaf nu wel weg van Smolov begrijp ik!![]()
Er zit zeker wat in, alleen zijn de resultaten van smolov bench als je zo rond leest vaak wel een stuk beter (5-10 kilo prs). Ik benchte hiervoor 2-3 keer per week alleen wel op lager volume. Het programma is op zich ook bedoeld om maar drie weken gedraaid te worden, met daarna een deload week waarin de nieuwe max getest wordt. De techniekverbetering is ook niet verkeerd, en de waarde daarvan zie ik zeker, alleen is het frustrerend om niet een echte pr neer te kunnen zetten na drie weken werken. En vervolgens rust te moeten nemen van mijn toch al veruit slechtste lift is ook niet je van het.Misschien verwachtte je er ook teveel van het programma? Je hebt het schema maar 4 weekjes gevolgd he... Stel dat je iedere 4 weken een herhaling meer kan doen dan aan het begin van het programma, dan zou je theoretisch op een jaar tijd met dat programma van een 5x95 naar een 18x95 gaan. Dat is zeer onwaarschijnlijk. Je geeft aan dat je techniek nu op je 5RM beter was dan voor die 4 weken, dat is opzich al winst, met een efficiëntere techniek verzet je uiteindelijk ook meer gewicht. Zo'n programma is volgens mij ook wel bedoeld om meerdere cycles achter elkaar mee te draaien.
Hoe frequent benchte je voordat je aan Smolov begon en wat voor volume draaide je dan? 4x per week benchen met een dergelijke intensiteit en volume zoals dat schema van Smolov vraagt behoorlijk wat van je. Misschien is die stap wel ineens te groot geweest en doe je er verstandiger aan het volume bench press in je oude schema rustig op te schroeven.
Het eerste deel van dat jaar deed ik greyskull dus ik wil wat dat betreft TM nog een kleine kans geven, als ik nu tegen hetzelfde plateau loop is het tijd voor iets anders. Als assistance deed ik paused benchpress en spoto press, het sticking point zit voornamelijk op het punt waar mijn ellebogen moeten flaren, maar ook verlies ik spanning onderin.Als je echt op je bench wil focussen, doe je daar dan ook specifieke assistance oefeningen voor? Wat is je sticking point op je bench press? Mijn bench heeft bijvoorbeeld ook lange tijd vast gezeten maar nu ik een tijdje op floor presses ben gaan focussen lijkt mijn bench ook weer vooruit te gaan. Misschien een idee om even een periode te focussen op jou weak point(s). Als je nu een jaar stilstaat qua progressie op je bench en je deed in dat jaar die texas method dan zou ik daar nu in ieder geval niet op dezelfde weg mee verder gaan.
We gaan het zien, als alles weer hersteld is doen ik wel eens een echte 1rm poging. Aan decline zaten ik idd ook al te denken, maar ik laat het nu voor de zekerheid eerst een weekje helemaal zitten, daarna is een decline misschien een goede tussenoplossing.een 5 rm met 95 is een 1 rm van 110kg, die had je gewoon gedrukt als je netjes had opgewarmd en met singles je max had opgezocht, je schouder was niet 100%
dus als je dan een repout gaat doen ga je daar bij de laatste reps bewust/onbewust rekening mee houden, dus dit geeft een verkeerd beeld van je eindresultaat.
ik denk dat het resultaat beter is dan dat er nu is uitgekomen
als je last hebt van je schouder met benchen zou je kunnen proberen om je bankje iets decline te zetten, dit haalt veel spanning van je schouder af en geeft meer focus op je chest.
De beginpost is nog van mijn starting strength periodeVanwaar dat jij in je schema (in je beginpost) een 3x5 squat doet en geen 1x5?
Blessures zijn inderdaad echt balen, ik kan eerst helemaal nog niet benchen.
ik ben ergens rond augustus/september geloof ik over gegaan op texas method 
(bench en press laat ik komende week nog wel even zitten)Voor de volledigheid even het basis schema dat ik voorlopig van plan ben te volgen. Commentaar is uiteraard welkom(bench en press laat ik komende week nog wel even zitten)
Ma
Squat 1x5+ (evt back off sets 2x5)
Bench 1x5+ (evt back off sets 2x5)
Chin ups 5xmax (bodyweight)
Paused bench 5x3
Wo
Boksen
Do
Benchpress 5x5 (80-90% van maandag)
Squat 3x5 (80-90% maandag)
Deadlift 1x5 (licht setje)
Chin ups 3xmax (bodyweight)
Za
Press 1x5+, 2x5 back off
Squat 2x10 (70-80% maandag)
Bench press 2x10 (70-80% maandag)
Chin ups 3xmax (weighted)
Omdat mijn deadlift naar mijn ervaring niet zo veel verbeterd van zware sets (klinkt misschien gek, maar mijn squat is hier een belangrijke factor in). En daarnaast ben ik met een e1rm van 220 best tevreden op het moment. Eerst wil ik de squat naar 180 krijgen voor ik weer eens op de deadlift focus.
Nee, maar ik ben wel behoorlijk druk dus ik wil niet teveel tijd in de gym besteden. Daarnaast ben ik wel fan van de minimalistische aanpak. Wat zou jij nog toevoegen?Vanwaar het lage volume?! Heb je momenteel fysiek zwaar werk?
Het is gebaseerd op texas method met wat gesleutel van mijn kant (twee lichre volume dagen op squat, focus op de squat en bench). Het extra volume op bench is gekozen omdat ik mijn bench graag wat meer vooruit wil krijgen en er daarom wat meer aandacht aan wil schenken. De benen krijgen naar mijn idee niet zo veel minder te doen per week en groeien hier momenteel goed opEens met bovenstaande reacties, lijkt me vrij weinig werk dat je zo wekelijks verzet tenzij je diep aan het cutter bent. Ook een beetje kromme verhoudingen in volume voor benen/rug/schouders tov al dat bench werk. Dit is een standaard schema?
Dat valt helaas best tegenIK vind het squat en deadlift volume gewoon laag qua kwaliteitsvolume. Loop je niet heel gemakkelijk door die sets heen op donderdag en zaterdag?
die op donderdag zijn best pittig omdat mijn rug en benen dan nog wat gaar zijn van boksen, en op zaterdag is het zonder belt, dus eigenlijk is die dag wel wat zwaarder dan hij lijkt. De squatdagen zijn allemaal uitdagend, een echte "lichte" dag zit er niet tussen 

Dat valt helaas best tegendie op donderdag zijn best pittig omdat mijn rug en benen dan nog wat gaar zijn van boksen, en op zaterdag is het zonder belt, dus eigenlijk is die dag wel wat zwaarder dan hij lijkt. De squatdagen zijn allemaal uitdagend, een echte "lichte" dag zit er niet tussen
Met deadlifts heb ik op hoger volume geen heel goede ervaringen, dat probeerde ik voor mijn meet namelijk. Misschien dat ik het weer wat omhoog kan schroeven als mijn squat een e1rm van 180 heeft (zit ik nog maar 10 kilo vandaan), dat is een doel wat ik eerst wil halen. Daarnaast is mijn deadlift altijd goed gegaan op minimaal werk zolang mijn squat maar stijgt![]()
. Inderdaad, ik ben wel van plan de deadlift gewoon op te bouwen, alleen zal het nooit een echte 5rm zijn omdat mijn rug al voorvermoeid is door de squatsDuidelijk. Dan heb ik mij er een beetje op verkeken qua intensiteit. Als deze squatsessies allemaal een uitdaging zijn, dan zit je wel prima denk ik.
Als je op 1x per week deadlift lekker gaat, dan houd je het toch gewoon zo? Never change a winning team! Er zijn ten slotte zat lifters van wereld klasse die maar 1 keer per week deadliften.