Fitness Seller

ecto to eckt groo'

gewoon lekker lang gaan bulken man, dat cutten is echt alleen maar een hinderlijke onderbreking van je ontwikkeling van je kracht en massa.
moet je echt eens proberen, een dik jaar bulken, niet te gek ver in de plus, moet je eens kijken wat er gebeurt je knalt door al je plateaus heen, kracht en massa gains all over the place, en geen of weinig vet aanzet

• Like
Waarderingen: cnh
  • Topic Starter Topic Starter
gewoon lekker lang gaan bulken man, dat cutten is echt alleen maar een hinderlijke onderbreking van je ontwikkeling van je kracht en massa.
moet je echt eens proberen, een dik jaar bulken, niet te gek ver in de plus, moet je eens kijken wat er gebeurt je knalt door al je plateaus heen, kracht en massa gains all over the place, en geen of weinig vet aanzet
Dat is mijn plan idd, ik ben een beetje ongeduldig en daardoor bulk ik te enthousiast en moet ik vervolgens weer te snel cutten :o

Het voorlopige plan is om nog een weekje te cutten en vervolgens op 4000 te bulken (~300 surplus) tot een kilo of 87. Dan gaan we weer evalueren hoe alles erbij staat.

• Like
Ghehe... Erg herkenbaar die frustratie met stagnerende/achteruitgaande krachtresultaten. Qua cutten hebben we een vergelijkbare instelling denk ik.

Wat mij een beetje helpt, is cardio toevoegen. Niet zozeer vanwege het tekort, maar omdat je daar ook een uitdaging in kunt zien. Dan zie je tenminste nog ergens vooruitgang in en dan blijft het langer vol te houden.

Ghehe... Erg herkenbaar die frustratie met stagnerende/achteruitgaande krachtresultaten. Qua cutten hebben we een vergelijkbare instelling denk ik.

Wat mij een beetje helpt, is cardio toevoegen. Niet zozeer vanwege het tekort, maar omdat je daar ook een uitdaging in kunt zien. Dan zie je tenminste nog ergens vooruitgang in en dan blijft het langer vol te houden.
Inderdaad een goed punt, ik ga wat meer tijd aan mijn boksen besteden :) daar haal ik ook flink voldoening uit

Vrijdag 5-5

Bench
5x85
5x85
4x85
6x80

Squat beltless
8x115
8x115

Row
5x80
5x85
5x90
5x80

Press
8x50
8x50

Leg press
10x180
5x200
5x200

Zootje facepulls en bb curls

Zometeen cardio op een festival (geen alcohol, geen drugs) en morgen op een bokszak :) zin an :hedbang:

Lekkere bench! :)
Plezierige cardio straks! ;)

Dat is serieus wel een goede. Maar op e.o.a. Manier vinden veel mensen hier cardio verschrikkelijk.

Als TS me opeens ziet op zijn topic. Weet dat ik echt al heel lang volg maar nooit post

:sad:
Vrijdag 5-5

Bench
5x85
5x85
4x85
6x80

Squat beltless
8x115
8x115

Row
5x80
5x85
5x90
5x80

Press
8x50
8x50

Leg press
10x180
5x200
5x200

Zootje facepulls en bb curls

Zometeen cardio op een festival (geen alcohol, geen drugs) en morgen op een bokszak :) zin an :hedbang:
Geniet ervan man :).

(Yes hij gebruikt geen drugs :D)

Dat is serieus wel een goede. Maar op e.o.a. Manier vinden veel mensen hier cardio verschrikkelijk.

Als TS me opeens ziet op zijn topic. Weet dat ik echt al heel lang volg maar nooit post
Je moet gewoon leuke cardio zoeken :) hardlopen vind ik ook verschrikkelijk :P
En leuk datje volgent man :)

:sad:
Geniet ervan man :).

(Yes hij gebruikt geen drugs :D)
Dit keer niet ;) ik ben op zich niet vies van harddrugs op een feest op zijn tijd, alcohol vind ik namelijk niet zo chill.
AAS trekt mij dan weer totaal niet, het onderwerp en de mechanismes erachter vind ik dan wel weer interessant :D

Leuke cardio is inderdaad wel een voorwaarde. Ik vind roeien altijd wel lachen en fietsen is ook prima te doen. Hardlopen wat minder, maar op het moment overweeg ik om te gaan rugbyen dus een beetje kunnen rennen, is dan wel een pre :p

• Like
Maandag 8-5
Voelde mij wat trillerig en energieloos maar toch een goede train

Bench
3x90
3x90
3x90
3x92.5
3x92.5

Squat belt
3x145
3x145
3x145

Chins bw
12
12

Pull ups bw
8
8

Volg je een bepaald programma momenteel? (sorry als het al ergens staat)

je hebt toch nog alles lekker naar boven kunnen trillen, goeie bench en squat :thumbup:

Volg je een bepaald programma momenteel? (sorry als het al ergens staat)
Niet echt, het is ooit begonnen als texas method maar onderhand is er weinig meer van terug te zien. Simpel gezegd doe ik een heavy, light, volume dag voor bench en squat, een semi-heavy dag voor deadlift, en een volume dag voor press.

Dit is de opzet:
Ma (heavy, pr's zetten)
Bench 1x5+ (evt 2x5 back off)
Squat 1x5+ (evt 2x5 back off)
Chin/pull ups 4xmax
Press 2x8-10
Facepulls

Wo (press en deadlift)
Press 3x5
Squat 3x5 (licht)
Bench 3x5 (licht)
Deadlift 1x5
Chin ups 3xmax

Vr
Bench 3x8-10
Squat 3x8-10
Chin ups 4xmax
Press 2x8-10
face pulls

In mijn cut heb ik het volume wat omlaag geschroefd en doe ik ipv 5+ repouts 3x3. Maar ik verander best vaak dingetjes dus echt precies volg ik het niet :D ik wil bijvoorbeeld graag wel eens rows doen ipv chin/pull ups.

Volgende week ga ik weer eens rustig bulken (kan toch eindelijk mijn buikspieren zien sinds deze week :D) en dan ga ik overstappen op candito's advanced bench programma. Als einddoel stel ik een 110 max dus laten we hopen dat dat lukt :) voor lower body en rug twijfel ik nog tussen candito's standaard programma of nog even mijn huidige opzet vasthouden...

Lijkt idd op Texas maar ik kon het niet helemaal thuisbrengen. Ik ga na de zomer en drukke tijd overstappen op Madcow vandaar mijn vraag.

• Like
+1 :)

eerst nog even op onderhoud?
Nee, ik geloof daar niet zo in. Waarom zou ik tijd verspillen met een situatie waarin ik geen vet verlies en geen spier gain (dat is mijn insteek iig). Dan spring ik liever direct met een licht overschot in een bulk. Doel is te beginnen met 4000 kcal (800 bovenop wat ik nu eet dus), daarmee zou ik 2-300 boven onderhoud moeten zitten :)

Terug
Naar boven