XXL Nutrition

ecto to eckt groo'

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.221
  • #1.222
Vrijdag

Deadlift beltless
3x145
3x165
3x185 dodelijk brak
6x145
6x145

Nog wat extra werk, ff vergeten wat precies

Zaterdag

Press
3x52.5
3x57.5
6x65
8x52.5
8x52.5

Assistance zooi

Maandag

Bench
5x82.5
3x92.5
1x102.5 echt slechte set, kwam er gewoon niet in mentaal
6x82.5
6x82.5

Assistance zooi

• #1.223
Dinsdag

Squat beltless
5x110
3x127.5
4x140
6X110
6x110

Deadlift
6x150
6x150
6x150

Hack squat
3x15

Face pulls
3x15

VEEL abwerk

Merk dat mijn lijf een beetje gaar is (afgelopen weekend twee avonden redelijk wat gedronken) dus wellicht houd ik vanaf maandag een licht deloadweekje met wat meer cardio, ik merk dat touwtjespringen mij wel bevalt naast boksen :)

Hoe vaak doe je boksen? Want krachttraining doe je best wat. Ziet er goed uit allemaal man

• #1.225
Hoe vaak doe je boksen? Want krachttraining doe je best wat. Ziet er goed uit allemaal man
Ik boks een, soms twee, keer per week, vandaar dat ik naast press eigenlijk geen directe schouderoefeningen doe, het wordt anders al snel wat te veel naar mijn ervaring. Het is een erg leuke sport ,maar ik merk wel dat ik wat trager ben dan een jaar of twee (en ~10 kilo) geleden :D

Ik boks een, soms twee, keer per week, vandaar dat ik naast press eigenlijk geen directe schouderoefeningen doe, het wordt anders al snel wat te veel naar mijn ervaring. Het is een erg leuke sport ,maar ik merk wel dat ik wat trager ben dan een jaar of twee (en ~10 kilo) geleden :D
Hahaha ja dat zal best. Maja als je vier pittige kracht trainingen pakt en goed wat massa ben aangekomen dan wil dat in snelheid wel eens tegen werken haha. Maar toch netjes hoor om 1 a 2 keer te knallen. Ik blijf het moeilijk te combineren te vinden. Ook omdat het allebei leuk is haha. En Mn schouders train ik alleen middels exo en indorotaties. Voor de rest doe ik stronglifts veel core en nektraining(als kndersteuning van het vechten).

• #1.227
Hahaha ja dat zal best. Maja als je vier pittige kracht trainingen pakt en goed wat massa ben aangekomen dan wil dat in snelheid wel eens tegen werken haha. Maar toch netjes hoor om 1 a 2 keer te knallen. Ik blijf het moeilijk te combineren te vinden. Ook omdat het allebei leuk is haha. En Mn schouders train ik alleen middels exo en indorotaties. Voor de rest doe ik stronglifts veel core en nektraining(als kndersteuning van het vechten).
Die nektraining heb ik eigenlijk altijd verwaarloosd, merk je daar veel profijt van? Misschien wel eens interessant voor mij dan :D

Overigens wordt het verlies aan snelheid wel aardig gecompenseerd door mijn toegenomen incasseringsvermogen, dus dat is ook een afweging om te maken als vechtsport echt je hoofddoel is ;)

Ik kwam toevallig vanmiddag nog een interessant artikel tegen over kracht en cardio naast elkaar trainen, misschien wel leuk voor je om te lezen:
Concurrent Training for the Powerlifter: Part 1
Concurrent Training for the Powerlifter, Part 2: Physiology & Application

Thx voor het delen! Interessant :)

Die nektraining heb ik eigenlijk altijd verwaarloosd, merk je daar veel profijt van? Misschien wel eens interessant voor mij dan :D

Overigens wordt het verlies aan snelheid wel aardig gecompenseerd door mijn toegenomen incasseringsvermogen, dus dat is ook een afweging om te maken als vechtsport echt je hoofddoel is ;)

Ik kwam toevallig vanmiddag nog een interessant artikel tegen over kracht en cardio naast elkaar trainen, misschien wel leuk voor je om te lezen:
Concurrent Training for the Powerlifter: Part 1

Leuke artikeltjes! Eerste ff gelezen bevat zeker wat interessante informatie. Wel lekker dat je incasseringsvermogen gewoon lekker doorbouwt in die jaren. Ik weeg nu zelf ook 93 kg en merk met staand als grond vechten dat dit veel voordelen mee brengt. Zeker omdat Mn gewicht langzaam met de jaren is meegegroeid. Die nektraining is voor mij zeker van toegevoegde waarde omdat ik MMA beoefen. Ik heb tijdens de training een keer een nekcrank gehad van een mafketel en daar heb ik acht maanden last van gehad. Dus ben begonnen na de blessure met fysio oefeningen en nu train ik in een nekmachine in Mn sportschool van hammerstrength. Ik merk met clinchen, incasseren van klappen,high kicks en zelfs verzuring van Mn armen dat dit allemaal voordelen heeft.

• #1.230
Leuke artikeltjes! Eerste ff gelezen bevat zeker wat interessante informatie. Wel lekker dat je incasseringsvermogen gewoon lekker doorbouwt in die jaren. Ik weeg nu zelf ook 93 kg en merk met staand als grond vechten dat dit veel voordelen mee brengt. Zeker omdat Mn gewicht langzaam met de jaren is meegegroeid. Die nektraining is voor mij zeker van toegevoegde waarde omdat ik MMA beoefen. Ik heb tijdens de training een keer een nekcrank gehad van een mafketel en daar heb ik acht maanden last van gehad. Dus ben begonnen na de blessure met fysio oefeningen en nu train ik in een nekmachine in Mn sportschool van hammerstrength. Ik merk met clinchen, incasseren van klappen,high kicks en zelfs verzuring van Mn armen dat dit allemaal voordelen heeft.
Ok dat zou bij mij dan ook zeker nut hebben, hoe ziet je training er dan uit?

Dit is mijn schema.
FB kracht 1
Warming up: 5 minuten roeien, arm rotaties, torso rotaties
:: indo ss exo rotaties ss. Step up ss. paloff press::
squat
Pull ups
bankdrukken
Row
Bicep curl
Nek machine 2 sets(rechts,achter,links,voor)
:: plank ss. Swissbal jacknife/cable woodchopper + seratuss press::

FB kracht 2
Warming up: 5 minuten roeien arm rotaties, torso rotaties
:: rotatie zijwaarts ss. Facepull + paloff press::
deadlift(sumo,conv,RDL)
Bankdrukken
pull-ups
dippen
Nek machine 2 sets(rechts,achter,links,voor) kuiten
:: side plank ss weighted deadbug::

Dit mijn week schema

Ma- FB/grappeling
Di- KB
Wo- boksen
Do- FB
Vr- KB
Za-MMA(FB) afhankelijk hoe intensief deze training is plak ik er nog een lichte fb work out achter aan.

Moet ik er wel bij vermelden dat ik nu veel tijd heb om te trainen en veel tijd om te herstellen.

Laatst bewerkt:
neck machine hammer strength - Google zoeken:
Dit is die nek machine. Doe beiden kanten zijwaarts heffen en voor en achter. Dit geld als 1 set. Elke positie 12-15herhalingen. Ben begonnen zonder gewicht zit nu op schijf van 10kg. Je moet wel uitkijken dat je deze niet te zwaar load in begin. Want dan kijk je de volgende dag scheel van de pijn. De fysio oefeningen zijn gewoon halsbuigers nekstrekkers(standaard fysio oefeningen).

Rugby-spelers doen ook nek-oefeningen. In ieder geval de eerste rijers, omdat zij vooraan staan in de scrum. In onderstaand filmpje heb je wat alternatieven voor die neck machine.

Rugby-spelers doen ook nek-oefeningen. In ieder geval de eerste rijers, omdat zij vooraan staan in de scrum. In onderstaand filmpje heb je wat alternatieven voor die neck machine.

Ja precies dit zijn die oefeningen die ik ook bedoel die hij op het bankje doet. In begin wel echt opletten. Probeer ze eerst maar zonder load. Ik ging kapot al zonder gewicht.

• #1.235
Klinkt goed, ik ga ze morgen eens proberen!

• #1.236
Nekoefening waren inderdaad best pittig :D maar die ga ik wel vaker doen, het gevoel wel

• #1.237
Vrijdag

Press
5x67.5 repout
En wat assistance

Zaterdag

Deadlift
3x195 repout
En wat assistance

Maandag

Bench
5x95 minimum

En wat lichte assistance
Ga deze week wat terug in volume als "deload" want ik merk dat ik erg gaar ben tijdens mijn laatste trainingen

• #1.238
Na de deload week weer lekker aan de bak:

Maandag
Squat beltless
5x97.5
5x112.5
8x127.5
8x97.5
8x97.5

Deadlift
6x150