XXL Nutrition

eddieuutemst's quarantraining log

kijk zo zien we het graag, buffe kerels !! :thumbup:

was dat squatten van de afgelopen tijd niet helemaal wat je verwacht had op pr gebied, je hebt er wel een paar beste dikke pootjes van gekregen

• Topic Starter Topic Starter
Yes thanks, m'n benen zijn mooi meegegroeid en dat is net zo belangrijk natuurlijk :) Hopelijk legt die extra massa ook een mooie basis om sterker te worden. Ik denk dat ik het op een of andere manier "verleerd" ben om met zware gewichten te squatten na een maand maximaal 100 kg maar dat zullen we komende bulk wel zien.. edit: high rep deadlifts ga ik niet meer aan beginnen, toch te bang om daar ook kracht te verliezen, vooral nu in de cut.

Training @ campus

OHP:

60 kg x 5
65 kg x 5,5,5,5 %4 sets van 5 is een pr!

Deadlift (belt & straps):
160,170,180 kg x 3

Stiff leg deadlift:
100 kg x 8,8

Low bar squat (pause):
60 kg x 5,5
80 kg x 5,5,5

Pull up:
BW x 5
BW+10 kg x 5
BW+20 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5

Dip:
BW x 5
BW+10 kg x 5
BW+20 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+30 kg x 5 %op film, 30 kg lijkt me toch iets te zwaar voor m'n riem, maar ook voor mij :p Was gewoon om het even uit te proberen. 20 kg ga ik mee werken de komende tijd, goed de form oefenen. Het is wel een heerlijke oefening!

Barbell curl:
40,45,45 kg x 5

BW 78.3 kg, al 1.2 kg eraf sinds vorige week vrijdag. Vorige cut ging er de eerste week ook meteen 1.5 kg af dus ik maak me geen zorgen. Ik zit op 2700 kcal momenteel, dus iets langzamer cutten dan de vorige keer en met minder fiets cardio, hopelijk kan ik dan ook meer kracht in m'n benen behouden..

Laatst bewerkt:
het op een of andere manier "verleerd" ben om met zware gewichten te squatten
welnee, je moet er hooguit weer een klein beetje aan wennen, op de dag dat je zwaar wil gaan squatten een goede opbouwende krachtset eronder en dan ben je zo weer op niveau.
Hopelijk legt die extra massa ook een mooie basis om sterker te worden
op de manier zoals jij traint, kun je eigenlijk wel zeggen dat een dikkere spier een sterkere spier is

welnee, je moet er hooguit weer een klein beetje aan wennen, op de dag dat je zwaar wil gaan squatten een goede opbouwende krachtset eronder en dan ben je zo weer op niveau.
Ah oke, die eerste 140 was een behoorlijke shock, misschien dat de opwarming dan toch niet optimaal was. Nu gaan we in ieder geval weer 2x per week het gewicht verhogen, kijken hoe lang ik dat vol kan houden in de cut, de vorige keer ging dat nog een aantal weken goed.

Na die dips van eergisteren voelde mijn borstbeen niet zo goed aan. Even opgezocht op internet wat het kon zijn en toen kwamen er natuurlijk weer allemaal horror verhalen naar boven van mensen die hun borst hebben afgescheurd door deze oefening :o Ik haal er nog wat gewicht van af, de volgende keer doe ik ze met 10 kg en dan wat meer reps.

Training @ campus

Bench:

90 kg x 3 %90 ging zo chill dat ik het niet kon laten om er toch maar weer 100 op te gooien
100 kg x 3,6,6 %2 sets van 6 is een pr! De tweede set was zonder spotter erbij anders had ik er 7 geprobeerd.
80 kg x 5 %paused

Low bar squat:
80,90,102.5 kg x 5
107.5 kg x 2,3 %ik knalde hem vol tegen de opvangers aan. Daarna heb ik de laatste 3 reps afgemaakt maar dit was wel balen, het gewicht voelde licht aan.
110 kg x 5 %om het goed te maken deze extra erbij :D

Low bar squat (pause):
70 kg x 5,5,5

Pendlay row (straps):
90 kg x 5,5,5,5,5

Upright row:
60 kg x 5,5,5 %pr!

Tricep push down (onderhandse grip): %benches weer bezet
30 kg x 8,8,8

Daarna heb ik m'n rotatoren nog getraind. BW 78.1 kg.

Training @ campus

Bench:

100 kg x 5,5,5,4 %laatste set kramp in m'n hamstring

Low bar squat:
80,90 kg x 5
100 kg x 1
105,112.5 kg x 5 %de 112.5 kg squats voelden net zo licht als de 110 kg van de vorige keer

Front squat:
50,50,60,60 kg x 5

Pendlay row (straps):
92.5 kg x 5,5,5,5,5

Upright row:
60 kg x 5,5,4 %volgende keer reset naar 50 kg

Close grip bench:
80,90,90 kg x 5 %90 kg is een pr!

BW was vanmorgen 77.3, een keer iets lager kan maar dit is wel heel laag. Het enige wat ik gisteren anders heb gedaan qua voeding is 5 eieren voor het slapen ipv een half bakje kwark en 2 eieren. Als het morgen weer te laag is ga ik kcals ophogen.

Gemiddelde voeding afgelopen 10 dagen:
e 189 g
k 344 g
v 55 g
zout 5.3 g
suiker 84 g
kcal 2691

's Ochtends meestal een half bakje kwark, in de middag brinta en 2 eieren, voor het trainen een banaan, brinta en pre workout, na het trainen de grote maaltijd met rijst, kip, groente en voor het slapen gaan 2 eieren en de andere helft van het bakje kwark.

Laatst bewerkt:
zei het toch, kracht is niet zomaar weg.
Gelukkig had je gelijk :)! Als het zo door gaat komt de 120 nog wel weer voor 5 reps.
was je op weg naar 5x5 op je bench?
Jep, ik moet wel eerlijk zeggen dat de 5e set 50/50 was geweest of ik hem ging halen... Bij de 4e set kon ik de 5e rep net niet meer doordrukken omdat ik m'n concentratie kwijt was, toen moest ik hem naar achteren in het laagste rek gooien. Vrijdag nog een poging met hopelijk 200 kcals extra eten, die 5x5 moet namelijk wel binnenkort vallen voordat de cut erin hakt, anders wordt het over een paar maanden pas.

dan moet je die 5x5 er nog ff uit knallen idd, even goed eten voor je training kan zeker helpen, eventueel wat snelle carbs erin kieperen vlak voor je training

Goed bezig man. Hoe gaan de front squats?

Goed bezig man. Hoe gaan de front squats?
De stang wilde vandaag nog een beetje wankelen maar dit was ook de eerste keer met gekruiste grip, ik moet daar nog aan wennen. Onderin moet ik goed m'n best doen om m'n rug verticaal te houden zodat de stang niet van m'n schouders af rolt, met 60 kg wil dat nog net, dat laat ook wel zien hoe ernstig m'n "vooroverbuigprobleem" op squats is. Volgende week eens kijken of ik ze kan filmen :)

De stang wilde vandaag nog een beetje wankelen maar dit was ook de eerste keer met gekruiste grip, ik moet daar nog aan wennen. Onderin moet ik goed m'n best doen om m'n rug verticaal te houden zodat de stang niet van m'n schouders af rolt, met 60 kg wil dat nog net, dat laat ook wel zien hoe ernstig m'n "vooroverbuigprobleem" op squats is. Volgende week eens kijken of ik ze kan filmen :)

Ik herken deze struggles wel. Maar geloof mij, na een paar weekjes oefenen ben je zo blij dat je er aan begonnen bent :D!! Ik ben benieuwd naar t filmpje in ieder geval.

OHP:
60 kg x 5
67.5 kg x 4 %deze is nog te zwaar
60 kg x 5,5,5

Deadlift (belt):
160 kg x 3
172.5,182.5 kg x 3 %deze met straps, gingen zonder teveel moeite de lucht in

Stiff leg deadlift:
100,110 kg x 8

Low bar squat (pause):
70 kg x 3,3,3,3,3

Pull up:
BW+20 kg x 5
BW+25 kg x 5,5 %ff m'n oude gewichten opgezocht en blijkbaar is dit een pr! Vorige week was 1 set met deze trouwens ook al een pr.

Dip:
BW+10 kg x 8,8,8 %dit is eigenlijk veel te licht maar ik ga het eerst afwachten of ik morgen klachtenvrij ben voordat ik hem verhoog

Barbell curl:
40,47.5,47.5 kg x 5

Daarna de rotatoren en abs getraind. En pec deck om m'n borst kracht te testen, die is wel gewoon (een stuk) sterker geworden.

BW is al 3 dagen op rij 77.3 kg, oftewel die te lage weging was geen toeval. Gisteren heb ik de kcals opgeschroefd naar 2900, wat vervelend nou :D Eiwit gaat trouwens weer omlaag en kwark eruit, sinds ik het heb verhoogd naar 190 g per dag is m'n huid er enorm slecht aan toe, normaal is het alleen m'n rug maar m'n bovenarmen zitten nu ook al onder de rode plekken :thumbd: Ik ben vandaag begonnen met whey hydrolisaat, dat zou licht verteerbaar moeten zijn, hopelijk helpt dat ook...

Laatst bewerkt:
goeie deadlifts weer :thumbup:
beste rug, zit al goed breedte in

The deadlifts pay off :wl:

Ik ben benieuwd wat de wijziging in je dieet doet voor de huid man. Zelf heb ik ook veel last van acne. Allicht dat een verlaging in eiwit er voor kan zorgen dat de huid wat rustiger wordt!

Thanks mannen! Nu moeten er nog een paar centimeters van m'n middel af om die V shape er echt goed in te krijgen! :D

@Basma Ik hoop het wel. Ik probeer m'n eiwit inname nu rond de 130 g te houden waarvan 50 g licht verteerbare whey hydrolysaat. Fingers crossed dat het werkt..

Bench:

100 kg x 7,5,5 %pr! Ik wilde eigenlijk 5x5 doen en ze allemaal op film zetten. Maar de eerste set ging zo goed dat ik er 7 heb gedaan, ik had toch liever 7 reps dan 5x5 :D
Ik kom denk ik wel net een cm los van het bankje dat mag eigenlijk niet, niet doorvertellen aan de powerlifting bond pls

Low bar squat:
80,90 kg x 5
100 kg x 1
105,115 kg x 5 %115 kostte al wat meer moeite

Low bar squat (pause):
80 kg x 3,3,3,3,3

Upright row:
50 kg x 5,5,5

Pendlay row:
80 kg x 5,5,5,5,5

Close grip bench:
70,80,80 kg x 5

BW 77.4 kg, iets hoger nadat ik m'n carbs 100 g heb verhoogd.

goeie train en goede bank, 7x100 is niet gering
vid staat prive btw

Oh oeps, nu is die te bekijken :p

:thumbup:
komt los idd, door de legdrive die je geeft druk je jezelf los, misschien helpt het om je voeten iets breder zetten ?

Terug
Naar boven