XXL Nutrition

eddieuutemst's quarantraining log

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb de maandag training net alvast gedaan omdat ik morgen misschien geen tijd heb. Ik had nu iets langer dan een uur voordat de gym dicht ging.

Bench:

90 kg x 3
95 kg x 5
100,102.5 kg x 3
90 kg x 8

High bar squat:
80,90,100,105,110 kg x 3 %nu wel weer gelukt

pistol squat, sets van 5

Chin up:
BW+37.5 kg x 4 %toch te zwaar
BW+30 kg x 5
BW+20 kg x 5

Tricep dip:
BW x 10,10,10

Snel wat isolatie supersets tijdens de laatste 10 minuten.

Laatst bewerkt:
Damn son. Dat ziet er goed uit! Is er een reden dat je niet mee doet met de contest..?

je blijft goed je kracht vasthouden hoor, heel netjes
fysiek gaat ook goed, vooral rug en schouders krijgen goede definitie.
op sommige bb wedstrijden zijn er genoeg die er minder goed bijstaan als jij :thumbup:

Netjes fysiek man!

Damn son. Dat ziet er goed uit! Is er een reden dat je niet mee doet met de contest..?

Thanks Bas! Ik zat wel te twijfelen maar ik wil toch eerst voor mezelf zien hoe deze cut verloopt, het is pas de eerste keer dat ik onder de 10% wil komen en ik weet niet hoe m'n form uiteindelijk zal zijn. Als ik ergens aan mee doe dan wil ik namelijk wel 100% tevreden zijn met wat ik aanlever, misschien komt dat perfectionistisch over maar zo ben ik gewoon :p. Als het resultaat me bevalt doe ik volgend jaar zeker mee!

je blijft goed je kracht vasthouden hoor, heel netjes
fysiek gaat ook goed, vooral rug en schouders krijgen goede definitie.
op sommige bb wedstrijden zijn er genoeg die er minder goed bijstaan als jij :thumbup:
Thanks Bastian, dat m'n kracht zo goed gaat verbaast mij ook best wel! Die 150 kcal verhoging van een aantal weken geleden heb ik denk ik precies goed getimed wat dat betreft :).

Dat is een groot compliment, thanks :)!

Thanks man!

Deadlift (belt):

160,170 kg x 3
180 kg x 3 %met straps, toch nog weer gelukt

OHP:
50,60,65,67.5,70 kg x 3 %dit ging goed! Tot 67.5 kg strict, 70 kg met een klein beetje leg drive.

High bar squat:
80,90,100,105 kg x 3
110 kg x 2 %3e rep niet meer geprobeerd want dat ging niks meer worden. Maar is niet erg na het deadliften.

Front squat:
40,50,60 kg x 5
70 kg x 3

Pull up:
BW+25 kg x 7 %pr!
BW+30 kg x 5 %pr! Deze ook nog gepakt :cool:
BW+20 kg x 5
BW+15 kg x 5

Tricep dip:
BW x 15,15,15 %in superset met de pull ups

Calistenics deel:

Pistol squats, sets van 6 reps. Balans was vandaag wel minder goed, ik moest tussen de reps door steeds m'n balans terug vinden met m'n andere been.

L-sit chin ups, sets van 8 reps. Ideetje: l-sit chinups als ik normale pull ups heb gedaan. L-sit pull ups als ik normale chin ups heb gedaan.

L-sits op dip bar. Dit is enorm zwaar voor de triceps. Ik kon hem ook niet zo lang vasthouden, misschien 5 seconden per keer. Ook zwaar voor de abs, maar die had ik met L-sit chin ups natuurlijk ook al goed moe gemaakt.
l-sit-rest-between-sets.jpg

En nog wat isolatie oefeningen. Training duurde ongeveer 2 uur.

107w6sk.png
BW gaat denk ik nog wel goed. Het lijkt constant maar tegelijkertijd heb ik eergisteren wel een nieuwe low weigh in gehad. Ik kijk er nu niet teveel meer naar, met een 350 kcal deficit verandert er op een week ook niet zoveel aan m'n BW. Form gaat wel nog steeds vooruit en dat is voor mij nu de belangrijkste indicatie dat het nog goed gaat.

Laatst bewerkt:
Je gaat al aardig vooruit met Calistenics, of niet? Wat is nou precies de reden dat je hiermee begonnen bent eigenlijk? :)

Je gaat al aardig vooruit met Calistenics, of niet? Wat is nou precies de reden dat je hiermee begonnen bent eigenlijk? :)
Ja de oefeningen gaan elke training beter/makkelijker! Ik doe het vooral omdat ik het leuk vind en om nieuwe skills te leren, maar in m'n full body schema denk ik dat deze oefeningen ook best nuttig kunnen zijn. Omdat het full body oefeningen zijn faal je als eerste op je minst ontwikkelde spieren en denk ik dat je daarmee ook een evenwichtigere fysiek kunt krijgen, vooral als aanvulling op een goed powerlifting schema :) Het leek me nu het beste moment om er mee te beginnen, omdat m'n BW lekker laag is en de oefeningen daardoor ook makkelijker te leren zijn. Als ik ze in september goed onder de knie heb kan ik ze progressief laden door te bulken haha :p

Bench:

90,100,102.5,105 kg x 3
90 kg x 5

High bar squat:
80,90,100,105 kg x 3
110 kg x 2

Chin up:
BW+37.5 kg x 4
BW+30 kg x 6 %pr, vanaf hier 5 kg per set eraf en rep out, toevallige elke keer 6 reps
BW+25 kg x 6
BW+20 kg x 6

Tricep dip:
BW x 8
BW+10 kg x 8
BW+15 kg x 8
BW+20 kg x 8
BW+10 kg x 8

Upright row:
50,55,55 kg x 5

Calistenics:

Pistol squat:
8,8,8 %wel tussen elke rep even met beide benen aan de grond

L-sit op dip bar
Langer dan de vorige keer :p Eigenlijk moet ik ze timen, daar ga ik nog wat voor bedenken. 3 sets

L-sit pull up

8,8

En wat isolatie oefeningen.

Makes sense! Het is sowieso leuk om te kunnen natuurlijk. Ik hoop dat het je helpt in balans. Doe je hiernaast wel eens 'traditionele' unilaterale oefeningen?

Daarnaast valt het mij op dat je echt alles laaag in herhalingen doet trouwens..Daar nog een specifieke reden voor?

Makes sense! Het is sowieso leuk om te kunnen natuurlijk. Ik hoop dat het je helpt in balans. Doe je hiernaast wel eens 'traditionele' unilaterale oefeningen?

Daarnaast valt het mij op dat je echt alles laaag in herhalingen doet trouwens..Daar nog een specifieke reden voor?
Ja die doe ik wel als isolaties (zijn niet altijd per se pure isolatie oefeningen, maar kleinere oefeningen dan de oefeningen in m'n schema ;)). Dingen als dumbbell shoulder press, incline dumbbell bench press, dumbbell row. Of wat tricep push downs, dumbbell curls etc, een beetje waar ik zin in heb. M'n herhalingen hou ik laag omdat m'n energie niet zo hoog is als in de bulk, ik merk dat als ik hogere herhalingen wil doen het gewicht echt een stuk omlaag moet, meer dan je zou verwachten. De eerste rep van een 5rm voelt op 't moment even licht als de eerste rep van een 8rm in de bulk, maar m'n energie is een stuk sneller op waardoor het er dus uiteindelijk maar 5 worden.. Daardoor heb ik 't idee dat ik op hogere herhalingen eerder op energie dan op kracht faal, terwijl ik juist die kracht wil vast houden! Bij lage reps heb ik daar een stuk minder last van. Een stukje bro science, maar het werkt voor mij wel ;) Op de lichte isolaties doe ik meestal wel 8 reps, daar maakt het gewicht me niet zoveel uit.

Bench:

90,100,102.5 kg x 3
105 kg x 1 :sad:
80 kg x 10

High bar squat:
80,90,100,105 kg x 3

Stiff leg deadlift:
100,120,125,130 kg x 5 %pr

Chin up:
BW+35 kg x 5
BW+30 kg x 5
BW+25 kg x 5

Tricep dip:
BW x 10
BW+10 kg x 8
BW+15 kg x 8
BW+20 kg x 8

Upright row:
40 kg x 8,8,8

Calistenics:

Pistol squat:
5,5,5 %de hele sets op 1 been gestaan :)

L-sit pull up:
8,8,8

L-sit op dip bar
3 sets, nu weer veel lastiger. Ik ga ze vanaf nu altijd voor de l-sit pull/chin ups doen.

Isolaties.

Ik had nog een set dumbbell shoulder press gefilmd, 30 kg x 5, evenaring van pr.

Vanavond pizza. Ik heb me de afgelopen 2.5 weken netjes aan de kcals gehouden dus het mag wel weer een keer :D

Laatst bewerkt:
Duidelijk. Voor je LB verder niet?

Nou. Je kan zo op de cover van Men's Health man! :flexbiceps:

Duidelijk. Voor je LB verder niet?

Nou. Je kan zo op de cover van Men's Health man! :flexbiceps:

Haha thanks! Nog 2 procent eraf en dan is het wel klaar, dan even op onderhoud eten en daarna weer vol gas opbouwen :D Sinds kort doe ik weer leg extensions en leg curls maar dan wel beide benen tegelijk, zou het nog nut hebben ze apart te pakken als ik al pistol squats doe?

Bench:
90,100,102.5 kg x 3
105 kg x 1 :sad:
80 kg x 10

was die 80x10 een soort van straf omdat je maar 1x105 drukte :rolleyes: ?
eigenlijk hebben die als je zover in een cut zit zoals jij nu niet zoveel zin, waarom druk je dan op het laatst niet een paar zware singles?
105-100-95 ofzo

fysiek is goed hoor, chest komt ook steeds beter uit. :thumbup:

Haha thanks! Nog 2 procent eraf en dan is het wel klaar, dan even op onderhoud eten en daarna weer vol gas opbouwen :D Sinds kort doe ik weer leg extensions en leg curls maar dan wel beide benen tegelijk, zou het nog nut hebben ze apart te pakken als ik al pistol squats doe?

Lunges/split squats.. veel trainers zweren erbij!
Echter, zolang jou squats gewoon lekker vooruit gaan (straks in bed bulk) zou ik mij er niet druk om maken :D.
Ik zou ze alleen wel verkiezen boven extensions en curls :D

was die 80x10 een soort van straf omdat je maar 1x105 drukte :rolleyes: ?
eigenlijk hebben die als je zover in een cut zit zoals jij nu niet zoveel zin, waarom druk je dan op het laatst niet een paar zware singles?
105-100-95 ofzo

fysiek is goed hoor, chest komt ook steeds beter uit. :thumbup:

Een soort van straf haha, ik deelde de bench met iemand en had geen zin om voor die laatste set de gewichten nog te wisselen dus heb ik die 80 kg maar gewoon gerept :o Volgende keer in ieder geval wel weer 3 reps proberen en anders zijn die singles erna inderdaad wel een goed idee! Thanks :D Vetpercentage 9.9473627 %? Ik denk dat het nu toch eindelijk wel echt iets onder de 10% is, ookal maakt het getal me niet zoveel uit :rolleyes:

Lunges/split squats.. veel trainers zweren erbij!
Echter, zolang jou squats gewoon lekker vooruit gaan (straks in bed bulk) zou ik mij er niet druk om maken :D.
Ik zou ze alleen wel verkiezen boven extensions en curls :D

Ah die split squats zag ik al voorbij komen op jouw insta, ik zal ze ook eens proberen! Straks in de bulk ga ik weer terug naar de basis zonder teveel isolatie oefeningen (wel calistenics erbij), maar voor nu in de cut is het ook wel lekker om nog even de bodybuilder uit te hangen na de zware oefeningen :o

Om het nog een beetje in de hand te houden heb ik een diepvries pizza gehaald, scheelt toch wat in kcals. Blijkt dat ze de voedingswaarden van m'n favo pizza hebben aangepast.. 100 kcals minder dan eerst! Toen kon er ook nog wel wat ijs bij en zit ik vandaag alsnog binnen m'n kcals :cool:

The science behind IIFYM exposed.. :D

Doel van vandaag was 1xBW OHP. Al een aantal weken niet meer zo'n goede woensdag training gehad!

OHP:

60,65,70,72.5 kg x 1 %gelukt :D:D:D
60 kg x 5
65,67.5 kg x 3

Deadlift (belt):
160,170,180 kg x 3 %de laatste rep was geen nare grinder zoals de afgelopen 3 weken en vandaag ook zonder straps :)

Bench (pause):
70,80,90 kg x 3
80 kg x 5

Pull up:
BW+31.25 kg x 5 %pr!
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5
BW+15 kg x 5

Tricep dip:
BW x 8
BW+10 kg x 8
BW+15 kg x 8
BW+20 kg x 8

Front squat:
40,60,70 kg x 5 %pr!
72.5 kg x 1 %2e rep wilde al niet meer :roflol:

Calistenics:

Pistol squat:
6,6,6 %de 1e sets waren even balans zoeken, de 2e en 3e sets heb ik de hele tijd op 1 been gestaan

L-sit op dip bars
3x

L-sit chin up:
8,8

En thuis heb ik nog even geoefend met handstands tegen de muur.

2rnhbbs.png

Het lijkt nu met ongeveer 1 kg per 3 weken te gaan, dat klopt precies met een deficit van 350 kcals :)

Laatst bewerkt:
Dikke training weer zeg. Congrats met die mooie OHP PR :D

altijd leuk een bw ohp,
deadlift blijft ook lekker op niveau, ondanks grinder :thumbup:

Pre workout: 40 gram extra pure chocolade en 2 pizza's van newyorkpizza, oftwel een overdosis zout en veel koolhydraten. Energie was goed en de veins kwamen ook echt goed door tijdens de training. Kcals zijn netjes op onderhoud uitgekomen.

Bench:

90,100,102.5,105 kg x 3 %ging goed, 102.5 kg durfde ik vandaag weer zonder spotter. Daarna lekker lang pauze gehouden en toen lukte 105 kg ook nog weer.

High bar squat:
80,90,100,105 kg x 3
110 kg x 2 %op film. Form viel tegen en op de 3e rep merkte ik al snel dat m'n rug het echt teveel ging overnemen en ben ik meteen weer naar beneden gegaan. Het was sowieso ook wel erg zwaar.

Front squat:
20,60,60 kg x 5
70 kg x 3
75 kg x 2 %kracht op front squats gaat wel vooruit :)

Chin up:
BW+35 kg x 5
BW+30 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5

side raise, machine row, nog wat andere oefeningen

Calisthenics:

Pistol squat:
8,8,6 %1 set van 8 reps ging helemaal zonder balans te verliezen.

L-sit:
2 sets, nu weer een stuk langer dan de vorige keer

One arm chin up (met elastieken):
0,0,0 :lol: Elke poging deed ik er een extra elastiek bij maar zelfs met 3 elastieken is het nog te zwaar. Eerst m'n normale chin ups maar eens richting de BW+50 kg x 5 krijgen voordat ik weer een poging ga wagen.

Mooie training hoor, maar denk wel om je rug bro. Dit moet je niet te vaak doen!

Terug
Naar boven