MuscleMeat

eddieuutemst's quarantraining log

• Topic Starter Topic Starter
Daar heb je gelijk in, het viel me ook erg tegen toen ik het filmpje terug zag.. Ze worden nu eigenlijk wel te zwaar voor mij dus ik ga m'n high bar squat resetten naar 80 kg en dan elke training weer + 2.5 kg. Misschien dat m'n front squats daarna dan wat zwaarder kunnen, maar die zal ik ook weer eens filmen.

Tja, verstandig.
Aan de andere kant.. Waarom niet low-bar squaten?!

Op de low bar squat is dat probleem bij mij nog een stuk groter :( Dat was ook de reden dat ik weer terug ben gegaan naar high bar..

Bench:
90 kg x 3
100 kg x 3,3,3,4 %ik moet ondertussen zoveel rust tussen de sets nemen om die 105 kg nog te halen, dat ik het maar bij 100 kg laat. Laatste set nog wel een extra rep gehaald.

High bar squat:
80 kg x 5,5,5,5

Chin up:
35,30,25,20 kg x 5 %gefilmd. M'n troll camera stopte met filmen bij de sets met 35 en 30 kg :mad: Op film staat die met 25 kg.

Tricep dip:
BW x 5 %ging niet fijn

Upright row:
40 kg x 8,8,8

Front squat:
40,50,60 kg x 5
70 kg x 6 %pr! Ook gefilmd, commentaar op m'n form is welkom. Vandaag deed ik ze voor het eerst met de clean grip, hiermee kan ik m'n bovenrug beter op spanning houden en blijft de stang veel beter liggen. Deze set moest ik stoppen omdat het zeer begon te doen aan m'n polsen en vingers (daarom deed ik altijd gekruiste grip maar om bovengenoemde reden wil ik deze grip leren). Verder gingen ze nog best makkelijk haha!

Stiff leg deadlift:
100,120,130 kg x 5 %op film

Calistenics:

Pistol squat:

9 %hele tijd op 1 been

L-sit pull up:
8,8

+ een paar isolaties, ik moet m'n kuiten ook weer apart gaan trainen want ik begin echt mr. no calves te worden :emo:

Gisteren had ik trouwens een uitschieter omlaag naar 71.5 kg, dat is even laag als de laagste weigh in van de vorige cut! Vandaag 72.0 kg.

25 kg

50,60,70 kg

120,130 kg

volgens mij is die frontsquat wel netjes hoor, met cleangrip moet je wat flexibiliteit in je polsen en vingers kweken, dat komt vanzelf maar is in het begin ff lastig

nette training weer hoor :thumbup:

Bij een low-bar squat is het oke om meer hip-drive te gebruiken en minder verticaal te staan, vandaar dat ik het mij afvroeg.
Kan je met 80 kg wel gewoon helemaal recht blijven staan met de high-bar squats?

@droopyy klopt, vandaag had ik m'n grip iets wijder en dat leek ook wel te helpen

Deadlift (belt):

160,170,180 kg x 3 %zonder straps en bij BigGym (gladde stangen)

OHP:
60,65,67.5 kg x 3
60 kg x 3

Vandaag geen weighted pull ups en dips omdat ik wat anders had bedacht...

Pull up:
BW x 5,5,5 %speed reps als voorbereiding

Muscle up:
Eerst een stuk of 5 sets waarbij het niet lukte, maar daarna was het magische moment aangebroken van m'n eerste muscle up ooit! :D Van daaruit heb ik het nog kunnen verbeteren naar uiteindelijk 4 reps in 1 set :)
1,1,2,2,3,3,4 zoiets denk ik

Front squat:
50,60,70 kg x 3 %ging vandaag wat minder goed, beetje oncomfortabel aan m'n sleutelbeen

High bar squat:
80 kg x 5,5,5,5 %hier heb ik een set van gefilmd @Basma

Bench (pause):
70 kg x 5
80 kg x 5 %laatste touch and go
80 kg x 5

L-sit:
2 sets, geen idee hoeveel seconden het was maar wel weer een stuk langer dan de vorige keer

L-sit chin up:
8,8 %bij de 2e set moest ik bij de laaste 3 reps m'n benen buigen omdat het te zwaar werd

M'n kledingkeuze en donkere achtergrond waren geen goede combi (voor het filmpje tenmiste), maar ik buig nog steeds naar voren en m'n onderrug lijkt nog steeds krom, terwijl ik uit alle macht rechtop probeerde te blijven.. Ik neig er nu steeds meer naar om de front squat als kracht en massa bouwer te gaan doen en de back squat vaarwel te zeggen, het wil gewoon echt niet.

107v1xj.png

Laatst bewerkt:
moeilijk, moeilijk die squat van jou, de eerste 2-3 reps zijn wel redelijk ok, de laatste 2 reps ga je weer wat corrigeren met je onderrug, bij de laatste 2 reps trek je duidelijk wat scheef weg, dus je heupen blijven niet in lijn bij de opgaande beweging

de klompen zijn terug. :cool: Bijna 8 kg lichter maar je lijkt gespierder, ziek.

Probeer gewoon wat minder diep en gecontroleerder te zakken met je squats, dat zal wonderen doen.

Nice trouwens, die muscle-ups! Dat doe ik je niet na:D

moeilijk, moeilijk die squat van jou, de eerste 2-3 reps zijn wel redelijk ok, de laatste 2 reps ga je weer wat corrigeren met je onderrug, bij de laatste 2 reps trek je duidelijk wat scheef weg, dus je heupen blijven niet in lijn bij de opgaande beweging

Zijn m'n heupen bij de front squats wel in lijn of gaat het daar ook niet goed?

de klompen zijn terug. :cool: Bijna 8 kg lichter maar je lijkt gespierder, ziek.

Haha thanks, alleen m'n benen beginnen wel heel dun te worden zonder dikke vetlaag erop :o

Probeer gewoon wat minder diep en gecontroleerder te zakken met je squats, dat zal wonderen doen.

Nice trouwens, die muscle-ups! Dat doe ik je niet na:D

Dat zal ik eens proberen en filmen, thanks voor de tip! Ik ben wel in het voordeel dat ik veel minder weeg he, op 87 kg zou het mij ook nooit lukken :p

Bench:
90,100,102.5,105 kg x 3 %vandaag ging het heel goed en daarom heb ik weer opgebouwd naar 105 kg!

Front squat:
40,50,60,70 kg x 5
75 kg x 2 %polsen+vingers deden zeer

Muscle up:
4,5,5,6,5

Chin up:
BW+30 kg x 5 %dit ging heel goed, daarom wilde ik een 1RM testen
BW+40 kg x 1
BW+50 kg x 0 %ik kwam net niet boven de stang uit en nu is m'n riem kapot, 50 kg was te veel :o Dat betekent dat het tijd wordt voor een echte powerlifting riem + dip riem. Iemand toevallig suggesties voor een goede powerlifting riem?

Side raise:
14,12,12 kg x 8

Nog een paar andere isolaties

L-sit:
2 sets

L-sit pull up:
8,5

Laatst bewerkt:
Deze moet in een aparte post omdat hij hem anders als link plaatst..

Zijn m'n heupen bij de front squats wel in lijn of gaat het daar ook niet goed?
die frontsquats zijn super volgens mij.
voor je backsquats zou je kunnen doen wat basma aangeeft, wat minder diep, even met een bankje of box eronder zodat je vanuit je ''zit'' weer een startpunt hebt en gelijk naar boven gaat, je kunt dan altijd nog de diepte opzoeken die voor jou het makkelijkste is.

Gelukkig! Dan kunnen de front squats mooi als primaire oefening voor de quads. Die box squats klinken ook als een heel goed idee, dat ga ik de volgende training eens proberen!

M'n BW was vandaag voor de 6e dag op rij precies 72.0 kg, heel raar dat het zo extreem constant is, misschien een foutje in de weegschaal? Maar het hoort binnenkort wel weer te dalen.

groot gelijk, omdraaien die handel, frontsquat it is.
als iets je niet ligt pas je het aan, het zou me ook niets verbazen dat als je meer gaat frontsquatten, je backsquat ook beter gaat worden.

keertje een goeie cheat er tegen aan gooien, misschien helpt dat,
hoeveel wil je nu nog kwijt dan?

groot gelijk, omdraaien die handel, frontsquat it is.
als iets je niet ligt pas je het aan, het zou me ook niets verbazen dat als je meer gaat frontsquatten, je backsquat ook beter gaat worden.

keertje een goeie cheat er tegen aan gooien, misschien helpt dat,
hoeveel wil je nu nog kwijt dan?

Dan gooi ik die er zometeen tegenaan :D 350 kcals boven onderhoud ga ik doen, dan is dat morgen weer mooi gecompenseerd :) 70 kg zou wel mooi zijn uiteindelijk. M'n hongergevoel begint behoorlijk toe te nemen ondanks 3100-3300 kcals per dag. Ik probeer nog wat extra te fietsen zodat ik meer kan eten, maar dat kost steeds meer tijd dus de rek is daar ook wel een beetje uit. Ik zit er aan te denken om vanaf nu elke week bijvoorbeeld 50 kcals erbij te doen totdat ik op onderhoud zit, dan komt die laatste 1 a 2 kg er langzaam van af zonder kracht te verliezen. En daarna gewoon door met 50 kcals per week erbij totdat de bulk mooi met een kg per maand gaat, dan heb ik ook wat meer houvast om niet enorm te cheaten in de eerste weken (zoals de vorige keer toen ik na een maand alweer 4 kg zwaarder was hahaha...)

Vandaag wilde ik alvast de maandag training doen. Ik was iets voor 4 in de campus gym dus nog mooi 2 uur om rustig m'n training te doen, dacht ik. Nog geen 5 minuten later kwamen ze me vertellen dat ze dicht gingen en dat we moesten vertrekken :mad: Fijn zo'n zomer rooster. Toen ben ik naar het calisthenics parkje ernaast gegaan en heb ik daar nog wat bodyweight oefeningen gedaan. Het was allemaal niet zo zwaar dus morgen doe ik dan gewoon de normale training, dan ben ik al wel hersteld.

BW vanmorgen 71.6 kg! M'n weegschaal doet gewoon raar, hij ging een paar keer heen en weer tussen 72.0 en 71.6 kg maar de getallen ertussenin laat hij niet zien. Naja gewicht gaat dus nog goed (en form ook)!

Laatst bewerkt:
Vanmorgen vroeg de benen getraind. Zometeen richting de gym voor UB.

Front squat:
50,60 kg x 5
70 kg x 4
60 kg x 5,5,5 %deze 3 met gekruiste grip

High bar box squat:
20,40,50,50,50 kg x 5 %de sets met 50 kg op film, verschillende hoogtes uitgeprobeerd

Stiff leg deadlift:
100,120,120 kg x 5

Standing single leg calf raise:
BW+12 kg x 8,8,8

Die laatste set is denk ik te diep, daar ga ik een stuk verder naar voren buigen om weer omhoog te komen.

Laatst bewerkt:
2-a-days?! :eek:.

Die squats zien er goed uit. Ik vermoed dat dit een hele goede manier is om je techniek goed op de rails te krijgen.
Ik heb alleen nog wel een vraagje: Vanwaar doe je SLDLs?
Je wil in jouw geval met name de posterior chain trainen, aangezien je onderrug (net als bij mij) in principe te sterk is t.o.v. hamstrings/glutes. Om die reden zou ik eerder RDLs doen als ik jou was!

Haha dat kwam toevallig zo uit vandaag, ik was al vroeg wakker en had nog mooi de tijd om lb te trainen in een lege gym. Lekker rustig een nieuwe oefening uitproberen en filmen :p UB wilde ik nog wat meer rust dan een halve dag geven.

Volgens mij hangt het bij de stiff leg deadlift af van je uitvoering welke spieren je het meeste aanspreekt. Ik let er extra goed op dat m'n rug recht is want volgens exrx pakt dat de glutes en hamstrings aan (daar voel ik de oefening ook het meest) en is de onderrug slechts een stabilisator. De beweging komt dan namelijk volledig vanuit de hip joint en daar werken de glutes en hamstrings op.
Barbell Straight-back Stiff-leg Deadlift

Met gebogen rug ligt de focus inderdaad wel op de onderrug (net als dat de squats van mij met gebogen rug gaan omdat de onderrug het zware werk wil overnemen..):
Barbell Stiff Leg Deadlift

Bench:
90,100,102.5 kg x 3 %deze gingen goed
105 kg x 2

Pendlay row:
80,90,100,102.5 kg x 3 %weer een keer geprobeerd, ging prima!

Side raise:
10 kg x 10,10,10

Chin up: %gelukkig lag er een dip riem in de gym, anders had ik lat pull down moeten doen
BW+30 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5,5

isolaties

Laatst bewerkt:
yup, hebbes denk ik, als je dit vast kan houden en weer wat meer gewicht erop kan doen, dan is het een enorme verbetering :thumbup:...top

Wat denk jij wat het beste is? De 2e diepte van het filmpje houden en het gewicht opbouwen of het gewicht hetzelfde houden en dan de diepte nog iets proberen te verbeteren?

De nieuwe powerlifting en dip riemen zijn trouwens besteld, hopelijk kan ik er maandag mee aan de slag!

Deadlift:
160,170,170 kg x 3 %alles met straps. De campus gym wordt binnenkort verbouwd en blijkbaar hadden ze al het mooie materiaal al weg gehaald, ik moest daarom trainen met een goedkope stang zonder knurling op mijn grip breedte. Niet doorgegaan naar 180 kg wegens geen belt.

OHP:
60,62.5 kg x 5
65 kg x 3,3

Front squat:
50,60,60,60 kg x 5

Pull up:
BW+30 kg x 5,5
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5,5

Tricep dip:
BW+10 kg x 8
BW+15 kg x 8
BW+20 kg x 8
BW+25 kg x 7

isolaties

BW was na zondag natuurlijk even een stuk hoger door het zout maar vanmorgen was het 71.7 kg, dat is prima. Form verbetert nog steeds, afgelopen week is vooral het vet op m'n onderbuik minder geworden, daar komen nu ook eindelijk aders tevoorschijn :cool:

Terug
Naar boven