shoulder press en de mp pakken meer de middelste schouderkoppen dan de voorste schouderkoppen aan hoorook al is íe samengesteld.. en het is goed dat hij dit zo heeft, zijn middelste schouderkoppen lopen ook achter volgens hem.maar ook ik ben van mening dat de achterste schouderkoppen meer gestimuleerd dienen te worden d.m.v. een oefening voor deze koppen. misschien doet hij deze tijdens zijn rugtraining? ik weet niet?
Mp en schoulder press pakken wel meer voorkant schouder aan hoor.
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/DBShoulderPress.html
als zijn zijkant schouder achter lopen zou ik upright rows en side raises gaan doen

ook al is íe samengesteld.. en het is goed dat hij dit zo heeft, zijn middelste schouderkoppen lopen ook achter volgens hem.maar ook ik ben van mening dat de achterste schouderkoppen meer gestimuleerd dienen te worden d.m.v. een oefening voor deze koppen. misschien doet hij deze tijdens zijn rugtraining? ik weet niet?
! Om eerlijk te zijn zelf niet eens bij nagedacht. Denk zelf ook dat de MP vooral de middelste en voorste schouderkoppen aanpakt. Heb even rondgekeken en ga denk ik de shoulder press eruit halen en de bent-over cable laterals er voor in de plaats doen.